Vitamíny pre krásnu pleť

Vitamíny pre krásnu pleť
  • 21.09.2014
  • Silvia Karasová

    • Zdieľaj:
  • 4
  • 9

Zdravie, aj kvalita našej pleti do istej miery závisia od genetiky. Veľkú rolu však v tom zohráva aj náš životný štýl. Doň môžete pokojne zahrnúť všetko, čo vám len napadne. Od každodenného stresu, cez obliečky, ktorými sa prikrývate, zabudnutý makeup na tvári počas spánku, pobyt v zadymenej kaviarni, až po nedostatok vitamínov v strave. Práve tie sú mimoriadne dôležité nielen pre našu imunitu, ale aj pre našu krásu. Na prísun, ktorých vitamínov by ste si mali dať obzvlášť pozor, si prezradíme v dnešnom článku.

Odporúčame prečítať: Pleťový olej ako náhrada za krém

Vitamín C – ako inak, „céčko“ zohráva v našich životoch veľkú rolu. Pomáha pleť rozjasniť a tiež bojuje proti nepekným tmavým škvrnám. Kyselinu askorbovú si môžete dopriať v podobe kvalitných krémov, ale tiež v strave ako sú jahody, citrusové plody, ale tiež paradajky, papriky, aj cibuľa.

Vitamín E – zo všetkých vitamínov má práve „éčko“ na starosti zdravie našej pokožky. Známy je aj ako vitamín, ktorý spomaľuje starnutie. Nájdeme ho napríklad v oleji, kukurici, sóji, či v obilných klíčkov.

Odporúčame prečítať:  Kiwi prospieva vášmu zdraviu a kráse

Vitamíny pre krásnu pleť

Zdroj: Shutterstock®

Vitamín A – o zdravie pleti sa stará aj „áčko“. Jeho nedostatok dokonca dokáže zapríčiniť vzniku rakoviny kože. Ak trpíte silným akné, aj v dospelom veku, kožný lekár vám môže predpísať lieky, ktoré obsahujú práve vysokú dávku tohto vitamínu. Keďže to však predstavuje silnú záťaž na pečeň, budete musieť absolvovať tiež pravidelné vyšetrenia. Vitamín A sa neodporúča ani v tehotenstve. Jeho dostatok pomôže aj v boji s vráskami. Nájdete ho napríklad v mrkve, pečeni, plesnivých syroch, vaječnom žĺtku, sardinkách, mlieku aj v brokolici.

Odporúčame prečítať:  V hlavnej úlohe – Odšťavovače

Vitamín D – pravdepodobne sa vám pri ňom vybaví slniečko, a nie ste ďaleko od pravdy. Najviac „déčka“ dostaneme do svojho tela práve vďaka slnečným lúčom. Jeho nedostatok sa prejaví na zlej pigmentácii, a celkovo matnom vzhľade pleti.  

Vitamíny pre krásnu pleť

Zdroj: Shutterstock®

Odporúčame prečítať: Ako navrátiť pokožke snedý odtieň?

Vitamín K – práve jeho nedostatok údajne môže za tmavé kruhy pod očami, ako aj za opuchy. Nájdete ho napríklad v mlieku, syroch, aj iných mliečnych výrobkoch.

Zinok – známy aj ako vitamín krásy, ktorý priaznivo pôsobí na kvalitu nielen pleti, ale aj vlasov a nechtov. Ak vás trápia ekzémy, či pravidelný herpes, môže za to nedostatok zinku v tele. V lekárni si môžete zakúpiť zinkovú mastičku, alebo si zinok doplniť vďaka zelenine, hydine, aj orieškom.

Odporúčame prečítať: Ako zvýšiť svoju imunitu

Vitamíny zo skupiny B – tak napríklad B6 pôsobí účinne v boji s matnou pokožkou, nájdete ho v šunke, sušenom ovocí, celozrnnej múke, aj v avokáde. Kyselina listová, alebo teda vitamín B9 k regenerácii kožných buniek a lieči tak hneď viaceré kožné problémy. Dopriať si ho môžete vďaka listovým šalátom, strukovinám, či vajíčkam. Kožné zápaly likviduje B8 – teda biotín, ktorý sa nachádza aj v pivných kvasniciach. Suchú pleť lieči B2 – riboflavín, ale tiež B3 niacín. 

Vitamíny pre krásnu pleť

Zdroj: Shutterstock®

Ako sa snažíte dostať do svojho tela dostatok vitamínov?

Odporúčame prečítať: Príznaky starnutia pleti

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com

    • Zdieľaj:
  • 4
  • 9
Návrat hore
Autor článku

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

9 komentárov

Martina Zahoranová 21.09.14 08:54

MZ
karma
92.00

vitamíny v prírodnej forme sú určite zdravé ale v tabletkovej forme by som ich nejedla

  • 0
Odpovedať

Katarína Šutvajová 21.09.14 10:24

karma
-1.00

mám rada čerstvú šťavu z citrusov,snažím sa jesť viac ovocia a zeleniny,no nie vždy sa mi to darí spestriť si stravu

  • 0
Odpovedať

Ivana Goliašová 21.09.14 20:23

IG
karma
-1.00

Ja sa snažím jesť veľa ovocia a zeleniny, konzumujem chia semienka, sezamové, ľanové a iné zdravé potraviny, aby som mala dostatok vitamínov. Denne pijem vodu s citrónom a dávam si magnézium.

  • 0
Odpovedať

Mária Terefenková 21.09.14 22:29

MT
karma
82.00

Snažím sa o pestrú, stravu a hlavne veľa zeleniny.

  • 0
Odpovedať

Miriama Rusinová 22.09.14 18:31

MR
karma
-1.00

určite sa snažím jesť dostatok ovocia a zeleniny :)a vyhýbam sa zafajčeným priestorom.

  • 0
Odpovedať

Libuša Vartovníková 22.09.14 22:25

LV
karma
-1.00

Ja hlavne čo najprirodzenejšie - ovocím a zeleninou

  • 0
Odpovedať

Gabriela Vrabľová 23.09.14 12:12

GV
karma
82.00

Väčšinou v chladnejšom období, pred jeseňou a v zime si zvyknem dať takú cca mesačnú kúru kedy beriem tablety vitamín C a 1x ročne tiež mesačnú kúru vitamínu E v tabletách. Inak celoročne kopec zeleniny a ovocia.

  • 0
Odpovedať

Soňa Krátka 18.12.15 19:01

SK
karma
119.00

samozrejme,ovocie,zelenina su super,ale v zimnych mesiacoch treba telu zvysit prisun C vitaminu

  • 0
Odpovedať

Erika Špacírová 12.04.16 10:29

karma
93.00

všetky vitamíny sú dôležité

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Inšpirácie

Tipy na vianočné darčeky pre neho: Vyber niečo originálne!

  • 1
  • 5
  • 13.11.2020
Zdravie

Ako jesť viac zeleniny? Vďaka týmto 5 tipom to pôjde ľahko!

  • 1
  • 1
  • 16.08.2020
Inšpirácie

Minerály a kryštály vo Feng Šuej: Aký je ich význam?

  • 47
  • 3
  • 31.10.2020
TOPlist