Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid

Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid

Za posledné mesiace ste veľa o mojom testovaní áut nečítali. Tak ako aktuálna situácia ovplyvnila nás všetkých, tak ovplyvnila aj moju „kreatívnu časť mozgu“. To „vypnutie“ v práci a prepnutie na domáci mód (starostlivosť o deti, domácnosť, minimálny sociálny kontakt, strach z budúcnosti), spôsobil absolútnu blokádu všetkých mojich kreatívnych buniek. Nevedela som zo seba „vysúkať“ súvislý text a už vôbec niečo s ľahkým nadhľadom. Ako sa veci postupne menili a menia, aj ja si zvykám na novú situáciu a nachádzam v sebe zas chuť tvoriť. Môj strach z toho všetkého nového a nepoznaného sa premenil na odhodlanie žiť v prítomnosti a vedome sa riadiť zdravým rozumom. A zdravý rozum mi hovorí, že treba robiť veci, ktoré prinášajú radosť do života. Mňa teší písať a aj testovať autá. Okrem toho dúfam, že existuje aj niekto, koho to baví čítať :). Preto som sa rozhodla pokračovať v testovaní a písaní o autách. Dávam sebe druhú šancu v tvorivosti a časom uvidíme, čo osud donesie.

Ďakujem, že ma čítate a dávate mi spätnú väzbu. Je to pre mňa inšpirácia a zároveň energia na tvorbu. Môj cieľ je vás zabaviť, informovať o novinkách na trhu áut, poprípade usmerniť pri ich kúpe.  

Ale zas, aby to nebolo len o mne. Testovať sa vlastne ani nedalo. S postupným uvoľňovaním reštrikcií prichádzajú aj ponuky na testy. Takže v dohľadnej dobe sa môžete tešiť na nové články. Dnes si dovoľujem dať vám do pozornosti „testovačku“ z konca  minulého roka, ktorú som úspešne schovávala v mojom šuplíku. Ospravedlňujem sa, ale nie vždy veci idú tak, ako si ich plánujeme. Verím, že to poznáte.

Pozri aj: Ženský pohľad na: Audi e-tron advanace 55 quattro a netradičný víkend

Toyota Corolla

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Spoločnosť Toyota Motor Europa predala v roku 2019 takmer 1,1 milióna vozidiel značky Toyota a Lexus. Pričom predaj hybridných vozidiel bol viac ako 550 tisíc, čo je 52 % z celkového počtu predaných áut. V ponuke spoločnosti nájdete celkovo 20 hybridných vozidiel, čo je najširšia ponuka v celom odvetví. Toľko štatistika na úvod, aby ste vedeli, že Toyota patrí naozaj medzi lídrov vo výrobe hybridných vozidiel.

Na druhej strane je tu celosvetový tlak na prechod výroby a predaja do ekologickejších automobilov (hybridných či elektro áut). Takže aj mňa, resp. vás, čaká viac testovačiek s podobným motorom. Respektíve povedala by som, že je vyvíjaný spoločenský tlak vyrábať autá, ktoré čo najmenej zaťažujú životné prostredie. Ale nielen svojou prevádzkou, ale aj spôsobom výroby a ich recykláciou. Preto verím, že v budúcnosti budú aj iné „alternatívne“ kombinácie motorov ako ich poznáme dnes. A hlavne verím, že sa bude prihliadať aj na výrobu, distribúciu, prevádzku a recykláciu áut ako na jeden komplex a nie vytrhnuto z reťazca, ako je to dnes.

hybrid Toyota Corolla

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Najväčšie mýty o hybridoch

Prečo sú hybridy super? Existuje veľa mýt a poloprávd. Nakoľko ešte stále nie sú dostatočne dlho na trhu, veľa ľudí má zafixované nesprávne informácie. Ktoré sú tie najokatejšie mýty?

Že hybridy sú drahé... Ak zoberieme do úvahy ich predajnú cenu a náklady na ich prevádzku a porovnáme s konvenčnými benzínovými/naftovými motormi a ich nákladmi na servis, tak zistíme, že hybridy majú oveľa dlhšiu životnosť a menej servisných zásahov. Pre nás to znamená, nižšie výdavky z rodinného rozpočtu.

Okrem toho ušetríte na palive. Hybrid netreba dobíjať ako elektromotor. Nemusíte mať strach, že sa vám cestou vybije a vy ostanete s autom „visieť“ v polke cesty. Sú oveľa menej poruchové. Napríklad životnosť akumulátora je viac ako 10 rokov. Brzdové platničky vydržia 2x viac kilometrov ako u konvenčných áut.

