Ako lepšie spať? Zisti, čo napomáha kvalitnému spánku!

Ako lepšie spať? Zisti, čo napomáha kvalitnému spánku!
  • 12.05.2014
  • Silvia Karasová

    • Zdieľaj:
  • 0

Vieme veľmi dobre, že zdravý a kvalitný spánok vplýva nielen na našu krásu, ale aj na zdravie. Rovnako tak ovplyvňuje našu psychiku. Vďaka naozaj dobrému spánku sa môžete po zobudení zmeniť na toho najšťastnejšieho a najspokojnejšieho človeka. Ak vám nepomáha horúce mlieko s medom, ani počítanie ovečiek, poradíme vám zopár tipov, ktorými si môžete svoj spánok zaručene skvalitniť.

Upravte svoju spálňu aj svoje rituály pred spaním. Stačí trochu feng shui a praktického myslenia, drobné zmeny a zdravší spánok sa vám pritrafí raz dva.

Pozri aj: Tekvicový banana bread: Jesenná obmena banánového chlebíka

spálňa

Zdroj: Shutterstock®

Vyhnite sa v spálni zrkadlám

Ak už zrkadlo musí byť, umiestnite ho tak, aby sa váš odraz z postele v ňom neodrážal. Okrem negatívnej energie či pocitu vyľakania uprostred noci vnáša podľa feng shui do vzťahu neveru.

Pravidelne vetrajte

Vyvetrajte spálňu hlavne pred spaním. Svieži nočný vzduch vám pomôže ľahšie zaspať. Celkovo vzduch v spálni by mal byť odlišnejší než v iných miestnostiach. Dbajte na to, aby ste spálňu nemali veľmi prehriatu, pozor tiež na suchý vzduch.

Pozri aj: Módna inšpirácia z jesenného Anglicka: Esenciálne kúsky na jeseň 2021

nočný spánok

Zdroj: Shutterstock®

Zbavte sa elektroniky

Samozrejme nie v celom byte, ale v spálni určite. V spálni nemá čo hľadať televízor, počítač, tlačiareň. Čím viac elektroniky v tejto miestnosti máte, tým sa vám bude horšie zaspávať.

Pred spaním si trochu zacvičte

Vynechajte rezké cvičenia ako zumba či iné kardio cviky, ktoré vám rozpumpujú srdce a naplnia adrenalínom. Vhodné sú jemné naťahovacie kreácie, či trebárs taká regeneračná večerná joga.

Pozri aj: Ako škodí fajčenie v tehotenstve? Takéto môže mať následky!

kvalitný spánok

Zdroj: Shutterstock®

Každý deň sa hýbte

Aspoň krátka prechádzka, hoc i len okolo bloku. Pobyt na čerstvom vzduchu vám prekrví organizmus a unaví svaly. Aj vďaka takejto drobnosti si na vás spánok zasadne rýchlejšie.

Správne sa stravujte

Ak trpíte dlhodobejšie zlým spánkom, vyskúšajte zahrnúť do svojej stravy viac potravín, ktoré sú bohaté na vitamíny B. Doprajte si čo najčastejšie ryby (ideálne losos, alebo tuniak), cícer, droždie, či banány. Tipy na zdravé jedlá nájdete aj TU.

ČO POMÁHA KU KVALITNÉMU SPÁNKU VÁM?


    • Zdieľaj:
  • 0
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

Vitamín B9 v ľudskom tele – prečo ho potrebujú nielen tehotné ženy?
Zdravie

Vitamín B9 v ľudskom tele – prečo ho potrebujú nielen tehotné ženy?

  • 4
  • 07.08.2022
Čo vypovedá štýl sedenia o osobnosti človeka? Ťažko tomu uveriť!
Voľný čas

Čo vypovedá štýl sedenia o osobnosti človeka? Ťažko tomu uveriť!

  • 2
  • 05.07.2022
Nočné mory manikérok: Čo ich najviac pohoršuje na klientkach?
Voľný čas

Nočné mory manikérok: Čo ich najviac pohoršuje na klientkach?

  • 1
  • 30.08.2022
TOPlist