Čo je dobré jesť po cvičení? Prezradíme ti, čo si môžeš dopriať!

Čo je dobré jesť po cvičení? Prezradíme ti, čo si môžeš dopriať!

  • 77
  • 4

Po cvičení sa vždy cítime skvele a plný sily, ale čo s hladom? Tak to sa nemusíte vôbec obávať, pretože asi jednu hodinu po cvičení je ten správny čas, kedy vaše svaly potrebujú živiny. A to je ideálny čas pre ich stimuláciu, opravu, rast a načerpanie zásob potrebnej energie. Pozrite sa na nasledujúci nákupný zoznam a začnite konzumovať po tréningu tieto potraviny. Budete prekvapené, ako dobre a zdravo sa budete cítiť.

Po tréningu by jedlo malo obsahovať bielkoviny a sacharidy, rovnako ako tekutiny, ktorými je potrebné nahradiť minerály stratené potením. Proteíny sú dôležité preto, aby sa vaše svaly mohli regenerovať, rásť a silnieť. Sacharidy zase poslúžia ako primárny zdroj energie pre aktívne svaly. Nasledujúce potraviny je najlepšie jesť po náročnom cvičení, pretože môžu výrazne pomôcť znovu získať vašu energiu a nakŕmiť vaše svaly.

Pozri aj: Údeniny: Sú naozaj škodlivé pre naše zdravie?

1. Kuracie mäso

Kura je bohatým zdrojom bielkovín a obsahuje aj B-komplex vitamínov, ktoré sú nevyhnutné pre metabolizmus. Navyše je ľahké a zábavné ho pripraviť a má nízky obsah kalórií! Ak sa snažíte schudnúť, zvoľte si kuracie prsia.

2. Vajcia

Proteín vo vajciach sa ľahko vstrebáva v tele a vyživuje svalové tkanivá. Vajcia natvrdo obsahujú asi 6 g bielkovín a iba 80 kalórií. Predstavujú vynikajúce a rýchle občerstvenie.

Odporúčame: Beh je pre nás prospešný, avšak má aj odvrátenú stránku. Pozri akú!

losos

Zdroj: Shutterstock®

3. Tuniak a losos

Ryby sú tiež bohaté na bielkoviny a plné zdravých omega-3 mastných kyselín, ktoré sú nevyhnutné aj pre správnu funkciu nervového systému.

4. Mlieko a jogurt

Mliečne výrobky sú dobrým zdrojom vysoko kvalitných bielkovín a sú tiež bohaté na vápnik, ktorý hrá dôležitú úlohu pri svalových kontrakciách.

5. Špenát

Premýšľali ste niekedy nad tým, prečo Pepek námorník jedol toľko špenátu? No práve preto, že špenát je výborný doplnok k jedlu po cvičení. Obsahuje veľa železa a veľmi dôležité minerály pre budovanie svalov. Zlepšuje silu a výkon svalov. Ale to nie je všetko! Špenát obsahuje aj ďalšie zlúčeniny, ktoré dokážu urýchliť rast svalov!

6. Ovsená kaša

Ovsené vločky obsahujú veľké množstvo komplexných sacharidov a a tiež sú plné vitamínov, minerálov a vlákniny. Je to výborný zdroj energie pre vaše svaly!

Pozri aj: Kardamom: Korenie, ktoré ťa vylieči. Prečítaj si ako!

ovocie

Zdroj: Shutterstock®

7. Ovocie a zelenina

Sladké zemiaky, fazuľky, mrkva, paštrnák, koreňová zelenina, jablká, jahody, slivky, hrušky sú tiež vynikajúcim zdrojom sacharidov.

8. Kokosová voda a banány

Je veľmi dôležité nahradiť tekutiny a minerály stratené pri náročnom cvičení. Kokosová voda je vynikajúci nápoj, ktorý obsahuje všetky podstatné elektrolyty, ktoré naše telo stratí potením. Banány sú taktiež skvelé plody, ktoré sa odporúča konzumovať po namáhavom tréningu. Sú bohaté na draslík, ktorý rovnako strácame kvôli poteniu.

Pozri aj: Láskavý dotyk: Prečo je nesmierne dôležitý? A ako na nás vplýva?


  • 77
  • 4
Návrat hore
Autor článku

4 komentáre

Dominika Sedliaková 01.02.14 12:36

DS
karma
-1.00

Waauu, o tomto som nevedela ďakujem za skvelé tipy ;)

  • 0
Odpovedať

Ivana Goliašová 05.03.14 15:38

IG
karma
-1.00

Ja zvyknem mať tvaroh s banánom, alebo ryby, zeleninové šaláty so syrom.

  • 0
Odpovedať

Erika Špacírová 12.04.16 20:59

karma
93.00

dik za rady :) ale proteín a banán sú ževraj naj

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Zdravie

Ako jesť viac zeleniny? Vďaka týmto 5 tipom to pôjde ľahko!

  • 1
  • 1
  • 16.08.2020
Zdravie

Najväčšie mýty o kliešťoch: Skutočne idú len za sladkou krvou?

  • 96
  • 9
  • 03.06.2020
Pre ženy

Aké jedlá pre ženy po štyridsiatke je vhodné zaradiť do jedálnička?

  • 40
  • 2
  • 06.06.2020
TOPlist