Registrácia Prihlásenie

Čo je kardio a aké sú jeho výhody? Zopár minút denne a kilá pôjdu dole!

Fenomén menom pravidelný pohyb je tu s nami už nejaký čas. Apelujú naň dietológovia, tréneri aj doktori a nedajú dopustiť na jeho benefity na ľudské telo. Pravidelný pohyb má skutočne veľa zdravotných výhod a keď ide o pohyb dynamický, tak ešte niekoľkonásobne viac. Čo je kardio a aké sú jeho výhody? A vedeli ste, že kardio môže byť aj celkom obyčajné upratovanie domácnosti?!

Tréning srdca

Medzi kardio, teda aerobické cvičenia, sa zaraďuje všetka aktivita, ktorá posilňuje kardiovaskulárny systém, respektíve srdce. Preto možno pojem aerobické cvičenia zameniť aj za populárne slovo kardio, ktoré sa v súčasnosti používa omnoho častejšie. Ktoré cvičenia považujeme za kardio? Môže to byť rýchla chôdza, beh, plávanie aj bicyklovanie, no v niektorých prípadoch aj dynamické okopávanie záhrady či upratovanie. Medzi kardio ďalej zaraďujeme skákanie cez švihadlo, HIIT tréningy, tanečné tréningy, stacionárny bicykel aj eliptický trenažér aj kickbox. Podmienkou je, aby sa pri danej aktivite zvýšili tep aj frekvencia dýchania.

Inšpiruj sa: Pečené strúčiky cesnaku: Panebože, skutočne toto dokážu za 24 hodín?

čo zaberá na bolesť chrbta

Zdroj: Shutterstock®

Výhody kardia

Ako už naznačuje nadpis tohto článku, kardio cvičenia majú naozaj veľa výhod, ktoré môžu poskytnúť ľudskému organizmu, a to najmä tých zdravotných, pričom o lepšej fyzickej kondícii azda ani nemusíme hovoriť. Aerobické cvičenia a ich pravidelné praktizovanie výrazne znižujú vznik kardiovaskulárnych ochorení, znižujú krvný tlak a balansujú cukor v krvi. Cvičenie ďalej podporuje mozgovú činnosť a posilňuje aj imunitu, čo sú výhody, ktoré tiež nie sú na zahodenie.

S lepšou kondičkou prichádza spravidla aj zníženie telesnej hmotnosti a zvýšenie svalovej hmoty, ale to zďaleka nie je všetko. Výskumy ukázali, že pravidelné kardio dokonca pomáha aj pri chronických bolestiach chrbta a tiež pri diagnóze chronickej nespavosti dokáže upraviť spánkový cyklus. Benefity kardia ukončuje napríklad štatistický údaj, že ľudia, ktorí cvičia pravidelne aerobické cvičenia, oveľa menej padajú a majú aj lepšiu náladu.

čo patrí medzi kardio

Zdroj: Shutterstock®

Koľko cvičiť?

Na záver sa zrejme každému natíska otázka, koľko kardio cvičení zaradiť do svojho programu, aby z nich naše telo benefitovalo čo najviac a mohli sme si hore vymenované výhody užívať plnými dúškami. Odborníci na pohyb odporúčajú približne 150 minút miernej aerobickej pohybovej aktivity týždenne. Pod miernym kardiom rozumieme napríklad rýchlu chôdzu alebo pomalé plávanie štýlom prsia. Ak ste však skôr fanúšikom energickejších cvičení, zaraďte do svojho týždňa 75 minút behu či cyklistiky alebo iného energického aerobického cvičenia podľa vlastného uváženia. 

Zaujme ťa: „Tichý” zabijak: Neuhádneš, čo ovplyvňuje kvalitu života každý deň!

- Anketa

SKÚŠALI STE UŽ KARDIO CVIČENIE?

Odpovedalo 95 ľudí  

Jasné, kardio robím pravidelne.
66%
Niekedy už hej.
24%
Ešte nie, ale skúsim.
7%
Nie, nezaujíma ma to.
2%

Návrat hore
Autor článku

4 komentáre

Ľubica Šťastná 13.10.19 08:25

ĽŠ
karma
104.00

Kardio skutočne pomáha i pri chronických bolestiach chrbta.

  • 0
Odpovedať

Alžbeta Neuschlová 13.10.19 14:56

AN
karma
100.00

Zaujímavé rady

  • 0
Odpovedať

Anna Bútorová 15.10.19 11:38

AB
karma
76.00

ideálne je striedať kardio s posilňovacím cvičením...

  • 0
Odpovedať

Alžbeta Stanková 23.10.19 16:28

AS
karma
111.00

každý deň absolvujem rýchlu chôdzu minim.45 minút- cítim sa fajn

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Test Renault Kadjar: Verný spolupracovník pre zamestnanú ženu
Auto

Test Renault Kadjar: Verný spolupracovník pre zamestnanú ženu

  • 133
  • 0
  • 10.09.2019
Výhody introvertov: V tomto majú navrch pred extrovertmi
Inšpirácie pre sebarozvoj

Výhody introvertov: V tomto majú navrch pred extrovertmi

  • 79
  • 0
  • 07.09.2019
Zisti všetko o multivitamínoch: Vieš, že môžu byť aj nebezpečné?
Zdravie

Zisti všetko o multivitamínoch: Vieš, že môžu byť aj nebezpečné?

  • 60
  • 1
  • 30.09.2019
TOPlist