5 cvikov, 10 minút denne a za mesiac máme kompletne vyformované telo

5 cvikov, 10 minút denne a za mesiac máme kompletne vyformované telo
  • 05.03.2017
  • Claire Clairmont

  • 152
  • 15

Hoci sa zima svojho žezla ešte stále nevzdala, leto nás prekvapí, ani sa nenazdáme. Čas tielok, krátkych sukní a nohavíc sa nezadržateľne blíži a pohľad do zrkadla hovorí občas jednoznačne.

Paniku ale odložte bokom! Našťastie tu máme zopár cvikov, ktoré vás dostanú do formy už počas jediného mesiaca.

1. Plank

Hoci sa môže zdať tento cvik jednoduchý, nie je to tak. Aj keď pri ňom nevykonávate žiadny pohyb, dôsledne si precvičíte svalstvo predovšetkým hornej časti tela.

Začnite polohou na klasické kliky, ale lakťami sa oprite o zem. V tejto polohe vydržte tak dlho, ako budete vládať.

Odporúčame: Chcete schudnúť? Dodržujte týchto 5 pravidiel a kilá pôjdu dole!

ako správne cvičiť plank

Zdroj: Shutterstock®

2. Bočný plank

Ak zvládnete klasický plank ľavou zadnou, vyskúšajte aj ten bočný. Posilníte ním boky, chrbát a zlepšíte držanie tela.

Pri bočnom planku sa zeme dotýkate buď lakťom alebo dlaňou ruky a bočnou stranou chodidla. Dôležité je vyvarovať sa prehýbaniu v oblasti bedier a dbať na to, aby ste obe strany prestriedavali v rovnakých intervaloch.

Odporúčame tiež: Na aké cvičenie vsadiť pri vašom znamení zverokruhu

ako správne cvičiť bočný plank

Zdroj: Shutterstock®

3. Drepy

Trápili nás s nimi už na základnej škole počas hodín telesnej výchovy a zrejme vedeli prečo. Drepy posilňujú stehná, brucho, zadok aj chrbát a podporujú spaľovanie tukov.

Pozor! Pri drepoch nechoďte úplne dole, cvik zakončite polohou, keď sú vaše stehná rovnobežné s podlahou.

Odporúčame tiež: Na čo všetko by mal správny lyžiar myslieť na svahu

ako správne cvičiť drepy

Zdroj: Shutterstock®

4. Kliky

Popri drepoch jeden z najklasickejších cvikov, ktorý spevní svalstvo celého tela. Bližší návod na tento cvik zrejme netreba – nezabudnite však na to, že nohy, chrbát a zadok by mali byť v jednej rovine. Len vtedy sú kliky naozaj účinné!

Odporúčame tiež: Minútové cvičenie - novinka v zhadzovaní kilogramov

ako správne cvičiť kliky

Zdroj: Shutterstock®

5. Výpad

Pre krásne nohy a zadok vyskúšajte výpady. Vystrite chrbát, spevnite brucho a urobte veľký krok vpred jednou nohou tak, aby koleno zvieralo 90-stupňový uhol.

Koleno „zadnej" nohy sa zeme nesmie dotýkať! Následne sa plynule vráťte do východiskovej polohy a nohy striedajte tak dlho, koľko zvládnete.

Odporúčame tiež: Motivačné citáty, ktoré vás nakopnú cvičiť

ako správne cvičiť výpady

Zdroj: Shutterstock®

6. Ako cvičiť?

Všetko závisí od vašej kondície. Začiatočník by pri planku a klikoch mal zvládnuť minimálne  minútu až dve v každej polohe, drepovanie dve minúty a výpady tri minúty. Samozrejme, čím dlhšie vydržíte v opisovaných pozíciách alebo čím viac opakovaní zvládnete, tým lepšie.

V každom prípade však platí, aby ste nepreceňovali svoje sily a necvičili až do úplného vyčerpania - pohyb má človeku robiť radosť a nie bolesť! Vydržte s cvičením aspoň mesiac, upravte stravu a v lete môžete pokojne vytiahnuť zo skrine minisukňu.

