Odporúčané tipy na cvičenie pre tehotné ženy

Odporúčané tipy na cvičenie pre tehotné ženy
  • 15.06.2017
  • Danka Šindléryová

    • Zdieľaj:
  • 9
  • 0

Špeciálne cvičenie pre tehotné ženy je čoraz populárnejšie a mnohé ženy ho vyhľadávajú stále viac a viac. Tehotenstvo nie je prekážkou...

Tehotenstvo nie je choroba a nie je dôvod, prečo by budúce mamičky nemali cvičiť aj počas deviatich mesiacov očakávania bábätka. Cvičenie v tehotenstve pomáha predchádzať nadmernému prírastku hmotnosti a tiež pomáha k lepšiemu a ľahšiemu pôrodu. Keď ste tehotná a máte chuť cvičiť, pozrieme sa spolu na odporúčané športové aktivity, ktoré sú v tehotenstve najvhodnejšie, ale povieme si aj o tých, ktorým sa treba radšej vyhýbať.

Vhodné cvičenie pre tehotné ženy

Chôdza

Jednoduché cvičenie a ešte aj zadarmo? Pravidelne a často sa venujte rezkejšej chôdzi na čerstvom vzduchu, klzkým či strmým a obdobne nebezpečným terénom sa ale vyhýbajte. Odporúča sa chodiť na pravidelné približne 30-minútové prechádzky aspoň päťkrát do týždňa. Ak vás chôdza sama o sebe nebaví, tak si dajte cieľ napríklad nejaký obchod, ktorý je dostatočne ďaleko, kde zároveň nakúpite všetko, čo vám v domácnosti chýba. 

Odporúčame prečítať: Top mobilné aplikácie pre zdravie

chôdza v tehotenstve

Zdroj: Shutterstock®

Plávanie

Plávanie sa považuje za najvhodnejší šport v období tehotenstva, hlavne v poslednom trimestri. Voda nadnáša veľké bruško, takže žena sa necíti taká ťažká. Plávanie výborne vplýva aj na prípadné bolesti chrbta, ktoré trápia mnohé budúce mamičky. Ideálne je, pokiaľ máte možnosť plávať v čistom prírodnom jazere alebo rybníku, respektíve v mori.

Odporúčame tiež: Liečivé čaje z bylín, ovocia či korenín - ako vám pomôžu?

cvičenie pre tehotné - plávanie

Zdroj: Shutterstock®

Joga

Je to veľmi účinná metóda, ako sa môžete zrelaxovať a uvoľniť. Pri cvičení jogy sa učíte pracovať s dychom, zlepšuje sa flexibilita a držanie tela, pričom sú cviky šetrné ku kĺbom. Cvičením zapájate panvové dno, čím pripravíte vaše telo na pôrod a zlepšíte zotavenie po ňom.

Odporúčame aj: Republika Trinidadu a Tobaga - vitajte v Karibiku

joga pre tehotné ženy

Zdroj: Shutterstock®

Športy nevhodné v tehotenstve

  • in line korčuľovanie 
  • squash
  • posilňovanie
  • tenis
  • bicyklovanie
  • loptové hry

Zakázané sú predovšetkým tie športové aktivity, kde vám hrozí vysoké riziko pádu a prudkých otrasov. Pokiaľ cvičíte, treba mimoriadne dbať na správnu životosprávu, dostatok vitamínov, minerálov a tekutín.

Odporúčame: Ostrov lásky Cyprus - skalnaté zrázy, čarovné pláže a čisté tyrkysové more

cvičenie v tehotenstve

Zdroj: Shutterstock®

- Anketa

AKÝ MÁTE NÁZOR NA CVIČENIE V OBDOBÍ TEHOTENSTVA?

Odpovedalo 5 ľudí  

Necvičila by som vôbec, bála by som sa.
0%
Podľa mňa je cvičenie vhodné, aspoň raz týždenne.
20%
Cvičila by som aj každý deň.
80%

    • Zdieľaj:
  • 9
  • 0
Návrat hore
Autor článku

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

Zdravie

VIDEO, ktoré odhalilo, prečo nosiť rúško: Už si ho viac nezabudneš!

  • 34
  • 3
  • 13.10.2020
Domácnosť

Trendy tipy pre kuchyňu: Necháš sa aspoň jedným z nich inšpirovať?

  • 48
  • 4
  • 12.09.2020
Domácnosť

Čo s nádobami od vyhorených sviečok? Takto ich očistíš a znova využiješ!

  • 41
  • 4
  • 17.09.2020
TOPlist