Zázračné fitlopty pre vaše zdravie

Zázračné fitlopty pre vaše zdravie
  • 21.06.2014
  • Barbora Daxner

  • 7
  • 2

Blahodárne pôsobia na naše telo, preto už nie sú len výsadou fitnesscentier, ale aj horúcim hitom v kanceláriách a domovoch. Pre ľudí so sedavým zamestnaním sú skutočne dobrou pomôckou, no netreba to s nimi preháňať. Vieme, ako na nej správne sedieť.

Keď vymeníme klasickú stoličku za fitloptu, zabránime, aby naše svaly pri dlhodobom sedení ochabovali, oslabovali alebo sa určité svalové skupiny jednostranne staticky preťažovali. Na fitlopte totiž nesedíme staticky a stabilne, ale aktívne zapájame svalstvo chrbta, brucha či panvového dna a jednotlivé svalové skupiny neprestajne vzájomne spolupracujú, aby sme sa na lopte udržali. 

sedenie na fitlopte

Zdroj: Shutterstock®

Fyzioterapeutka Katarína Kotulová z rehabilitačnej kliniky PROFY však rozhodne neodporúča okamžite sedieť na fitlopte po celú osemhodinovú pracovnú dobu, ale striedať s klasickou stoličkou a telo privykať na fitloptu postupne. Inak sa nám „odmení” svalovicou. Svaly si na ňu musia skrátka zvyknúť, krôčik po krôčiku. „Je vhodné, ak začnete na fitlopte najprv sedieť hodinu-dve denne a potom ju vymeníte za klasickú stoličku. Postupne pridávajte počet hodín, podľa toho, ako sa bude vaše telo cítiť,” hovorí. 

cvičenie na fitlopte

Zdroj: Shutterstock®

Vyberte si správnu

Fitlopty sa vyrábajú v rozličnej veľkosti. Existujú maličké lopty pre deti, ktoré dospelí využívajú najmä na cvičenie, a potom veľké lopty s rozličnými priemermi. Ak chcete, aby vám jej používanie skutočne prospelo, mali by ste si vybrať tú, ktorá sa pre vás najviac hodí. „Základným faktorom je výška. Keď si na loptu sadnete, bedrové kĺby by sa mali nachádzať nad úrovňou kolien a nie opačne,” upozorňuje fyzioterapeutka.

cvičenie na fitlopte

Zdroj: Shutterstock®

Ako na nej sedieť?

Nemenej dôležité je aj správne sedenie. Mali by ste mať celé chodidlá na zemi, lýtka by sa nemali dotýkať lopty. „Niektorí ľudia sedia tak, že majú nohy zakvačené o loptu, no to nie je správne. Dochádza tým k útlaku svalov a ciev,” upozorňuje fyzioterapeutka. Na fitlopte treba sedieť v strede. Akonáhle sa ocitnete na okraji, bude vás to ťahať do pádu. Od panvy smerom hore by sme sa mali vyrovnať, ako keby nás ťahal hore fiktívny žeriav. Celá chrbtica sa tým napriami.


  • 7
  • 2
Návrat hore
Autor článku

2 komentáre

Martina Zahoranová 21.06.14 10:42

MZ
karma
92.00

fitloptu doma máme ale nepoužívame ju, keď sme ju kúpili tak sme na nej cvičili, potom sme ju chvíľu používali ako stoličku pri počítači ale teraz je už založená hlboko v skrini - asi je najvyšší čas ju vytiahnuť a znovu začať používať

  • 0
Odpovedať

Ivana Goliašová 21.06.14 21:10

IG
karma
-1.00

Milujem sedenie na fitlpote, sedím na nej doma aj v práci. Cvičím s ňou už dlhodobo a na postave sa to pekne odzrkadľuje. Nehovorím,že chrbát bolí oveľa menej,ak človek celý deň sedí pri pc. Určite všetkým odporúčam si ju kúpiť a využívať.

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

SÚŤAŽE

Vyhraj 4x Salvatore Ferragamo Signorina Ribelle v hodnote 54 €

  • 11
  • 7
  • 07.09.2020
SÚŤAŽE

Vyhraj 4x Liptavia SOS krém – Sila prírody, ktorý ťa zachráni v hodine dvanástej!

  • 5
  • 3
  • 24.09.2020
SÚŤAŽE

Denimové kombinácie slovenských influenceriek. Inšpiruj sa pred jeseňou a vyhraj poukážku na nákup!

  • 10
  • 4
  • 17.09.2020
TOPlist