Fitness pre začiatočníčky - rady a tipy

Fitness pre začiatočníčky - rady a tipy
  • 03.03.2015
  • Andrea Lukáčová

    • Zdieľaj:
  • 32
  • 3

Chcete začať cvičiť, chcete urobiť niečo pre svoju postavu, kondičku, radosť. Ako však začať?

O fitness tréningu neviete dohromady nič, ale túžba cvičiť je veľká? Na cvičenie treba ísť pomaly a postupne. Poradíme vám. 

Krok 1: Nevzdať sa pri prvej svalovici. Na tú musíte byť pripravené smiley

Krok 2: Do posilňovne budete potrebovať vhodný odev. Na začiatok postačia aj tepláky a tričko. Pevná športová obuv by mala byť samozrejmosťou. Predsa len, keď vám činka spadne na nohu obutú v teniske, prežijete to lepšie, ako keby vám spadla na bosú nohu. 

Odporúčame prečítať: Makový olej na posilnenie zdravia

fitness

Zdroj: Shutterstock®

Krok 3: Uterák a fľašu s vodou by ste mali mať vždy poruke.

Krok 4: Cvičenie by malo vždy začínať rozohriatím tela a svalov. Využite bežiaci pás, či stacionárny bicykel. Desať minút na začiatok postačí. Následne by ste mali strečingom ponaťahovať celé telo. Začiatočníci by mali navštevovať posilňovňu 3x do týždňa. Toto je základ, pod ktorý by ste nemali zísť. 

Odporúčame prečítať: Dovolenka na vlastnú päsť

strečing

Zdroj: Shutterstock®

Krok 5: Nehanbite sa využiť odbornú pomoc trénera. Zostaví Vám vhodný tréningový plán a presne ukáže jednotlivé cviky. Nebudete teda riskovať ich zlé prevedenie a tým pádom menšiu účinnosť či efektivitu. Je dobré rozdeliť si do spomenutých troch dní cvičenie pre celé telo. T.j. jeden deň nohy, druhý deň brucho, posledný deň ruky.

Krok 6: Strava je polovica úspechu. Darmo sa budete trápiť v posilňovni celý týždeň, keď si po každom cvičení dáte sacherku. Zvýšte príjem bielkovín, obmedzte tuky. 

fitness

Zdroj: Shutterstock®

Krok 7: Kardio. Beh, skákanie cez švihadlo.. možností je veľa. Kardio pomôže držať vašu kondičku v dobrom stave.

Pozor na presilenie tela. Fitness tréneri hovoria, že ženy zvyknú preceňovať svoje sily. Fakt, že na druhý deň po tréningu neviete vstať z postele neznamená, že ste cvičili dobre. Znamená to akurát, že ste svoje svaly fatálne preťažili.

Preto milé dámy, ak sa chystáte začať cvičiť, začnite pozvoľna. Neváhajte požiadať o pomoc odborníkov vo fitnescentre, určite vám radi pomôžu. Či už s tréningovým plánom, alebo so stravou. 

fitness

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: thinkstockphotos.com

    • Zdieľaj:
  • 32
  • 3
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

3 komentáre

Martina Zahoranová 03.03.15 07:31

MZ
karma
92.00

škoda že sa neviem donútiť vstúpiť do posilňovne :-) ale chodiť tam z donútenia by asi tiež nebolo bohviečo

  • 0
Odpovedať

Jana Komadová 27.03.15 19:58

JK
karma
100.00

Pohyb treba a cvičit sa da aj doma

  • 0
Odpovedať

Soňa Krátka 24.05.16 20:21

SK
karma
113.00

cvicim najme doma

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Len o pleť sa starať nestačí! Ako zastaviť starnutie rúk?
Telo

Len o pleť sa starať nestačí! Ako zastaviť starnutie rúk?

  • 146
  • 8
  • 15.02.2021
Valentínska manikúra 2021: Inšpiruj sa týmito zamilovanými dizajnmi!
KRÁSA

Valentínska manikúra 2021: Inšpiruj sa týmito zamilovanými dizajnmi!

  • 208
  • 4
  • 11.02.2021
3 chic účesy z jemných vlasov: Tieto zapôsobia aj na teba, tak sa inšpiruj
Vlasy

3 chic účesy z jemných vlasov: Tieto zapôsobia aj na teba, tak sa inšpiruj

  • 121
  • 6
  • 24.03.2021
TOPlist