Ženský pohľad na: Alfa Stelvio 2.0, 206 kW – jediné SUV od Alfa Romeo

Ženský pohľad na: Alfa Stelvio 2.0, 206 kW – jediné SUV od Alfa Romeo

Keď výrobca nemá v ponuke SUV, je to ako keby „zaspal“ trend. Trh si pýta nové a nové modely. Niektoré z nich však akoby kopírovali už to, čo je na trhu. Našťastie, nie všetci výrobcovia sú rovnakí. A takto prišlo aj na taliansku Alfu. Priznávam, mám slabosť na Taliansko a na všetko, čo má taliansky pôvod (móda, architektúra, dizajn, kulinárstvo, more, hory...). Estetika vyhráva nad kvalitou. Viem, viem, pri niektorých veciach „naletím“, ale som si toho plne vedomá. Takto to mám aj pri autách. Preto sa dopredu ospravedlňujem, ak tento ženský pohľad nebude úplne objektívny. Ale žena s eleganciou si ho môže dovoliť.

Prvé SUV od výrobcu Alfa Romeo dostalo meno Stelvio. Passo dello Stelvio je najvyššie položený priesmyk Východných Álp. Známy sa stal vďaka britskej motoristickej relácii Top Gear – ako najkrajšia cesta na svete po horských serpentínach. To by malo znamenať, že aj toto SUV by malo patriť medzi tie najkrajšie. Ako to teda vidím ja?

SUV (športové úžitkové vozidlo) je kombináciou výhod terénnych vozidiel s komfortom a vlastnosťami klasických osobných automobilov. Medzi výhody patrí ich vyšší podvozok, väčší priestor vo vnútri aj v batožinovom priestore. Tým, že je vozidlo mohutnejšie, lepšie chráni posádku auta. Menšou nevýhodou je vyššia spotreba paliva, manévrovateľnosť v meste i pri parkovaní.

Zaujme ťa: Ženský pohľad na: MINI Cooper John Cooper Hatch – športiak, imidžovka či módny doplnok?

Alfa Stelvio - predné svetlomety

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Ako pôsobí Stelvio?

Svojimi rozmermi sa radí do strednej triedy. Na prvý pohľad zaujme svojím ikonickým dizajnom Alfa Romeo a nájdete na ňom podobné črty ako na modely Giulia. Na mňa pôsobí športovo-dynamicky, atraktívne, elegantne a určite nezanikne v dave. Cítiť z neho vášeň.  Vyzerá omnoho lepšie ako športové modely iných značiek. Na pohľad je robustné, svalnaté až obrovské. Ale ak ho rozmerovo porovnáme napr. s Volkswagenom Golf Variant, tak je dlhšie len o pár mm (4687 mm verzus 4567 mm). Dizajn vie čarovať. Mala som na testovanie Stelvio v bielej farbe. A zas tá farba ma máta. Ak by ste si konfigurovali auto, prosím, vyberte si inú ako bielu. Pri bielej nevyniknú všetky tie prelisy a tvary tak, ako by mali. Máte na výber z metalických, pastelových a trojvrstvových farieb. Netreba byť konzervatívny. Eleganciu mu dodávajú 19-palcové disky kolies. A neprehliadnuteľné sú aj koncovky výfukov. Detaily, ktoré potešia oko nejedného muža.

Alfa Stelvio - batožinový priestor

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Interiér. Pri prvom zoznámení pôsobil na mňa jemne nemecky. Strohý interiér z kvalitných materiálov, príjemný na dotyk. Máte pocit, ako keby tu sedela aj ergonómia. No úplne nesedí, ale to zistíte neskôr. Oko potešia hliníkové ochranné lišty prahov dverí.

Sedadlá sú potiahnuté umelou kožou a kvalitnou technickou tkaninou. Keď som si chcela nastaviť sedadlo šoféra, zistila som, že nefunguje. A to som mala nové auto. Pre istotu som požiadala kolegov v práci, nech sa na to pozrú, či som niečo neprehliadla. A neprehliadla. Niečo sa proste pokazilo. Tak som sa týždeň vozila na sedadle s nie úplne ergonomickou polohou. Našťastie, človek, čo ho naposledy testoval, nebol o veľa vyšší ako ja.

Páčil sa mi volant, bol presne do ruky. Riadenie je presné, rýchle a citlivé. Štartovanie ma pri Alfe vždy pobaví – naľavo od volantu! Kto ešte nikdy nesedel v Alfe, tak vám zaručujem, že toto tlačidlo bude hľadať veľmi dlho. Aj ja som manželovi radila, kde sa štartuje. A to už teda v nejakom tom aute sedel. Čo ma prekvapilo a zavadzalo, boli pádla pod volantom – doslovne veľké polmesiace. Pri zadávaní smeroviek mi slušne zavadzali. Kde je ergonomika?

Sedenie vzadu bolo strohejšie ako to vpredu. Opierky zadných sedadiel sú oveľa tvrdšie, ako očakávate. Inak dostatok priestoru pre nohy aj nad hlavou. Naše deti trošku frflali, ale to bolo spôsobené asi tou strohosťou interiéru. Časom by si zvykli, keby nemali na výber. 

Infotainment – ten už teda nemá veľa spoločné s nemeckou kvalitou. Prvé prekvapko bolo, že displej nie je dotykový. Aj keď výrobca uvádza, že ide o najmodernejší infotelematický systém s 6,5“ farebným displejom, dovoľujem si nesúhlasiť. Funkcie si volíte pomocou otočného kolieska. Reakcie sú dosť spomalené, a to nespomínam navigáciu, ktorá akoby bola z iného desaťročia. Ale to sú už tí Taliani. Ohúria vás dizajnom a hľadajte, čo sa vám nesedí. Inak Bluetooth vám dokáže prehrať hudbu z vášho telefónu a umožňuje telefonovať handsfree.

