Vyrysujte svoj chrbát vďaka cvičeniu na hrazde

Vyrysujte svoj chrbát vďaka cvičeniu na hrazde
  • 11.09.2016
  • Lucia Hausknechtová

    • Zdieľaj:
  • 18
  • 2

Cvičenie na hrazde vníma väčšina žien ako čisto mužskú záležitosť. Tento druh cvičenia však dokáže efektívne vytvarovať brušné svalstvo, spevniť prsia, ramená a vyrysovať chrbát.

Obavy z toho, že vďaka týmto cvikom budete mať príliš „veľké svaly“ sú zbytočné.

Z fyziologického hľadiska ženy nemôžu dosiahnuť taký svalový nárast ako muži, takže ak budete tieto cviky robiť trikrát týždenne, výsledkom bude pekné a spevnené telo. 

Základný cvik na hrazde

Tento základný cvik na hrazde môže preveriť vašu silu v ramenách. Uchopte hrazdu rukami tak, že sú od seba vzdialené viac ako je šírka ramien, nohy zdvihnite zo zeme a zaveste sa. Potom sa zdvíhajte hrudníkom k hrazde až k brade a pomaly sa spúšťajte dolu. Väčšina začiatočníkov zvládne tento druh zhybov spraviť len niekoľkokrát. 

Odporúčame prečítať: Oleje, ktoré ste doteraz nepoznali - I. časť

Vyrysujte svoj chrbát vďaka cvičeniu na hrazde

Zdroj: Shutterstock®

Rady pre začiatočníkov

Ak nezvládate urobiť základné zhyby na hrazde vyskúšajte jednoduchšiu metódu. Do hornej polohy sa dostaňte výskokom zo zeme a potom robte druhú časť cviku klasicky, čiže sa pomaly spúšťajte na zem. Ďalším cvikom, ktorý zvládne každý začiatočník je statické držanie. Zaveste sa na hrazdu a vydržte čo najdlhšie. 

Odporúčame prečítať: Najlepšie pilates zostavy pre štíhle telo

Spevnite si telo cvikmi na hrazde:

Odporúčame prečítať: Schudnite tancom do plaviek

Odporúčame prečítať: Ako využiť stoličku pri cvičení?

Zdroj foto: www.shutterstock.com  

    • Zdieľaj:
  • 18
  • 2
Návrat hore
Autor článku

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

2 komentáre

Iveta Moravčíková 11.09.16 19:13

IM
karma
100.00

to už je pre mladších

  • 0
Odpovedať

Soňa Krátka 12.09.16 16:57

SK
karma
119.00

občas, keď ma bolí krčná chrbtica, tak mám chuť sa trošku ponaťahovať na hrazde, ale len chvíľočku, neviem, či by som na toto cvičenie mala dostatočnú silu, ja asi zostanem pri pilates a joge...

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Inšpirácie

Tipy na vianočné darčeky pre neho: Vyber niečo originálne!

  • 1
  • 5
  • 13.11.2020
Zdravie

Ako jesť viac zeleniny? Vďaka týmto 5 tipom to pôjde ľahko!

  • 1
  • 1
  • 16.08.2020
Inšpirácie

Minerály a kryštály vo Feng Šuej: Aký je ich význam?

  • 47
  • 3
  • 31.10.2020
TOPlist