Registrácia Prihlásenie

Chutné potraviny, ktoré ti môžu ublížiť, ak ich nekonzumuješ v správnom čase


Žijeme preto, aby sme jedli. Alebo jeme preto, aby sme žili? Každý si tento výrok dokáže prispôsobiť podľa seba. Niektorí skutočne jedia len preto, aby dokázali existovať a fungovať počas celého pracovného dňa. Iní sa zase napchávajú a konzumujú všetko v nadmernom množstve. Jednoducho sa narodili len preto, aby jedli. Z času na čas však môže byť aj vám po skonzumovaní niektorých jedál skutočne ťažko. Nadúvanieplynatosť, pocit plnosti a pocit na vracanie... To všetko môžete pociťovať najmä vtedy, keď nekonzumujete potraviny v správnom čase.

Možno ste si už aj vy odsledovali, že ak zjete niečo ťažké na večeru, tak je vám skutočne počas celej noci nevoľno, máte zlé sny a celú noc sa prevaľujete. Práve preto sme si posvietili na potraviny, ktoré bežne konzumujeme, ale v zlom čase. 

Pozri aj: Neobyčajné využitie prášku do pečiva: 7 prekvapivých účinkov, o ktorých nevieš!

prečo nepiť kávu hneď po prebudení

Zdroj: Shutterstock®

1. Káva

Klasické ráno – zazvoní vám budík, vyleziete z postele a ako prvé si to zamierite práve do kuchyne, aby ste si pripravili nápoj, ktorý vás vzpruží, prebudí a dodá vám energiu. Áno, pre niekoho je to najprirodzenejšia vec, ktorú robí počas dňa ako prvú. Ale vedci v tomto prípade varujú. Káva hneď po prebudení nemá také účinky ako v prípade, keď si ju doprajete hodinu po prebudení.

Telo totižto po zobudení vytvára látku zvanú kortizol, ktorá zmierňuje účinky kofeínu obsiahnutého v káve. Práve preto sa môže stať, že ranná káva nemá na vás dostatočné účinky.

prečo nejesť dopoludnia sladkosti

Zdroj: Shutterstock®

2. Cukor / cukrovinky

Tí, čo sa zdravo stravujú a odmietajú akékoľvek cukrovinky, toto vôbec nemusia riešiť. No ak máte maškrtné jazýčky a sladkosti si nemôžete odoprieť, tak ich konzumujte v správnom čase. Žiadne sladkosti na desiatu a ani olovrant. Ak už im nedokážete odolať, tak si ich doprajte hneď po obede, teda po hlavnom jedle.

Sladké maškrty prispievajú ku zvýšeniu hladiny cukru v krvi, čo môže viesť k výkyvom nálad – môžete byť nervózne a podráždené. No ak sa vo vašom organizme nachádza potrava z hlavného jedla, tak vďaka nej vám nebude tak dramaticky stúpať hladina cukru. Takže, pokiaľ nechcete kolegov v práci poslať „do teplých krajín“, tak si maškrty doprajte až za obedom!

prečo nejesť na raňajky banán

Zdroj: Shutterstock®

3. Banány

Ovsené vločky alebo kaša na raňajky s javorovým sirupom, chia semiačkami a banánom. Asi celkom výživné raňajky, no niektorí ráno len schmatnú banán a utekajú do práce či do školy. Možno aj vám to príde ako najlepšia voľba, ale samotný banán na prázdny žalúdok určite nie je správnou voľbou.

Banány totižto môžu znižovať vašu hladinu energie. Síce obsahujú viac cukru, ktorý energiu naopak organizmu dodáva, no platí to len na pár hodín. V prázdnom žalúdku sa banán totižto rýchlo strávi, čo môže rýchlo prispieť k opätovnému pocitu hladu a vyššej únave.

Ak ste došli v čítaní až do konca, tak to nás teší a určite ste pochopili, že v článku sme sa zamerali na 3 najobľúbenejšie potraviny / nápoje, ktoré si radi doprajeme dopoludnia. Nabudúce si posvietime na potraviny, nápoje a jedlá, ktoré by ste nemali konzumovať vo večerných hodinách a hlavne nie pred spaním!


Návrat hore
Autor článku

1 komentár

Ľubica Šťastná 09.09.19 07:47

ĽŠ
karma
115.00

Potraviny, ktoré na konzumáciu naozaj potrebujú správny čas.

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Fluid na očné viečka: Prečo očné okolie potrebuje špeciálnu starostlivosť?
Kozmetické novinky

Fluid na očné viečka: Prečo očné okolie potrebuje špeciálnu starostlivosť?

  • 78
  • 2
  • 28.05.2019
Suché miesta na tvári: Čo sa ti pokožka snaží naznačiť?
Tvár

Suché miesta na tvári: Čo sa ti pokožka snaží naznačiť?

  • 49
  • 1
  • 16.09.2019
Ako na zarastajúce chĺpky na nohách? Pomôže chlieb a mlieko?!
Telo

Ako na zarastajúce chĺpky na nohách? Pomôže chlieb a mlieko?!

  • 213
  • 3
  • 05.08.2019
TOPlist