5 príčin prečo ste pri diéte stále hladná

5 príčin prečo ste pri diéte stále hladná
  • 08.03.2016
  • Andrea Lukáčová

    • Zdieľaj:
  • 19
  • 6

Ach, tie diéty. O koľko ľahšie by sa držali, keby ste stále necítila všadeprítomný, otravný pocit hladu.

Viete však, že tento pocit nie je vždy dôsledkom prázdneho žalúdka, ale môže mať aj iné príčiny? Takzvané skryté príčiny hladu. Odhaľte ich s pomocou tohto článku.

Pocit hladu, je normálny fyziologický pocit, kedy si telo pýta stravu, najmä soľ, kalórie a vodu.

Čo sa týka ženského tela, v určitých situáciách, ako je tehotenstvo, PMS či tvrdý tréning v posilňovni sa jeho frekvencia zvyšuje. 

1.  Ste dehydrovaná

Mierna dehydratácia býva často maskovaná ako pocit hladu, aj keď naozaj vaše telo potrebuje len tekutiny. Zmätok sa deje v hypotalame, časti mozgu, ktorá reguluje aj chuť k jedlu a smäd. Zabrániť pocitu hladu môžete tak, že vypijete pohár vody hneď ráno. Ak máte pocit hladu, skúste vypiť pohár vody a čakať 15-20 minút, či váš hlad odznie. 

Odporúčame prečítať: Akné - postrach i v dospelom veku

diéta

Zdroj: Shutterstock®

2.  Málo spíte

V čase, keď sa prebudíte po noci  plnej zlého spánku, dva hormóny súvisiace s chuti do jedla už začali sprisahanie namierené proti vám. Príliš málo spánku môže viesť k stúpajúcej hladine ghrelínu, hormónu, ktorý stimuluje chuť do jedla, rovnako tak aj zníženiu hladiny leptínu, čo je hormón, ktorý spôsobuje pocit plnosti. Nedostatok spánku z vás robí hladoša aj z iného dôvodu. Po zlom spánku, máte väčšiu pravdepodobnosť, že  vaše telo, zúfalé po troške energie, vyvoláva túžbu po sacharidoch  aj keď nie ste v skutočnosti hladná. Spite aspoň 7 hodín. 

diéta

Zdroj: Shutterstock®

3.  Veľa prázdnych sacharidov

Jednoduché sacharidy, obsiahnuté najmä v sladkých potravinách z bielej múky, ako je pečivo, sušienky a cukrovinky, zdvihnú hladinu cukru v krvi rýchlo, a potom ju rýchlo uvrhnú. To spôsobí, že hladina cukru v krvi prepadá intenzívnejšie. A vy cítite opäť veľký hlad. Riešením je kvalitná strava a nie rýchle sacharidy. 

Odporúčame prečítať: Zdravé recepty: Rukolovo-bazalkové pesto s pečenými zemiakmi

diéta

Zdroj: Shutterstock®

4.  Všadeprítomný stres

Keď ste nervózna, vaše telo rozbehne výrobu stresových hormónov adrenalínu a kortizolu. Zvýšené hladiny týchto hormónov nútia váš systém do pocitu, že je pod tlakom, čím sa aktivuje chuť do jedla. Stres tiež znižuje hladiny serotonínu, a tým vyvolá pocit hladu, ktorý je falošný. 

diéta

Zdroj: Shutterstock®

5.  Pijete veľa alkoholu

To ,že si dáte koktail alebo pohárik vína iba povzbudzuje vašu chuť do jedla, aj keď je váš žalúdok už plný. Štúdia zverejnená v časopise Appetite zistila, že ľudia s väčšou pravdepodobnosťou konzumujú potraviny s vyšším obsahom kalórií po požití alkoholu. A pretože alkohol vás dehydruje, máte pocit hladu, aj keď ste iba smädná. 

diéta

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com

    • Zdieľaj:
  • 19
  • 6
Návrat hore
Autor článku

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

6 komentárov

Katarína Janotíková 08.03.16 07:04

KJ
karma
-1.00

Ja väčšinou zabúdam na pitný režim.

  • 0
Odpovedať

Soňa Krátka 08.03.16 08:23

SK
karma
119.00

velmi dobry clanok, urcite s tou hydrataciou - zavlazovanim je najvacsi problem

  • 0
Odpovedať

Erika Špacírová 08.03.16 16:38

karma
93.00

najdôležitejší je dostatočný príjem tekutín a správny pomer medzi relaxom a pracovaním na seba

  • 0
Odpovedať

Daniela Šurláková 08.03.16 19:11

karma
97.00

asi robím tú istú chybu,málo pijem nedodržujem pitný ani(opitný režim) a preto viac zjem

  • 0
Odpovedať

Júlia Dominová 09.03.16 20:32

JD
karma
-1.00

Aj ja väčšinou zabúdam piť vodu :/

  • 0
Odpovedať

Anna Kralovičová 11.03.16 03:37

AK
karma
64.00

Tento článok je pre mňa ako stvorený, mňa tiež trápi v noci hlad, asi to bude spojené s tým nedostatkom spánku. Budem sa o tento problém viac zaujímať, aby som ho čo najskôr odstránila. Ďakujem za super článok a užitočné rady.

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Inšpirácie

Čím ochutiť ryby a morské plody? Pri príprave nesmú chýbať tieto bylinky!

  • 103
  • 9
  • 11.09.2020
Zdravie

Škodia podcasty ľudskému zdraviu? Zisti, čo hovorí veda

  • 49
  • 4
  • 25.11.2020
Inšpirácie

Ako používať esenciálne oleje? Tu je 7 tipov na účinné a bezpečné použitie

  • 54
  • 2
  • 10.09.2020
TOPlist