Zacvičte si hneď zrána

Zacvičte si hneď zrána
  • 17.09.2014
  • Silvia Karasová

    • Zdieľaj:
  • 9
  • 4

Nebudeme klamať, aj my to poznáme. Ranný budík vie byť otravný, a v prípade daždivých, či pochmúrnych dní, vie každá minútka spánku k dobru urobiť svoje, aspoň z pohľadu našej rozospatej mysle. A pritom si asi väčšina z nás uvedomuje aj fakt, že viac než predlžovať si spánok, by nám energiu dodala dôkladná rozcvička, sprcha a zdravé raňajky. Dôvodov prečo cvičiť hneď zrána je viacero...

Ranné cvičenie pomôže naštartovať váš deň, rovnako tak metabolizmus ako aj dobrú náladu!

Zacvičte si hneď zrána

Zdroj: Shutterstock®

Odporúčame prečítať: Dobrá postava vďaka korčuľovaniu

Šport pôsobí ako kofeín - zopár sústredených cvikov hneď zrána vám pomôže okrem toho k rýchlejšiemu spaľovaniu tukov. Aj vďaka tomu podáte počas dňa efektívnejší a produktívnejší výkon. 

Cvičením k dobrej nálade - a presne za ňu môžu endorfíny, ktoré sa nám aktívnym pohybom v tele začnú vyplavovať. Okrem toho si tiež vyčistíte myseľ a zbavíte sa negatívnych myšlienok, či stresu z toho, čo vás v daný deň čaká.

Ľahšie sa rozhodnete - keď už budete mať utriedené myšlienky aj dobrú náladu a zvýšený výkon, odrazí sa to aj na vašej schopnosti jednoduchšie sa rozhodovať. 

Zacvičte si hneď zrána

Zdroj: Shutterstock®

Od športu k zdravým raňajkám - s vyššie uvedenými vlastnosťami, pocitmi aj náladami, na 99,9% po cvičené nesiahnete v rámci raňajok na slaninu, či iné ťažké a mastné jedlá. Práve naopak, telo si samé začne pýtať a vyžadovať zdravú stravu. Osviežujúce ovocie, zeleninu... cvičenie vám podporí odhodlanie žiť zdravšie. Ľahšie sa tak zbavíte aj zlozvykov ako sú cigarety, či nadmerné pitie kávy...

Ranné cvičenie vás zbaví výhovoriek - typu "po práci som taká unavená", "večer už nevládzem", "mám ešte veľa práce"... Stačí ráno vstať hodinku dve skôr a stihnete aj cvičiť, aj sa naraňajkovať, aj v kľude odísť do práce. A mimochodom môžete sa tiež tešiť z toho, že aspoň športovanie máte hneď za sebou a večer už môžete naozaj len oddychovať:)

Odporúčame prečítať: Športujte aj na jeseň

Zacvičte si hneď zrána

Zdroj: Shutterstock®

NÁŠ TIP:

Ak vás trápi dilema, či sa pred ranným športovaním naraňajkovať alebo nie, skúste len niečo ľahké zobnúť. Niekto cvičí na "prázdny" žalúdok, v ktorom mu žblnká napríklad citrónová voda, či voda s jablčným octom. Na druhej strane tyranizovať sa hladom a do toho aj športovou aktivitou tiež nie je dobré, preto si za ranný pokrm zvoľte ľahko stráviteľnú stravu, ako napríklad  kukuričné ​​lupienky s nízkotučným mliekom, jogurt a zrelý banán, či ovocie. Najlepšie predtréningové potraviny sú tie, ktoré obsahujú málo vlákniny a sú zdrojom sacharidov a bielkovín. 

Odporúčame prečítať: Pohánková RAW kaša

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com

    • Zdieľaj:
  • 9
  • 4
Návrat hore
Autor článku

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

4 komentáre

Alena Cabakova 17.09.14 08:27

karma
86.00

je veľmi ťažké začať, no keď už vydržíte každý deň aspoň 3 týždne, telo si to začne pýtať už samé :)

  • 0
Odpovedať

Martina Zahoranová 17.09.14 08:52

MZ
karma
92.00

cvičiť hneď ráno - to by som sa veru nedonútila, rada som totiž v posteli čo najdlhšie :-) radšej cvičím večer

  • 0
Odpovedať

Veronika Marejková 17.09.14 20:07

VM
karma
-1.00

Po prečítaní takýchto článkoch sa vždy cítim odhodlaná niečo vo svojom živote zmeniť k lepšiemu. Hádam sa to odhodlanie raz zmení v skutočnosť. :D :D

  • 1
Odpovedať

ľubka Olexyová 07.12.14 15:37

ľO
karma
-1.00

ráno som taká svieža,tak prečo si nezacvičiť

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Telo

Všetko o striách: Je možné ich odstrániť alebo je potrebné sa naučiť s nimi žiť?

  • 47
  • 5
  • 05.08.2020
Vlasy

Trendy účesy jesene: Inšpiráciu nájdeš na hlavách známych Sloveniek

  • 150
  • 7
  • 17.10.2020
Vlasy

Čo robiť a čo nie, ak chcete zdravšie, pevnejšie a silnejšie vlasy?

  • 124
  • 4
  • 12.08.2020
TOPlist