Štíhle do leta - správne stravovanie namiesto diéty

Štíhle do leta - správne stravovanie namiesto diéty

    • Zdieľaj:
  • 6

Nadbytočné kilogramy vedia mnohokrát potrápiť nielen naše telo, ale aj psychiku. Dnes vám poradíme, ako si udržať skvelú postavu počas celého roka. 

V prípade, že sa ich rozhodnete zhodiť, nie je potrebné hladovať. Vhodnejšie je dopriať si zeleninový šalát alebo citrónovo – zázvorový drink.

Čerstvé ovocie totiž podporuje činnosť ciev a dodáva telu množstvo živín. Netreba však zabúdať ani na pohyb, ktorý je rovnako dôležitý. Ako zdravo chudnúť a čo je potrebné dodržiavať? 

  Pitný režim

V prvom rade, zdravé chudnutie začína pitným režimom. Tým pomôžeme telu zbaviť sa odpadových látok. Vypite denne aspoň 2 litre tekutín. V každom prípade vynechajte sladené nápoje. Chudnutie bez dobrého pitného režimu väčšinou končí neúspešne, preto ho nepodceňujte. Pri nedostatku vody sa môžu totiž vo vašom tele ukladať toxíny, ktoré zvyšujú riziko závažných ochorení. 

Odporúčame prečítať: Citrónová diéta, ktorej podľahli aj celebrity

pitný režim

Zdroj: Shutterstock®

  Zdravá strava

70% úspechu pri chudnutí závisí od stravy. Sladkosti chudnutiu nenapomáhajú, preto ich na určitý čas zo svojho jedálnička vyraďte. Strava by mala byť pestrá.

Váš jedálničiek by mal obsahovať:

- Chudé mäso: kuracie, morčacie ,hovädzie, ryby

- Vajíčka: praženica

- Ovsené vločky, cereálie s malým obsahom cukru

- Ovocie:

  • Vhodné ovocie: kivi - obsahuje vitamín C, jablká - nachádza sa v nich vláknina, ktorá podporuje trávenie, červený melón - je ideálny na chudnutie, pretože obsahuje až 90% vody, grapefruit - podporuje trávenie a prečisťuje organizmus
  • Nevhodné ovocie: hrozno, avokádo, banány

- Knackebroty

- Chlieb, pečivo: celozrnné (občas), racio chlebíčky

Odporúčame prečítať: 5 tipov pre zelenú jarnú očistu

zdravá strava

Zdroj: Shutterstock®

  Pohyb

Chcete si zlepšiť zdravie a kondíciu? Začnite behať

Behanie zapája prevažnú časť svalstva. Okrem chudnutia prospieva behanie na zvyšovanie kapacity pľúc a pomáha cievam. Pokiaľ chcete schudnúť, zamerajte sa na vytrvalostný beh, ktorému sa budete venovať dva až trikrát v týždni po 30 minút. Kvalitná obuv, pitný režim a dobrá hudba v slúchadlách vám napomôžu k dobrému výsledku.

Cvik na chudnutie brucha - „brušáky“

Po 30 minútovom behu si doprajte 10 minútové cviky na brucho. Dôležité je nielen zvoliť si vhodné cviky, ale cvičiť ich aj pravidelne. Nezabúdajte ani na potrebný počet opakovaní a počet sérií. V prípade nadváhy samotné cviky na brucho stačiť nebudú. Dôležité je upraviť si životosprávu a k cvikom pridať aj kondičné športy.

Odporúčame prečítať: Naučte sa správne behať

behanie

Zdroj: Shutterstock®

Plávanie - ideálny šport

Plávanie je ideálnym športom na efektívne chudnutie. Spálite kalórie a podporíte aj svoje zdravie. Komplexne rozvíja celé naše telo a pracujú pri ňom nielen veľké svaly, ale aj tie, o ktorých neviete, že ich máte.

Výhody plávania:1.  Zrýchľuje metabolizmus – dôležité pri chudnutí

                          2.  Posilňuje srdce a cievy

                          3.  Zlepšuje vytrvalosť a kondíciu    
 

Odporúčame prečítať: Diéta číslo 4 - obmedzte tuky!

plávanie

Zdroj: Shutterstock®

Zdravá pochúťka na záver (ukážka denného jedálnička)
 

  • Ráno: Mϋsli
  • Desiata: Cottage cheese a 2 ks knackebrote
  • Obed: Celozrnné cestoviny s nízkotučným syrom. Pre veľmi hladných bude vhodné mäso na prírodno (chudé hovädzie), celozrnná ryža so zeleninovým šalátom
  • Olovrant: Ovocný jogurt s ovsenými vločkami
  • Večera: Kuracia polievka so zeleninou, cestovinami a mäsom

Odporúčame prečítať: Najlepšie detoxikačné nápoje

zdravá strava

Zdroj: Shutterstock®


    • Zdieľaj:
  • 6
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

6 komentárov

Martina Zahoranová 02.04.15 16:36

MZ
karma
92.00

presne takto sa stravujem, veľa pijem, cvičím a chudnem - ( zatiaľ 4 kg) :-) a cítim sa skvele

  • 0
Odpovedať

Alena Cabakova 02.04.15 20:03

karma
86.00

Gratulujeme len tak ďalej :)

  • 0
Odpovedať

Martina Zahoranová 02.04.15 20:34

MZ
karma
92.00

Dakujem :-)

  • 0
Odpovedať

Alžbeta Kelbelova 05.05.15 13:22

AK
karma
-1.00

super typy pre mamičky

  • 0
Odpovedať

Alexandra Semanová 21.01.16 13:54

AS
karma
-1.00

Ak niekto chce absolvovať cereálnu diétu alebo má v obľube cereálie, tak si ich môže vychutnať aj vo forme cereálneho nápoja. Výborný je cereálny nápoj Caro Ricoré. Môže sa piť aj ako náhrada namiesto kávy, pretože obsahuje 60 % kvalitnej praženej rozpustnej kávy alebo môže byť súčasťou zdravého životného štýlu pri dopĺňaní pitného režimu. Môžeme si ho dopriať kedykoľvek počas dňa. Výborne sa hodí na raňajky. Dodáva energiu na celé dopoludnie. Zároveň jeho pozitívnou vlastnosťou je aj to, že obsahuje zdraviu prospešnú látku – čakanku.

  • 0
Odpovedať

Soňa Krátka 24.05.16 20:20

SK
karma
113.00

super clanok

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Videorecept: Fantastická omáčka na špagety 3x inak
Bezmäsité jedlá

Videorecept: Fantastická omáčka na špagety 3x inak

  • 5
  • 06.06.2021
VIDEO: Ako pripraviť filtrovanú kávu a aké sú jej výhody?
Inšpirácie

VIDEO: Ako pripraviť filtrovanú kávu a aké sú jej výhody?

  • 11
  • 23.05.2021
Videorecept: Krémová brokolicová polievka – hotová raz-dva a plná živín
Polievky

Videorecept: Krémová brokolicová polievka – hotová raz-dva a plná živín

  • 6
  • 29.05.2021
TOPlist