7 rád ako si vybudovať dobré online meno

7 rád ako si vybudovať dobré online meno
  • 01.09.2015
  • spravnyden .sk

Viete ako sa správne pohybovať, vyhľadávať či správať na sociálnych sieťach, ak práve ste vo fáze hľadania si nového zamestnania? Mnohé je dnes aj o vašom dobrom online mene. Aj preto je dôležite mať prehľad o všetkých svojich kontách na rôznych sociálnych sieťach. A samozrejme o  aktuálnosti vašich údajov na nich.

Tu je 7 odporúčaní personálnej agentúry Grafton Recruitment, ako si s tým poradiť :

 1. LinkedIn

Dôkladne vyplňte svoj LinkedIn profil a použite v ňom kľúčové slová, ktoré popisujú vaše aktuálne zamestnanie, alebo pozíciu, ktorú hľadáte. Personalista sa k vám dostane rýchlejšie.

2. Aktuálnosť údajov

Aktualizujte fotku vo svojom profile, aby korešpondovala s vašou terajšou podobou. Fotka by mala byť profesionálna (vyhnite sa fotke z dovolenky či momentke pri športovej aktivite).

 3. Komplexná jenotnosť údajov 

Skontrolujte si váš LinkedIn profil, aby sa zhodoval so životopisom, ktorý zasielate do firiem. A tiež si prezrite informácie na svojich ostatných sociálnych sieťach, či máte všade správne a akuálne údaje o sebe.

7 rád ako si vybudovať dobré online meno

Zdroj: Shutterstock®

 4. Správne zadané meno

Upravte si meno v LinkedIn, resp. skontrolujte či ho máte aj s koncovkou, tj. s celým priezviskom. Rovnako aj na ostatných sociálnych sieťach.

 5. Fotografie

Vymažte všetky nevhodné fotky a komentáre nielen zo svojho Facebook profilu.

 6. Nevhodné komenty

Skontrolujte si pre istotu na svojom Facebooku, či nemáte niekde uvedené nevhodné pripomienky ku svojim predošlým zamestnávateľom, vymažte ich.

 7. Kontrola obsahu

Nastavte si kontrolu obsahu pridávaného vašimi priateľmi, aby ste mali maximálny prehľad o tom, čo sa na vašich profiloch objaví.

Odporúčame prečítať: 7 charakteristík emočne silných ľudí

7 rád ako si vybudovať dobré online meno

Zdroj: Shutterstock®

 A na záver:

„Kandidátom odporúčame vyhnúť sa vulgárnym statusom či nevhodným fotografiám, ako aj hanlivému vyjadrovaniu sa na účet aktuálneho čí bývalého zamestnávateľa. Pretože nielen my, personalisti, ale aj samotný zamestnávateľ si kandidáta pred prijatím do zamestnania preveruje cez jeho aktívny profil na sociálnej sieti. Zažil som prípady kedy vybraného zamestnanca na základe negatívneho dojmu neprijali,“ radí Michal Batis, Branch Manager pre Bratislavu, Grafton Recruitment.

Odporúčame prečítať:  Kašlite na neprajníkov! Nechajte ich ísť!

7 rád ako si vybudovať dobré online meno

Zdroj: Shutterstock®

Odporúčame prečítať: Návod na sladký život

Viac sa dočítate na: www.spravnyden.sk.


  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

1 komentár

Soňa Krátka 25.12.15 22:35

SK
karma
114.00

dobre rady

  • 0
Odpovedať
Návrat hore
Autor článku

Čo čítajú ostatní