Hybrid sa zvyčajne predáva v lepšej výbave (napr. airbagy, automatická prevodovka, automatická klimatizácia, a pod.). Nedá sa porovnať cena základnej výbavy bežného auta s cenou hybridu.  Ak by ste doplnili do auta všetky doplnky, ktoré má hybrid, predajná cena auta bude určite vyššia ako cena hybridu.

Posledné čo by som zvýraznila je, že hybridy sú spoľahlivé. Nekazia sa, nepotrebujete s nimi chodiť tak často do servisu a motoricky sú spoľahlivé. Inak Toyota získala desiatky ocenení za kvalitu a spoľahlivosť motora v posledných rokoch. Takže to nie je mýtus, to sú dokázateľné fakty.

Zaujme ťa: Ženský pohľad na: Ford Mondeo 2.0 TDCi EcoBlue – športová limitka

Toyota Corolla - predné svetlomety

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Ďakujem spoločnosti Toyota Central Europe – Slovakia s.r.o. za bezplatné poskytnutie auta

Pozrime sa na testovaného krásavca: Toyota Corolla Touring 2,0 Sports. Už na prvý pohľad, vďaka svojim proporciám vyzerá väčšie, luxusnejšie, reprezentatívnejšie. Spôsobuje to aj farba, metalízovaná hnedá (kávové zrno), ktorá pridáva eleganciu. Ale aj rozmery. Výhodou kombi modelov je, že auto vyzerá objemnejšie. Rázvor náprav je 2 700 mm a dĺžka auta je 4 650 mm. Vďaka väčšej zadnej časti by sme auto opticky kľudne zaradili k modelom o triedu vyššie. V prednej časti dominuje obrovská maska chladiča a úzke prepojené svetlá. Eleganciu dodávajú aj zadné svetlá, ktoré zasahujú až do bokov karosérie. Corolla prešla totálnou obmenou dizajnu a inováciou motora. Progresívne dynamické tvary, vyvážené proporcie a moderná diódová technika v svetlometoch jasne naznačujú, že ide o horúcu novinku. A musím povedať, že sa neviem rozhodnúť, či ju zaradiť do kategórie business alebo rodinné autá. Viem si ju predstaviť v oboch segmentoch.

A to sme ešte nehovorili o motore a jazdných vlastnostiach. Corolla je vybavená novou generáciou hybridného systému – dvojlitrový zážihový agregát a elektromotor. Pri rozbehu asistuje elektromotor, šetríte benzín a tichučko sa rozbiehate. Ale pozor, zrýchlenie je naozaj zrýchlenie. Z 0 km/hodinu a dostanete na 100 km/hodinu len za 8,1 sekundy! Pri hybridoch, ale aj elektromotoroch ma baví rozbiehanie. Ak to preženiete, nasleduje trhnutie, čo vás usadí do sedadla. Mám rada rozbiehanie z križovatiek, kde sa auto vôbec netrápi, proste ide.  Samozrejme musíte ho dostať do „rúk“, aby ste si zvykli na jeho reakcie. Ale garantujem, nebude to dlho trvať.

Inak maximálna rýchlosť je 180 km/hodinu. Podvozok je dostatočne tuhý a pekne drží v zákrutách. Ja, čo mám radšej vyššie autá, som nemala výhrady. Odhlučnenie interiéru je taký zlatý štandard. Nakoľko som nejazdila dlhšie trasy, neviem sa relevantne vyjadriť.

Toyota Corolla - interiér

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Interiér auta. Nazvime ho tzv. zlatý klinec testovania. Naozaj ma ohúril. Aj keď pri prvom zoznámení som sa pousmiala: „Jaj, biely interiér!!!“ Musíte mi prepáčiť, ako matka dvoch detí mám vždy pred očami, ako to môže dopadnúť. No nakoľko deti sú už v puberte a ani som ich moc nevozila, priznávam, že kombináciu tmavý lak a biele sedačky som si vychutnala. Možno aj preto auto na mňa viac pôsobilo businessovo ako rodinne. Malo aj tú naj výbavu – executive, určenú pre najsilnejšiu pohonnú sústavu. Kožené perforované sedadlá, automatické nastavenie sklonu svetlometov, maticové Bi-Led svetlomety a podobne. Naozaj bohatá výbava, ako som už spomínala, oproti klasickým autám.

Priestor za volantom bol dostatočný, sedadlo sa dalo jednoducho prispôsobiť veľkosti vodiča Aj spolujazdec má dostatok miesta a pohodlia. Biely interiér, športové sedadlá, nízky posed evokovalo jazdu v športovom aute. Palubná doska tiež vyzerá dobre. Trošku som mala problém zvyknúť si a pochopiť infotainment. Postupnosť krokov a nastavení bola iná, ako som zvyknutá u nemeckých výrobcov. Ale určite by som si zvykla.

