Správna pulzová frekvencia vám pomôže schudnúť

Správna pulzová frekvencia vám pomôže schudnúť
  • 08.05.2015
  • Lucia Hausknechtová

    • Zdieľaj:
  • 13
  • 1

Ak pravidelne cvičíte, zdravo sa stravujete a s vašou hmotnosťou ste stále nespokojní, možno je za tým všetkým vaša pulzová frekvencia.

Tá ukazuje na efektivitu nášho srdcového svalu a cievneho systému. Pri jej správnej hodnote bude vaše telo lepšie spaľovať tuky, efektívnejšie pracovať a vy sa tak môžete rýchlejšie prepracovať k vysnívanej postave.  

Pokojová pulzová frekvencia

Pulzová frekvencia je počet tepov srdca za minútu. Jej hodnoty sa u dospelého človeka pohybujú medzi 70 až 80 pulzmi za minútu v pokojovom stave. Pri športovom výkone sa vaša pulzová frekvencia o dosť zvýši, no pri trénovaných športovcoch je toto zvyšovanie plynulejšie a návrat do pokojových hodnôt rýchlejších. 

Odporúčame prečítať: Ranné cvičenie vás naštartuje do celého dňa

Pulzová frekvencia

Zdroj: Shutterstock®

Výpočet maximálnej pulzovej frekvencie

Maximálna pulzová frekvencia zodpovedá maximálnej intenzite, ktorú je organizmus schopný pri fyzickej záťaži dosiahnuť a krátkodobo i udržať. Táto hodnota je ovplyvnená najmä vekom a kondíciou a preto je veľmi individuálna.

Pre zistenie optimálnej frekvencie pri spaľovaní tukov, musíte zistiť hodnotu vašej maximálnej pulzovej frekvencie:  214 – (0,8 x vek) u mužov a 209 – (0,9 x vek) u žien. Ak chcete presnejší výsledok, ktorý bude brať ohľad aj na iné faktory ako váš vek, môžete si túto hodnotu vypočítať pri tréningu s meračom pulzovej frekvencie alebo na bežeckom páse pod dohľadom odborníka.

Odporúčame prečítať: Naučte sa správne behať

Pulzová frekvencia

Zdroj: Shutterstock®

Optimálna pulzová frekvencia

Optimálna pulzová frekvencia, pri ktorej bude vaše telo spaľovať najviac tukov je v rozmedzí od 55 – 65% z maximálnej pulzovej frekvencie. Najlepší spôsob ako si dokážete pulzovú frekvenciu kontrolovať počas športu je zakúpiť si pulzomer.

Dôležitým poznatkom na záver je, že pri pulzovej frekvencii by ste ako trénovaný začiatočník, pri strednej a dlhodobej záťaži nemali presiahnuť 80% vašej optimálnej pulzovej frekvencie. Nielen že tak vaše telo už nespaľuje tuky, ale energiu získava napríklad aj zo svalov, čo určite nechcete. 

Odporúčame prečítať: Ako účinne trénovať svoju pamäť?

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com  

    • Zdieľaj:
  • 13
  • 1
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

1 komentár

Martina Zahoranová 08.05.15 12:20

MZ
karma
92.00

čítala som už o tom že si treba vypočítať optimálnu pulzovú frekvenciu pri ktorej budem spaľovať najviac tukov ale nemám čím si merať pulz pri cvičení :-)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Alicia Keys prichádza s vlastnou kozmetickou značkou Keys Soulcare: Stane sa úspešnou?
Voľný čas

Alicia Keys prichádza s vlastnou kozmetickou značkou Keys Soulcare: Stane sa úspešnou?

  • 81
  • 0
  • 30.01.2021
Je nebezpečnejšia, než sa zdá: Vieš, čo je acidóza?
Zdravie

Je nebezpečnejšia, než sa zdá: Vieš, čo je acidóza?

  • 88
  • 4
  • 07.11.2020
Zbohom, čokoláda: Tu sú inšpirácie na kreatívne adventné kalendáre
Inšpirácie

Zbohom, čokoláda: Tu sú inšpirácie na kreatívne adventné kalendáre

  • 102
  • 5
  • 15.11.2020
TOPlist