Naučte sa variť zdravšie – tipy ako na to!

Naučte sa variť zdravšie – tipy ako na to!
  • 15.03.2016
  • Lucia Hausknechtová

    • Zdieľaj:
  • 39
  • 2

Zdravá strava neznamená len zeleninové šaláty a litre ovocných smoothies.

Tento druh stravovania má človeka naučiť rozlišovať kvalitné a zdravé potraviny od tých, ktoré telu dodávajú škodlivé látky a množstvo zbytočného tuku.

Pri varení to znamená niekoľko základných pravidiel, ktoré by ste pri zdravom stravovaní mali dodržiavať.

1. Namiesto kupovaných dochucovadiel používajte bylinky

Hoci je príprava jedál s pomocou dochucovadiel jednoduchšia, v zdravom jedálničku nemajú čo robiť. Tieto výrobky mnohokrát obsahujú rôzne farbivá, emulgátory a v neposlednom rade aj veľké množstvo soli, ktoré nášmu zdraviu určite neprospieva.

Nahradiť dochucovadlá v kuchyni môžete sušenými alebo čerstvými bylinkami, ktoré dodajú jedlu typickú chuť a to bez pridanej soli. Čierne korenie, bobkový list alebo majorán by v zdravej strave chýbať rovnako nemali. 

Odporúčame prečítať: Nebaví vás beh? Vyskúšajte rýchlu chôdzu

Naučte sa variť zdravšie – tipy ako na to!

Zdroj: Shutterstock®

2. Uprednostnite zdravšie prípravy jedál

Každé jedlo sa dá pripraviť na viacero spôsobov. V zdravom stravovaní patrí prvé miesto surovej zelenine a ovociu, ktoré majú v danom stave najviac vitamínov. RAW stravovanie však nie je pre každého, preto si môžete pripraviť chutné a zdravé jedlo varením, dusením alebo pečením.

Pre zachovanie čo najväčšieho množstva vitamínov pri varení, suroviny vkladáme do vriacej vody. Pri pečení používame čo najmenej tuku a dávame pozor na spálené časti, ktoré môžu obsahovať karcinogénne látky. 

Odporúčame prečítať: Čokoládové dobroty, z ktorých sa nepriberá

Naučte sa variť zdravšie – tipy ako na to!

Zdroj: Shutterstock®

3. Soľte o polovicu menej 

Je všeobecne známe, že solíme viac ako je pre naše telo potrebné. Denný príjem soli by u človeka nemal presiahnuť päť gramov za deň, no na Slovensku solíme dvakrát viac. Tento zvýšený príjem soli môže mať za následok vážne srdcovo-cievne ochorenia.

Soľ sa nachádza takmer vo všetkých potravinách, preto by sme jedlo mali dosoľovať len vo veľmi výnimočných situáciách. Ak ste na slanšie pokrmy zvyknutí, vyskúšajte soliť o polovicu menej a uvidíte, že časom vám soľ nebude vôbec chýbať.

Odporúčame prečítať: Prečo si dopriať detoxikáciu s pomocou žihľavy?

Naučte sa variť zdravšie – tipy ako na to!

Zdroj: Shutterstock®

4. Ako prílohu zvoľte celozrnné pečivo

Zdravá strava neznamená, že sa musíme zriecť všetkých obľúbených potravín, len ich máme nahradiť zdravšou alternatívou. Tak je to aj v prípade čerstvého pečiva, bez ktorého si väčšina z nás nevie predstaviť svoje raňajky.

Pri kupovaní pečiva uprednostnite celozrnné výrobky, ktoré obsahujú komplexné sacharidy. Tie uvoľňujú energiu postupne, preto nebudete o hodinu opäť hladní. Okrem toho obsahujú aj veľké množstvo vlákniny, vitamíny skupiny B a železo. 

Odporúčame prečítať: Sú bio výrobky naozaj zdravé?

Naučte sa variť zdravšie – tipy ako na to!

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com

    • Zdieľaj:
  • 39
  • 2
Návrat hore
Autor článku

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

2 komentáre

Soňa Krátka 15.03.16 19:39

SK
karma
119.00

clanok sa mi paci

  • 0
Odpovedať

Erika Špacírová 08.04.16 11:09

karma
93.00

pekne napísané, všetko užitočné rady :)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Vlasy

TOP 5 problémov s vlasmi, ktoré nenávidíme: Máš ich aj ty?

  • 111
  • 6
  • 30.09.2020
Pleť

Ako nezostarnúť predčasne? Toto ti pridáva zbytočné vrásky!

  • 113
  • 5
  • 27.09.2020
Vlasy

Čo robiť a čo nie, ak chcete zdravšie, pevnejšie a silnejšie vlasy?

  • 124
  • 4
  • 12.08.2020
TOPlist