Čo napomáha kvalitnému spánku?

Čo napomáha kvalitnému spánku?
  • 12.05.2014
  • Silvia Karasová

    • Zdieľaj:
  • 3
  • 0

Vieme veľmi dobre, že zdravý a kvalitný spánok vplýva nielen na našu krásu, ale aj na zdravie. Rovnako tak ovplyvňuje našu psychiku. Vďaka naozaj dobrému spánku, sa môžete po zobudení zmeniť na toho najšťastnejšieho a najspokojnejšieho človeka.

Ak vám nepomáha horúce mlieko s medom, ani počítanie ovečiek, poradíme vám zopár tipov, ktorými si môžete svoj spánok zaručene skvalitniť.

Upravte svoju spáľňu aj svoje rituály pred spaním

Ako lepšie spať?

Zdroj: Shutterstock®

Stačí trochu feng shui a praktického myslenia, drobné zmeny a zdravší spánok sa vám pritrafí raz dva:

Vyhnite sa v spálni zrkadlám, ak už zrkadlo musí byť, umiestnite ho tak, aby sa váš odraz z postele v ňom neodrážal. Okrem negatívnej energie, či pocitu vyľakania uprostred noci, vnáša podľa feng shui do vzťahu neveru.

Pravidelne vetrajte. Vyvetrajte spálňu hlavne pred spaním. Svieži nočný vzduch vám pomôže ľahšie zaspať. Celkovo vzduch v spálni by mal byť odlišnejší než v iných miestnostiach. Dbajte na to, aby ste spálňu nemali veľmi prehriatu, pozor tiež na suchý vzduch.

Ako lepšie spať?

Zdroj: Shutterstock®

Zbavte sa elektroniky. Samozrejme nie v celom byte, ale v spálni určite. V spálni nemá čo hľadať televízor, počítač, tlačiareň... čím viac elektroniky v tejto miestnosti máte, tým sa vám bude horšie zaspávať.

Pred spaním si trochu zacvičte. Vynechajte rezké cvičenia ako zumba, či iné kardio cviky, ktoré vám rozpumpujú srdce a naplnia adrenalínom. Vhodné sú jemné naťahovacie kreácie, či trebárs taká regeneračná joga.

Ako lepšie spať?

Zdroj: Shutterstock®

Každý deň sa hýbte. Aspoň krátka prechádzka, hoc i len okolo bloku. Pobyt na čerstvom vzduchu vám prekrví organizmus a unaví svaly. Aj vďaka takejto drobnosti si na vás spánok zasadne rýchlejšie.

Správte sa stravujte. Ak trpíte dlhodobejšie zlým spánkom, vyskúšajte zahrnúť do svojej stravy viac potravín, ktoré sú bohaté na vitamín B. Doprajte si čo najčastejšie ryby (ideálne losos, alebo tuniak), cícer, droždie, či banány. Tipy na zdravé jedlá nájdete aj TU.

ČO POMÁHA KU KVALITNÉMU SPÁNKU VÁM?

Zdroj foto: www.sheknows.com, www.66us.com, www.gothamdatingclub.com, www.caminodesantiago.me,

    • Zdieľaj:
  • 3
  • 0
Návrat hore
Autor článku

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

Voľný čas

Neuveriteľné realistické torty, pri ktorých by si určite zapochybovala či ide o torty

  • 64
  • 5
  • 06.10.2020
Voľný čas

Kendall Jenner dáva prednosť neutrálnym tónom a organickým textúram. Ako teda vyzerá jej domácnosť?

  • 62
  • 4
  • 30.09.2020
Domácnosť

Jesenná dekorácia v nádobe, ktorú si zvládneš urobiť aj sama

  • 56
  • 13
  • 26.09.2020
TOPlist