Na centrálnom displeji viete kontrolovať tok energie – informácie o jazde v reálnom čase. Tým viete prispôsobovať jazdu vozidla. Na prístrojovej doske nájdete stredový displej s ručičkovými ukazovateľmi otáčok motora, množstva paliva a teploty motora. Pochvalu si zaslúži volant v akurátnej veľkosti a hrúbke.

Dostatok priestoru na zadných sedadlách je otázne.  Podľa mojich skúseností kľudne odveziete štyri dospelé osoby okolo 180 cm. Je tam však malá rezerva v priestore, tak ak za volantom bude sedieť vysoký človek, bude to na úkor miesta sedenia na zadnom sedadle.

Naopak batožinový priestor je viac ako štedrý. Štandard je 581 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel až 1 591 litrov. Ak sklopíte operadlá páčkami v kufri, vďaka dvojitému dnu vznikne rovná plocha. Ideál pre rodinu.

Odporúčame: Ženský pohľad na: Nissan Qashqai 1,3 l, DIG-T 160 DCT

Toyota Corolla - batožinový priestor

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Dobrou správou je spotreba. Aj napriek vyššiemu počtu koní pod kapotou, má výbornú spotrebu. Mimo mesta viete ísť okolo štyroch litrov na 100 kilometrov. V meste je spotreba vyššia, no kľudne viete ísť na 4,5 litra na 100 km. Na diaľnici sa spotreba pohybuje na úrovni cca 7 litrov na sto kilometrov. Priemerná spotreba je okolo 5,5 litra na 100 km. No hovorím, že poteším.

Čo na záver? Pre koho to auto je? Mňa bavilo. Dobre sa mi šoférovalo, sedelo v zákrutách, dávalo mi pocit pohodlia až luxusu. Kufor bol priestrannejší ako u konkurentoch v tejto triede. Príjemne prekvapil výkonnejší motor svojou dynamikou. Potešila nižšia spotreba. Interiér nie je nadmieru priestranný, ale aj tak dostatočný aj pre 4-člennú rodinu. Auto so svojimi vlastnosťami si viem predstaviť tak v rodinnom aj v business sektore. Ak hľadáte náhradu za naftového partnera, mohlo by vám vyhovovať. Nie je nenažrané, je dobre sprevodované a má športového ducha. Ak teda hovoríme o verzii Touring Sports. Ak hľadáte auto do rodiny, dajte mu šancu. Nie je to síce SVU s vyšším posedom, ale určite má dostatok priestoru aj pre deti. A určite potešia nižšie prevádzkové náklady. Treba vyskúšať.

  • Testované vozidlo: Toyota Corolla Touring Sports
  • Motor: 1987 cm3
  • Výkon elektromotora: 80 kw/ot.
  • Prevodovka: automatická e-CVT
  • Výkon motora: 112 kW
  • Maximálny systémový výkon: 132 KW
  • Cena s DPH: 29.600 EUR s DPH
Toyota Corolla

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Moje hodnotenie (1-5*):

  • Jazda v meste: 4*  ľahké manévrovanie
  • Jazda mimo mesta: 4* 
  • Terén: netestovala som
  • Spotreba: 5*
  • Miesto na zadných sedadlách: 4*
  • Batožinový priestor: 4*
  • Interiér: 4*  subjektívne hodnotenie
  • Ergonómia: 3,5*
  • Exteriér: 4* subjektívne hodnotenie
- Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid
1 z 16
Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid - KAMzaKRASOU.sk
Ženský pohľad na: Toyota Corolla Touring 2.0 l Hybrid - KAMzaKRASOU.sk

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk


  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

5 komentárov

Ľubica Šťastná 01.06.20 07:02

ĽŠ
karma
100.00

Lákavý hybrid; skvelý test, vďaka!

  • 2
Odpovedať

Ingrid Hajekova 02.06.20 11:11

IH
karma
-1.00

Áno, veľmi dobre namixované autíčko.. Ďakujem za pozitívnu energiu

  • 0
Odpovedať

Mária Reibergerová 01.06.20 11:15

MR
karma
104.00

pekná autíčko

  • 1
Odpovedať

Ingrid Hajekova 02.06.20 11:12

IH
karma
-1.00

Vďaka

  • 0
Odpovedať

Anton Marek 12.03.21 11:46

karma
127.00

tie moderné kombíky vyzerajú super

  • 0
Odpovedať
Návrat hore
Autor článku

Čo čítajú ostatní