Zahrajte si squash a poľahky schudnite

Zahrajte si squash a poľahky schudnite
  • 26.09.2014
  • Silvia Karasová

  • 5
  • 1

Tomuto športu sa občas hovorieva aj šport šialencov. Je dynamický, rýchly, vhodný na vybitie emócii, ale aj na nabitie dostatkom energie. Ak patríte k súťaživým typom, squash vás úplne pohltí. Schudnete, naberiete na kondícii, spevníte si svaly a ešte sa aj zabavíte A stačí vám k tomu len zopár poznatkov.

Odporúčame prečítať: Schudnite podľa znamenia

Ako každý šport, aj squash má svoju históriu. Prvý kurt pre tento šport bol postavený v roku 1881 v Harrow v Oxforde. Táto hra patrila výhradne na súkromné anglické školy, neskôr sa rozšíril aj za ich múry. Názov squash je odvodený od zvuku mäkkej loptičky na stenu.

Čo pri hre potrebujeme?

Zahrajte si squash a poľahky schudnite

Zdroj: Shutterstock®

Samozrejme raketu a loptičku. V squashových centrách vám väčšinou tieto vecičky zapožičajú, samozrejme za poplatok. Fanúšikovia squashu si časom zvyknú zakúpiť svoju vlastnú raketu. Prv ako tak urobíte, si ale najprv odohrajte niekoľko zápasov, aby ste presne vedeli, aká raketa sa hodí pre váš štýl hry. Rakety môžu byť pružnejšie, alebo pevnejšie, ľahšie aj ťažšie, rozdiel je tiež vo vyváženosti. Okrem rakety a loptičky potrebujete aj vhodné oblečenie. Základom sú športové topánky. Najlepšie urobíte ak si zvolíte topánky ľahké, mäkké, ale zároveň pevné. Nesmú však mať čiernu podrážku, pretože zanechávajú šmuhy na squashovom povrchu. V športových obchodoch nájdete aj profi squashové oblečenie, pre laikov je však zbytočne drahé a povedzme si pravdu, značka a vysoká cena k tomu, z vás profesionálnych hráčov neurobia :)

Ako pri squashi schudnúť?

Zahrajte si squash a poľahky schudnite

Zdroj: Shutterstock®

Vzhľadom na to, že squash je šport, ktorý vám dá dôkladne zabrať, úplne vám stačia dve hodiny tejto hry týždenne, na to, aby ste čo to zhodili, udržali sa v dobrej kondícii a nezaťažili príliš svoj organizmus. Jedna hodinka squashu vám pomôže spáliť okolo 1000 kalórií. Squash by ste mali cvičiť maximálne každý druhý deň, aby si organizmus stihol oddýchnuť a zregenerovať sa. Ak so squashom a vyššou fyzickou aktivitou ešte len začínate, doprajte si vždy radšej dva až tri dni oddychu. Pri squashi si okrem rovnomernému zníženia tuku, posilníte aj svaly na rukách a nohách a vypracujete si taktiež zadok.

Squash však môže byť aj nebezpečný

Zahrajte si squash a poľahky schudnite

Zdroj: Shutterstock®

Odporúčame prečítať: Objavte liečivé účinky gaštanov

Táto hra rozhodne nie je vhodná pre tých, ktorí trpia obezitou, alebo nadváhou. Keďže im obvykle chýba kondícia, táto dynamická hra je pre ich organizmus priveľká záťaž. Môžu dokonca hroziť problémy so srdcom, ale tiež s kĺbmi. Ak máte oslabené kosti, squash môže byť rovnako problematický, keďže pri ňom zaťažujete aj členky a kolená. Najlepšie urobíte ak sa pre squash rozhodnete, no nebudete to s ním preháňať. Aj tu totižto platí, že všetko s mierou. A keďže športovanie by nemalo byť jednostranné, doplňte si svoj fitness program aj nejakým iným druhým cvičenia. 

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com

  • 5
  • 1
Návrat hore
Autor článku

1 komentár

ľubka Olexyová 14.10.14 09:38

ľO
karma
-1.00

squash mi vyhovuje kvôli neustálemu pohybu,je to pre mňa akčný šport,vhodný na kondíciu

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Pre ženy

Interaktívna konferencia PRE ZDRAVIE ŽENY: Zdravie je to najcennejšie, čo máme

  • 1
  • 0
  • 18.09.2020
Domácnosť

Sušená trstinová šťava – je to vítané sladidlo v našich kuchyniach?

  • 86
  • 0
  • 16.07.2020
Domácnosť

Biblia prania: Vieš, ako prať oblečenie a iný textil správne?

  • 62
  • 2
  • 14.06.2020
TOPlist