Vyskúšate?

Odporúčame tiež: Cvičenie ráno? Presvedčíme vás, prečo áno


  • 152
  • 15
Návrat hore
Autor článku

15 komentárov

Lucia Valková 05.03.17 09:54

LV
karma
138.00

Super,ze netreba cvicit hodiny,takto to robìm aj ja..

  • 1
Odpovedať

Monika Filípková 06.03.17 08:49

MF
karma
56.00

Ja som s cvičením už tiež začala, po zime sa treba rozhýbať, aby som sa cítila sviežo a zdravo, lebo už som cítila, že mám celé svalstvo akési stuhnuté.

  • 1
Odpovedať

Soňa Krátka 06.03.17 11:41

SK
karma
119.00

páčia sa mi tieto cviky, snažím sa cvičiť a vydržať robiť plank čo najviac sekúnd, je to zaberačka ale spevní...

  • 1
Odpovedať

Daniela Revayová 06.03.17 12:20

DR
karma
104.00

Zacala som s plankom, ale skusim si pridat aj ostatne cviky...leto sa blizi :-)

  • 2
Odpovedať

Pavlína Vaksmundská 06.03.17 16:42

PV
karma
94.00

Ja cvičím tieto cviky pravidelne. Ešte mi treba viac tých klikov zrobiť.Ale ide to pomaličky k lepšiemu ..

  • 1
Odpovedať

Ľubica Šťastná 06.03.17 23:15

ĽŠ
karma
111.00

Súhlasím, pohyb má človeku robiť radosť a nie bolesť!

  • 0
Odpovedať

Ivana Trochanová 07.03.17 14:24

IT
karma
-1.00

zaberačka, ale super :)

  • 0
Odpovedať

Martina Varhaníková 22.11.17 12:26

karma
122.00

Plank som skúšala a naozaj som aj zhodila na váhe. Posledné jedlo som mala o 17,00 a potom len pila. Schudla som 4 kg na váhe, ale po dovolenke ich znova nabrala. :O) Verím, že keby vytrvám, pekne mi to spevnia telo.

Síce je to makačka zo začiatku, ale všetko je len o nastavení sa na niečo. Takže asi by som mala zase začať, lebo na článok som nenatrafila len tak...Vďaka za pripomienku. :o)

  • 0
Odpovedať

Eva Šešerová 05.06.18 12:07

karma
-1.00

Super cviky :)

  • 0
Odpovedať

Jana Pitonakova 19.01.19 18:03

JP
karma
100.00

no akože pri planku sa mi ruky trasú už pri 20 sekunde ... ale dá sa asi ku kondičke dopracovať

  • 0
Odpovedať

Andrea Hrtúsová 21.03.19 18:09

AH
karma
113.00

Cviky vyzerajú jednoducho.Vyskušam

  • 0
Odpovedať

Jana Komadová 22.03.19 22:48

JK
karma
100.00

Veru v mojom veku už namáhavé

  • 0
Odpovedať

Soňa Zacharová 06.06.19 18:40

karma
-1.00

Už len vydržať..

  • 0
Odpovedať

Alena Hocková 03.05.20 11:59

AH
karma
-1.00

S výpadmi mám problém, ale inak vrelo odporúčam každému. Funguje to.

  • 0
Odpovedať

Alena Mattová 01.06.20 20:27

AM
karma
-1.00

už len chuť do cvičenia :--)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

SÚŤAŽE

Vyhraj balíček dekoratívnej kozmetiky Dermacol EAT me

  • 168
  • 1
  • 19.07.2020
SÚŤAŽE

Vyhraj 3x darčekový set Natura Siberica zameraný na starostlivosť o pleť

  • 138
  • 1
  • 29.09.2020
SÚŤAŽE

Vyhraj 4x Salvatore Ferragamo Signorina Ribelle v hodnote 54 €

  • 11
  • 7
  • 07.09.2020
TOPlist