Registrácia Prihlásenie

Ako zlepšiť ranné vstávanie? Ranné vtáča ďalej doskáče?!

Ako zlepšiť ranné vstávanie? Ranné vtáča ďalej doskáče?!

  • 35
  • 0

„Ráno robí deň” či „Ranné vtáča ďalej doskáče”. Všetky tieto chronicky známe vyhlásenia všetci dobre poznáme, no nie každému sa skoro ráno vstáva naozaj dobre a nie každý tak robí s prehľadom. Niektorí ľudia sú jednoducho noční vtáci, nie ranné vtáčatká, čo je úplne prirodzené. Aj pre týchto jedincov máme dobré správy – ranné vstávanie môže byť i pre vás príjemné. Nasledujte tieto jednoduché tipy!

Snooze a tma sú nepriateľmi

Takmer každý, kto neznáša ranné vstávanie, má namiesto jedného budíka v mobile nastavených budíkov viac, a to v rozmedzí niekoľkých minút od seba. Je však dokázané, že odkladanie budíka je takpovediac zbytočné a určite vám viac odpočinku ani energie nedodá. Prvým krokom k ľahším ránam je teda odloženie budíka čo najďalej od miesta, kde spíte, aby ste naň z postele nedosiahli. Nepriateľom je okrem nevhodného nastavenia budíka aj tma. Hneď, ako sa ráno zobudíte otvorte žalúzie alebo závesy a nechajte dnu prenikať svetlo. Nápomocné môžu byť aj budíky, ktoré vás zobudia pomocou svetla.

Podobná téma: Ako naštartovať svoj deň? Pomôže ti týchto 9 ranných rituálov

prečo neodkladať budík

Zdroj: Shutterstock®

Príjemná ranná rutina

Ak sa chcete naučiť ráno vstávať s radosťou, mali by ste si vždy naplánovat niečo, na čo sa budete tešiť. Pre niekoho to je rituál pri rannej káve a dennej tlači, niekto iný zasa miluje prechádzku v parku či ranný beh. Šport je navyše vynikajúci spôsob ako naštartovať telo a myseľ, preto nie je od veci dať si krátky tréning či jogu. K rannej rutine by mal patriť aj kofeínový nápoj. Ak nepijete kávu, doprajte si zelený alebo čierny čaj, no pamätajte pri tom na to, že šálka kofeínu dokáže naozajstné divy. A tak sa dostávame aj k raňajkám. Počuli ste už, že je to najdôležitejšie jedlo dňa? Preto ich rozhodne nevynechajte.

prečo ráno športovať

Zdroj: Shutterstock®

Čo (ne)robiť pred spaním

Na záver sa dostávame k tomu, ako by mala vyzerať večerná rutina, ktorá jednoznačne ovplyvňuje ranné vstávanie. Pred spaním by ste mali stlmiť všetky svetlá v domácnosti a vypnúť elektroniku. Vynechať by ste mali alkohol, ktorý ranné vstávanie len a len sťažuje. Ak v noci nemôžete spať, pomôcť by mohol melatonín ako výživový doplnok, pretože od toho, ako dobre v noci spíte závisí celé ráno a to, či bude príjemné alebo nie.

- Anketa

MÁTE RADI RANNÉ VSTÁVANIE?

Odpovedalo 10 ľudí  

Vstávanie ani nie, ale ráno je moja najobľúbenejšia časť dňa.
10%
Ranné vstávanie je pre mňa hračka!
30%
Ani áno, ani nie.
20%
Neznášam ho.
40%

  • 35
  • 0
Návrat hore
Autor článku

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

Vyrážky na tvári: Ktoré orgány treba odľahčiť, aby zmizli?
Tvár

Vyrážky na tvári: Ktoré orgány treba odľahčiť, aby zmizli?

  • 69
  • 4
  • 07.05.2020
Zimná starostlivosť o pleť s Mary Kay: Čo určite nevynechať?
Tvár

Zimná starostlivosť o pleť s Mary Kay: Čo určite nevynechať?

  • 0
  • 0
  • 03.03.2020
Maska na mastné vlasy s ílom, vďaka ktorej budú vždy ako čerstvo umyté
Vyrob si sama

Maska na mastné vlasy s ílom, vďaka ktorej budú vždy ako čerstvo umyté

  • 54
  • 8
  • 25.05.2020
TOPlist