Registrácia Prihlásenie

Fit menu do nového roka

  • 05.01.2014
  • Silvia Karasová

  • 6
  • 2

Dali ste si novoročné predsavzatie týkajúce sa vašej váhy? Alebo ste si jednoducho povedali dosť, chcem schudnúť, či zdravšie žiť?

To, že by ste do svojho životného štýlu mali jednoznačne zaradiť aj aktívny pohyb je vám zrejme viac než jasné.

Rovnako tak je ale potrebné zmeniť aj svoje stravovacie návyky. Nemusíte sa hneď vrhať na radikálne diéty, stačí keď trochu obmeníte svoj jedálniček. Zahrňte doň ako inak veľa čerstvej zeleniny a ovocia, chýbať by nemali ani bylinky a pravidelný pitný režim. Vylúčte čo najviac jedlá pripravované na oleji a ručička na váhe bude klesať jedna radosť. Ako sa v rámci zdravého životného štýlu stravovať vám rady poradíme aj my.

Zdravé raňajky

fit ranajky

Zdroj: Shutterstock®


Ingrediencie: celozrnný chlieb, zelenina (paradajky, uhorky, avokádo, šalát, kapusta, čerstvý špenát, reďkovky... podľa chuti:), čerstvé bylinky (pažítka, rozmarín, bazalka, petržlenová vňať...), cottage syr alebo nízkotučný tvaroh

Postup: Tvaroh vymiešajte s bylinkami, ak chcete trochu osoľte (čím menej soli, tým lepšie). Z pečiva si urobte hrianky (sú diétnejšie ako pečivo v "surovom" stave), pridajte nakrájanú zeleninu a podávajte. Pre obmenu môžete namiesto chleba občas vyskúšať aj tortilly.
 

Niečo na desiatu / olovrant

fit desiata

Zdroj: Shutterstock®

Ingrediencie: obľúbené ovocie, napríklad maliny, pomaranče, ananás, hrozno..

Postup: Pamätajte na to, že aj oči jedia. Nech už si pripravujete čokoľvek zdravé pod zub, omnoho lepšie vám bude chutiť ak to bude aj dobre vyzerať. Ovocie si napríklad narežte na menšie kúsky, či rozdeľte na mesiačiky a ponapichujte na špilky, či ihlice. Nielenže vás zasýtia, ale aj dodajú potrebnú energiu a vitamíny.

Zdravý obed

fit obed

Zdroj: Shutterstock®

Ingrediencie: cestoviny, slaný syr, olivy, cherry paradajky, bylinky

Postup: Cestoviny, ideálne celozrnné, uvarte podľa návodu. Tak ich zmiešajte so zeleninou, pridajte na kocky nakrájaný syr, olivy, bylinky a sýty zdravý obed máte hotový za pár minút! Zeleninu k cestovinám môžete obmieňať, podobne môžete namiesto syra pridať napríklad tuniaka.

Zdravá večera

fit vecera

Zdroj: Shutterstock®

Ingrediencie: losos, avokádo, cuketa, mango, červená cibuľa, paradajky, bylinky, korenie, soľ

Postup: Lososa umyte, osoľte, okoreňte a pripravte spolu s cuketou na pare. K rybe si nachystajte šalát z manga, avokáda, cibule, paradajok a byliniek.

Zdroj foto: www.organics.org, www.babble.com, www.entouraaj.com, www.tastespotting.com, www.canada.com,

  • 6
  • 2
Návrat hore
Autor článku

2 komentáre

Mária Terefenková 06.01.14 16:20

MT
karma
75.00

Vďaka za inšpiráciu.

  • 0
Odpovedať

Jana Komadová 12.01.14 21:02

JK
karma
136.00

mňamkýýý hned by som si dala a všetko

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Návod, ako si vyrobiť rúško, ktoré môžeš používať znovu a znovu!
Voľný čas

Návod, ako si vyrobiť rúško, ktoré môžeš používať znovu a znovu!

  • 268
  • 3
  • 16.03.2020
Ako používať vône vo Feng Šuej? Ktoré dokážu zmeniť náladu?
Domácnosť

Ako používať vône vo Feng Šuej? Ktoré dokážu zmeniť náladu?

  • 80
  • 2
  • 05.12.2019
Choroba BII prekvapila mnohé ženy: Si ňou ohrozená?
Pre ženy

Choroba BII prekvapila mnohé ženy: Si ňou ohrozená?

  • 112
  • 4
  • 12.02.2020
TOPlist