Registrácia Prihlásenie

Ako naštartovať svoj deň? Pomôže ti týchto 9 ranných rituálov


Ako naštartovať svoj deň tak, aby sme sa počas celého dňa cítili šťastní, plní optimizmu a energie? Dôležité je vykročiť z postele tou správnou nohou a spraviť si čo najkrajšie ráno. Ak je totiž naše ráno chaotické, nič nestíhame, nie sme dostatočne vyspatí, nestihneme raňajkovať a ledva dobehneme na autobus, to je ten najhorší štart do nového dňa. Je už potom veľmi náročné nejako svoj deň zlepšiť. V nasledujúcom článku máme pre vás preto pripravených 9 tipov na to, ako svoj deň začať čo najlepšie. Osvojte si tieto rituály a verte, že výsledky sa zakrátko dostavia.

Pripravte si potrebné veci už večer

K tomu, aby bolo vaše ráno čo najlepšie a skvele vás naštartovalo do nového dňa, môžete prispieť aj tým, že niektoré potrebné veci si pripravíte už večer. Napríklad je veľmi nápomocné vybrať si oblečenie, ktoré si ďalší deň chcete obliecť. Vyhnete sa tak dlhému rannému pozeraniu do šatníka. Pripravte si misky s jedlom či dokumenty, knihy aj iné pomôcky, ktoré si zo sebou musíte ráno vziať do práce alebo školy. Verte, že touto prípravou si ušetríte ráno množstvo času, ktorý môžete využiť lepšie.

Odporúčame: Cukor a hyperaktivita: Naozaj sú deti neovládateľné pod vplyvom sladkostí?

dostatok spánku

Zdroj: Shutterstock®

Spite dostatočne dlho

Aby bol váš štart do nového dňa čo najlepší, musíte byť v prvom rade dostatočne oddýchnutí. Na spánok si vždy vyhraďte potrebný počet hodín. Ak sa cítite dobre oddýchnutí po šiestich či siedmich hodinách, je to skvelé. Ak však ráno ledva vstávate z postele, celé dopoludnie zívate a nemáte energiu, je jednoducho potrebné do postele zaľahnúť skôr. Nezabúdajte na to, že nedostatok spánku škodí vášmu zdraviu, psychickému i fyzickému.

Vstávajte s ľahkosťou

Áno, ľahšie sa to hovorí, ako činí, no nie je to nemožné. Najskôr je potrebné sa zamyslieť nad tým, koľko reálne potrebujete ráno na všetko času, čiže na hygienu, obliekanie, raňajkovanie a podobne. Ak budete mať dostatočne veľa času, vaše ráno bude pokojnejšie. A ako vstávať z postele s ľahkosťou? Vymeňte napríklad otravné zvuky budíka za nejakú obľúbenú pieseň. Verte, že v sprievode príjemných tónov sa vám bude vstávať oveľa lepšie. Navyše, naučte sa budík neodkladať, ale po jeho zazvonení okamžite vstávajte. Chce to cvik, ale dá sa to naučiť.

Pozri aj: Ako si vybrať ananás, ktorý je zrelý? Jediný trik, ktorý potrebuješ ovládať!

ranný rituál

Zdroj: Shutterstock®

Upracte si posteľ a vyvetrajte

Áno, i upratanie postele môže prispieť k tomu, aby bol štart do ďalšieho dňa o niečo lepší. Je to prakticky prvá vec, ktorú po zobudení urobíte. Trvá len zopár minút, no vy vďaka tomu môžete mať pocit, že hneď ráno ste už niečo prospešné urobili. Nezabudnite aj otvoriť okno a miestnosť vyvetrať. Takto si upracete nielen v izbe, ale aj vo svojej mysli, ktorá bude pripravená na ďalší deň. Navyše, návrat z práce do upratanej izby je oveľa príjemnejší.

