Vyskúšajte trojdňový detox od cukru

Vyskúšajte trojdňový detox od cukru
  • 10.01.2017
  • Martina Berešová

  • 28
  • 7

Cukor je v dnešnej dobe veľmi frekventovanou témou. To, že máme jesť menej cukrov z dôvodu prázdnych kalórií sa ozýva z každej strany. Existuje tiež mnoho kníh, kde sa dočítate o nepriaznivých účinkoch cukru. Ako sa teda detoxikovať od tohto škodlivého nepriateľa?

Aj keď tomu mnohí stále neveria, na cukre dokážeme byť závislí. Už od mala je mnoho z nás zvyknutých na sladké cukríky a čokolády. Mnohokrát si tiež doprajeme aj rôzne jedná z polotovarov či fastfoodov. Cukor pridávame do čaju a kávy každodenne a z každej strany na náš číhajú sladučké vody s nesmierne veľkým obsahom cukru. Ak ste sa rozhodli dať zbohom tomuto zlozvyku, máme pre vás pár tipov, ako na to.

Odporúčame tiež: Ako nám vie pomôcť šafranový čaj a šafranový olej?

Chuť na sladké sa potláča ťažko

Zdroj: Shutterstock®

Jednou z výhod trojdňového detoxu je nielen eliminácia príjmu cukrov a karbohydrátov, ale tiež úbytok hmotnosti. Na začiatok je dobré vyčleniť si tri dni, počas ktorých budeme detoxikovať.

Chuť na cukor je hrozná a veľmi ťažko jej dokážeme odolať. Potrebujeme dostatočne veľkú vôľu na to, aby sme naše telo presvedčili, že cukor nepotrebujeme. Predtým, než sa do tohto detoxu pustíte, je dobré túto odstávku od cukru prediskutovať so svojím lekárom. Tak zistíte, či vaše telo zvládne fungovať bez cukru nasledujúce tri dni.

Čo teda počas tohto trojdňového detoxu konzumovať?

  • Raňajky: odporúčajú sa vajcia v akejkoľvek forme
  • Obed: šalát (pozor na dresingy, aj v nich sa nachádza cukor)
  • Večera: proteíny s porciou zeleniny​​ 

Ak vás medzi týmito jedlami prepadne hlad, je dobré si dať orechy či hummus. Odporúčajú sa tiež rôzne bylinkové čaje (nesladené), ako napríklad zelený čaj k raňajkám a kávu obmedziť len na jednu šálku denne (taktiež bez cukru). Dôležité je prijímať veľké množstvo vody po každom jedle. Je dobré si do vody pridať citrón alebo limetku.

Odporúčame tiež: 4 znaky, že vaše telo potrebuje nutne detox

Zelenina ako základ pri detoxe

Zdroj: Shutterstock®

Detox od cukru nám pomáha nielen pri redukcii váhy, ale taktiež prispieva ku krajšej pleti  a zlepšuje kvalitu vlasov. Cukry sú v strave nahradené železom, „dobrými“ karbohydrátmi, ktoré sú pre telo prospešné, a to z prírodných zdrojov - zeleniny. Týmto detoxom prospievate aj svojim tepnám, pretože im tak pomáhate v prečistení od tukových usadenín vďaka veľkej spotrebe zeleniny a nízkym obsahom tukov.

Čo je však veľmi dôležité, nenechajte sa zlákať na džúsy, ktoré sú taktiež plné cukru. Rovnako aj čerstvo vytlačené šťavy obbsahujú prírodný cukor - fruktózu. Nezabudnúť preto na to, že naším cieľom je vydržať tri dni bez akéhokoľvek cukru.

Odporúčame tiež: Škorica – síce aromatizované korenie, ale so zdravotnými benefitmi

Detox od cukru vám pomôže pri chudnutí

Zdroj: Shutterstock®

Po tomto trojdňovom detoxe sa odporúča jednodňová pauza. V deň prestávky je dobré zistiť, či sa vám darí vyhýbať sa sladkému. Ak však stále máte chuť na sladké, máme pre vás jednoduchý recept:

Grilované kôstkové ovocie so škoricou ochutené syrom ricotta:

  • 4 broskyne, slivky alevo nekratinky, prepolené a odkôstkované
  • 1lyžica extra panenského olivového oleja
  • 1/2 lyžičky mletej škorice
  • 1/2 šálky odstredeného syra ricotta
  • vetvička čerstvej mäty na ozdobu

Postup prípravy:

Predhrejte gril na stredne vysokú teplotu. Potrite ovocie olivovým olejom. Umiestnite na gril a grilujte 2 až 3 minúty na každej strane. Zmiešajte škoricu s ricottou v malej miske. Na každú polovicu ovocia pridajte zmes z ricotty a dozdobte kúskom mäty.

Odporúčame tiež: Oleje, ktoré by nemali chýbať v žiadnej domácnosti

Zdroj foto: www.pexels.com, www.pintrest.com

  • 28
  • 7
Návrat hore
Autor článku

7 komentárov

simona vician 10.01.17 10:19

SV
karma
100.00

myslim,ze kriticky je tyzden a o potom je to uz iba o zvyku. je to sranda ako nas dokaze sladke ovladat...

  • 0
Odpovedať

simona vician 10.01.17 10:19

SV
karma
100.00

inak krasna uvodna fotografia :))) mnam

  • 0
Odpovedať

ivana pistovičová 11.01.17 19:20

IP
karma
81.00

tak toto je pre mna ako stvorene,som na cukre zavisla

  • 1
Odpovedať

Mária Zámečníková 21.01.17 16:22

MZ
karma
-1.00

To grilované ovocie sa mi veľmi páči, išla by som do toho :)

  • 0
Odpovedať

Erika Špacírová 24.01.17 10:30

karma
93.00

milujem sladké, ale naučila som sa jesť zdravšie verzie :) bez bieleho cukru

  • 0
Odpovedať

Daniela Šurláková 05.02.17 21:00

karma
97.00

s tým cukrom je to fakt ťažké,ale pre zdravie a krásu musíme urobiť všetko,dobré rady

  • 0
Odpovedať

Monika Grígelová 17.03.17 12:24

MG
karma
55.00

Treba cukor vylučovať postupne.. naraz to nevyjde nikdy

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Raňajky

RECEPT: Avokádový puding ideálny na raňajky, desiatu aj olovrant

  • 46
  • 7
  • 22.04.2020
Bezmäsité jedlá

Tipy na bezmäsité jedlá na leto: Chutiť budú každému!

  • 58
  • 9
  • 04.06.2020
Raňajky

RECEPT: Tvarohový raňajkový koláčik pre všetkých maškrtníkov

  • 52
  • 4
  • 16.05.2020
TOPlist