Jednoduché cvičenia na krivú chrbticu

Jednoduché cvičenia na krivú chrbticu
  • 12.08.2015
  • Lucia Hausknechtová

    • Zdieľaj:
  • 12
  • 4

Bolesťami chrbtice trpia najmä ľudia so sedavým zamestnaním, v ktorom trávia za počítačom niekoľko hodín denne. Nesprávnym sedením si spôsobujú zlé zakrivenie chrbtice, ktoré vedie práve k nepríjemným bolestiam.

Ak budete venovať niekoľko minút denne cvičeniu zameranému na chrbát, bolesti sa zmiernia a postupom času sa vyrieši aj problém s krivou chrbticou. 

Chrbticu zaťažujeme celý deň

Okrem nesprávneho či dlhého sedenia môžu za problémy s chrbticou aj dennodenné aktivity, ktoré robíme nesprávne. Či už je to nosenie ťažkých tašiek na jednom ramene, hrbenie sa alebo spanie na zlom matraci. Vždy by sme mali myslieť na to, že chrbát máme mať vystretý a držať telo vzpriamene. Práve cvičenie zamerané na chrbticu nám v tom pomôže. 

Odporúčame prečítať: Cvičenie v prírode je najprirodzenejšie

Cvičenie

Zdroj: Shutterstock®

Ako správne cvičiť

Hlavná zásada pred každým cvičením je správne pretiahnutie celého tela. Nechcete si predsa poškodiť chrbticu ešte viac. Aby bolo cvičenie účinné, je potrebná istá dávka sebazaprenia a disciplíny. Ideálne je cvičiť pravidelne, najlepšie každý deň, aby ste výsledok pocítili čo najskôr. Ak na cvičenie nemáte veľa času, môžete si nájsť krátke cviky na niekoľko minút, ktoré zvládnete každé ráno pred odchodom do práce. 

Odporúčame prečítať: Fitness v tehotenstve? A prečo nie?

Cvičenie

Zdroj: Shutterstock®

Cvičenie v práci

Ak máte vlastnú kanceláriu alebo možnosť byť za počítačom v práci chvíľu sama, aj tento čas môžete využiť na cvičenie. Ak vás bolí chrbát, vstaňte, prejdite sa trochu, aby sa vám svaly trochu uvoľnili. Potom sa predkloňte a uvoľnite hornú polovicu tela. V tejto polohe chvíľu zostaňte. Skvelým tipom pre uvoľnenie chrbtice je aj ponaťahovanie celého tela, ktoré vás nabudí. 

Odporúčame prečítať: Fitness pre začiatočníčky - rady a tipy

Jednoduché cvičenia na chrbticu

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com  

    • Zdieľaj:
  • 12
  • 4
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

4 komentáre

Ingrid Šimoniková 13.08.15 07:56

karma
68.00

dakujem za dalšie rady na cvičenie chrbtice, musím cvičiť denne

  • 0
Odpovedať

Gabriela Vrabľová 15.08.15 11:59

GV
karma
82.00

treba si najst viac casu na cvicenie :(

  • 0
Odpovedať

Erika Špacírová 10.09.15 20:16

karma
93.00

pravidelné cvičenie je veľmi dôležité

  • 0
Odpovedať

Soňa Krátka 07.12.15 09:52

SK
karma
113.00

Bolesti chrbta su "novodobou chorobou" kazdej vekovej skupiny.Si sa malo hybeme a viac sedime ci uz v praci, doma, skole,...

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Neporiadok a žiadny čas? Takto vyzerá upratovanie pre zaneprázdnených
Domácnosť

Neporiadok a žiadny čas? Takto vyzerá upratovanie pre zaneprázdnených

  • 53
  • 8
  • 06.04.2021
Aký vplyv má na naše zdravie sedavé zamestnanie? Takéto sú riziká!
Zdravie

Aký vplyv má na naše zdravie sedavé zamestnanie? Takéto sú riziká!

  • 73
  • 4
  • 01.02.2021
Nič pre nasrdených: Tento populárny druh jogy ťa dostane!
Cvičenie

Nič pre nasrdených: Tento populárny druh jogy ťa dostane!

  • 209
  • 3
  • 14.03.2021
TOPlist