Doplňte telu tekutiny

Po prebudení, vyvetraní a uprataní postele je na rade hydratácia tela. Váš organizmus po celej noci nepochybne trpí na nedostatok tekutín. Ideálne je mať pri posteli pripravenú už fľašku či pohár s vodou. Perfektné je i uvariť si ráno čaj, ktorý je, popravde, pre telo oveľa prospešnejší než káva. Pripravte si žihľavový, mätový, harmančekový či zelený čaj. Takýto nápoj priaznivo vplýva na naše zdravie. Podporí napríklad i proces trávenia a metabolizmus.

raňajky

Zdroj: Shutterstock®

Raňajkujte

Po pohári čistej vody a rannej hygiene prichádzajú na rad raňajky. Tie sú alfou a omegou dobrého štartu do nového dňa. Problémom je, že mnohí jedinci tvrdia, že jedlo do nich ráno nejde. Nuž, raňajkovať sa jednoducho treba naučiť. Na začiatku stačia aj malé sústa, neskôr si váš žalúdok zvykne aj na príjem väčšieho množstva jedla. Je však potrebné sa naučiť ráno jesť! Myslite na to, že jedlo je akési palivo a vaše telo bez neho prakticky nemôže správne fungovať!

Zacvičte si

Venovať ráno chvíľku času aj pohybu je ideálne, no pre mnohých je to nepredstaviteľné a hlavne nerealizovateľné. Ak si však ráno dobre rozvrhnete, nájdete v ňom zopár minút aj na cvičenie. Nie, nie je potrebná hodinka v telocvični či niekoľko odbehnutých kilometrov. Stačí si nájsť aj pár minút. Už niekoľko zopakovaných cvikov vám pomôže prebudiť sa, vyčistí vašu myseľ a zlepší náladu. Perfektná je napríklad ranná joga, i keď si na ňu vyhradíte len 10 minút. Ideálne je zacvičiť si pred raňajkami.

čas s rodinou

Zdroj: Shutterstock®

Strávte chvíľku s blízkymi

Ak zdieľate domácnosť s rodinou, vašimi deťmi, mamou, partnerom a podobne, nájdite si pár minút ranného času aj na nich. Objatie, bozk či zopár vrúcnych slov dokáže naozaj veľa. Zaželajte ostatným pekný deň a aj ten váš bude krajší. Cez víkend či počas dní voľna si neváhajte poleňošiť s deťmi či partnerom v posteli o niečo dlhšie. To vás do celého dňa nabije ohromnou energiu a dobrou náladou. Nezabúdajte ani na svojich domácich miláčikov. Aj tí vám zlepšia ráno a vyčaria úsmev na perách.

Skúste chvíľu meditovať

Posledným ranným rituálom, ktorý vám môže pomôcť naštartovať deň, je meditácia. Meditácia dopraje mysli maximálny relax, zníži krvný tlak a spomalí tep. Ak vás čaká deň plný stresu, doprajte si práve takúto duševnú hygienu. Počas toho, ako vetráte miestnosť, sadnite si na pár minút a poriadne dýchajte. Prispeje tak k vašej duchovnej pohode. Ak chcete mať pokojné ráno, určite po prebudení hneď nezapínajte mobil a nesurfujte po sociálnych sieťach. Verte, že to vás počas dňa počká. 

Pozri aj: Ktoré vajíčka sú zdravšie než slepačie? Dokážu predísť vzniku rakoviny?


Návrat hore
Autor článku

2 komentáre

Ľubica Šťastná 22.11.19 08:31

ĽŠ
karma
103.00

Rituály, ktoré sa oplatí osvojiť.

  • 0
Odpovedať

Marika Michálková 22.11.19 10:33

MM
karma
115.00

Praktické tipy.

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Ženský pohľad na: Mazda 6 Wagon 2,5 SKY-G,  elegancia na kolesách
Auto

Ženský pohľad na: Mazda 6 Wagon 2,5 SKY-G, elegancia na kolesách

  • 18
  • 0
  • 23.08.2019
Keď ťa úplne zradia svaly: Zisti, čo je kataplexia a čo s ňou robiť
Zdravie

Keď ťa úplne zradia svaly: Zisti, čo je kataplexia a čo s ňou robiť

  • 87
  • 1
  • 22.09.2019
Mýty o zdraví, ktorými nás kŕmili a stále im veríme aj dnes!
Zdravie

Mýty o zdraví, ktorými nás kŕmili a stále im veríme aj dnes!

  • 99
  • 3
  • 22.10.2019
TOPlist