Odporúčame: Ženský pohľad na: Nissan Micra IG-T 100, N-Sport: Najmenšie japonské autíčko

Alfa Stelvio - interiér

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Motor je benzínový štvorvalec 2,0 l (206 kW, čo je 280 koní) s automatickou osemstupňovou prevodovkou. Stelvio akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosahuje 230 km/hodinu. Reakcia na plyn je okamžitá. Celý interiér je dobre odhlučnený. Toto sú pozitíva. Už pri preberaní auta som bola poučená. Pozor! Máte živé auto s veľa koňmi pod kapotou. Áno, bolo živé a pekne reagovalo. Systém Q4 – pohon všetkých kolies umožňuje najlepšiu ovládateľnosť počas jazdy. Systém nepretržite monitoruje, aby bolo ideálne rozloženie krútiaceho momentu medzi nápravami. Týmto sa zvyšuje pôžitok s jazdy.

Čo nebolo úplne technicky dotiahnuté, bola prevodovka. Pri zmene rýchlosti alebo pri športovej jazde mala kostrbatý chod. Inak povedané – občas vás „kopne“. Najhoršie to bolo pri podraďovaní. Čo ma však desilo najviac, bola spotreba. Pri mojej mestsko-agresívnejšej jazde sa bezproblémovo vyšplhala na 10,2 l na 100 km! A keď sa posadil manžel a snažil sa ísť na spotrebu, tak to bolo okolo 9,5 l na 100 km. Tomu sa povie športová spotreba. Ale vážne, nie je to nejaké obrovské auto alebo nejaký výkonný športiak, pri ktorom zavriete obe oči nad spotrebou. Je to auto strednej triedy pre bežný život. A tu si asi každý zváži, čo je jeho prioritou. Či dizajn, či prevádzkové náklady.

Batožinový priestor má 525 litrov. Ak si zvolíte plnohodnotnú rezervu, priestor sa zmenší na 499 litrov. Pri sklopených zadných sedadlách dosiahnete až 1600 litrov. Myslím si, že na auto strednej triedy sa pohodlne zbalíte, resp. viete si ho prispôsobiť k vašim očakávaniam.

SUV Alfa Stelvio

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Čo dodať na záver? Pre mňa – exteriér je dokonalejší a lákavejší ako interiér a technické prevedenia a elektronika. Ale to možno časom Alfa vychytá. Inak svojím vzhľadom a výkonom je určite vhodná pre mladšie vekové ročníky s dynamickým štýlom života. Pre niekoho, kto rád upúta pozornosť. Kto sa vie povzniesť nad drobné technické nedostatky. Je mu vlastná dynamická jazda. Alebo je to vhodné pre niekoho, kto rád a pravidelne obmieňa vozový park. Určite vás bude baviť. Na ako dlho, to nechám na vás.

  • Testované vozidlo: Alfa Romeo Stelvio
  • Motor objem: 1995 cm3
  • Výkon motora: 206 kW/280 k
  • Prevodovka: automatická 8-stupňová
  • Cena s DPH: 66.790 EUR s DPH

Neprehliadni: Ženský pohľad na: Nissan Qashqai 1,3 l, DIG-T 160 DCT

Alfa Romeo - Alfa Stelvio

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Moje hodnotenie (1-5*):

  • Jazda v meste: 4*  ľahké manévrovanie
  • Jazda mimo mesta: 4*  pocit bezpečnosti        
  • Terén: netestovala som
  • Spotreba: 2*
  • Miesto na zadných sedadlách: 3,5*
  • Batožinový priestor: 4*
  • Interiér: 3,5*  subjektívne hodnotenie
  • Ergonómia: 3* ovládacie prvky
  • Exteriér: 4* subjektívne hodnotenie
- Galéria
1 z 13
Ženský pohľad na: Alfa Stelvio 2.0, 206 kW – jediné SUV od Alfa Romeo - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Alfa Stelvio 2.0, 206 kW – jediné SUV od Alfa Romeo - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Alfa Stelvio 2.0, 206 kW – jediné SUV od Alfa Romeo - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Alfa Stelvio 2.0, 206 kW – jediné SUV od Alfa Romeo - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Alfa Stelvio 2.0, 206 kW – jediné SUV od Alfa Romeo - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Alfa Stelvio 2.0, 206 kW – jediné SUV od Alfa Romeo - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Alfa Stelvio 2.0, 206 kW – jediné SUV od Alfa Romeo - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Alfa Stelvio 2.0, 206 kW – jediné SUV od Alfa Romeo - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Alfa Stelvio 2.0, 206 kW – jediné SUV od Alfa Romeo - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Alfa Stelvio 2.0, 206 kW – jediné SUV od Alfa Romeo - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Alfa Stelvio 2.0, 206 kW – jediné SUV od Alfa Romeo - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Alfa Stelvio 2.0, 206 kW – jediné SUV od Alfa Romeo - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Alfa Stelvio 2.0, 206 kW – jediné SUV od Alfa Romeo - KAMzaKRASOU.sk

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk


  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

3 komentáre

Ľubica Šťastná 25.01.20 06:55

ĽŠ
karma
100.00

Navonok elegantné /naozaj jemne nemecky pôsobiace/ SUV.

  • 1
Odpovedať

Inge Hájeková 27.01.20 10:36

karma
69.00

Áno, dizajn sa vydaril...

  • 0
Odpovedať

Anton Marek 12.03.21 12:05

karma
127.00

pekné, ale keď už Alfu, tak nie SUV, ale niečo športovejšie.

  • 0
Odpovedať
Návrat hore
Autor článku

Čo čítajú ostatní