Ako využiť v kuchyni netradičné oleje? - časť I.

Ako využiť v kuchyni netradičné oleje? - časť I.
  • 06.08.2016
  • Lucia Hausknechtová

    • Zdieľaj:
  • 13
  • 1

Olej používame v kuchyni takmer každý deň. Obľúbené vyprážanie, grilovanie alebo pečenie by sme bez tejto ingrediencie asi ťažko zvládli.

V minulosti sa v kuchyni používali najmä rafinované oleje, v súčasnosti sa do popredia dostali druhy lisované za studena. Vyznať sa medzi rozličnými druhmi olejov a vedieť ich správne použiť, je pre mnohých ľudí španielskou dedinou.

Zistite, ako správne používať sezamový, avokádový alebo tekvicový olej a obohaťte svoje jedlá o nové chute.  

Tekvicový olej

Tekvicový olej sa vyrába zo semien tekvice lisovaním za studena. Má veľké množstvo nenasýtených mastných kyselín, antioxidantov a minerálov. Pomáha znížiť LDL cholesterol, podporuje rast vlasov a zlepšuje ich kvalitu. Jeho konzumácia sa odporúča aj pre udržanie zdravých kostí a nechtov. Má špecifickú orechovú vôňu a používa sa najmä v studenej kuchyni.

Použitie: šaláty, nátierky, omáčky, dresingy, dochutenie polievok a iných jedál

Odporúčame prečítať: Sú bio výrobky naozaj zdravé?

Ako využiť v kuchyni netradičné oleje? - časť I.

Zdroj: Shutterstock®

Avokádový olej

Avokádo je známe svojím vysokým obsahom „zdravého“ tuku, ktorý znižuje zlý cholesterol a pomáhajú zvýšiť množstvo dobrého cholesterolu. Olej vyrábaný z tohto exotického ovocia obsahuje veľké množstvo vitamínov A, E, D a minerálnych látok ako sú draslík, fosfor, horčík, zinok alebo železo. Pri pravidelnej konzumácii funguje ako prevencia pred vysokým krvným tlakom a pozitívne pôsobí pri rôznych kožných problémoch.

Použitie: zeleninové šaláty, marinády, dresingy, pečenie, vyprážanie, grilovanie

Odporúčame prečítať: Ako úspešne bojovať proti jarnej únave?

Ako využiť v kuchyni netradičné oleje? - časť I.

Zdroj: Shutterstock®

Sezamový olej

Sezamový olej sa najčastejšie používa v japonskej, čínskej a v indickej kuchyni. Je bohatým zdrojom nenasýtených mastných kyselín, vitamínov A, B, C, E a z minerálnych látok obsahuje vápnik, horčík a zinok. Pôsobí priaznivo na trávenie, posilňuje obranyschopnosť organizmu a znižuje hladinu zlého cholesterolu v krvi. Odporúča sa používať najmä v studenej kuchyni, ale vyskúšať ho môžete aj k pečeným zemiakom alebo do polievok.

Použitie: orientálna kuchyňa, dusené jedlá, pečené zemiaky, zeleninové šaláty

Odporúčame prečítať: Čo ste o domácom kvásku nevedeli

Ako využiť v kuchyni netradičné oleje? - časť I.

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: www.shutterstock.com

    • Zdieľaj:
  • 13
  • 1
Návrat hore
Autor článku

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

1 komentár

07.08.16 05:11

karma
-1.00

Dolezite je poznat viskozitu oleja a maximalnej teploty!

http://www.pccnaturalmarkets.com/guides/tips_cooking_oils.html

https://jonbarron.org/diet-and-nutrition/healthiest-cooking-oil-chart-smoke-points

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Voľný čas

Pandémiou inšpirované halloweenske kostýmy: Ideš do toho?

  • 130
  • 3
  • 29.10.2020
Pleť

Vplyv modrého svetla na pokožku: Ako ochrániť pleť pred poškodením?

  • 4
  • 3
  • 12.11.2020
Rozhovory

Rozhovor s Barborou Krajčírovou: S druhým dieťaťom sa môj život upokojil

  • 157
  • 4
  • 19.10.2020
TOPlist