Do zdravej kuchyne patrí bulgur

Do zdravej kuchyne patrí bulgur
  • 29.04.2016
  • Lucia Hausknechtová

    • Zdieľaj:
  • 1

Bulgur, teda predvarená nalámaná pšenica, je chutná a zdravá príloha k akémukoľvek jedlu.

Jeho oriešková chuť, rýchla príprava a vysoký obsah vlákniny z neho robia ideálnu potravinu do zdravého jedálnička. 

Hoci je v našich kuchyniach pomerne neznámy, pre obyvateľov Turecka a okolia Stredozemného mora je to už dlhé roky skvelá pochúťka.

Ako sa bulgur vyrába?

Bulgur vzniká očistením, usušením a nalámaním celozrnnej pšenice. Pri jeho kúpe si môžete vybrať z viacero druhov. Pšeničný bulgur pripravíte za pár minút, celozrnný na prípravu potrebuje o trochu viac času a celkom neobvyklý je špaldový bulgur vyrobený zo pšenice špaldy.

Odporúčame prečítať: Sladkosti - z ktorých najviac priberáme

Do zdravej kuchyne patrí bulgur

Zdroj: Shutterstock®

Zdravá potravina s množstvom vlákniny

Dôvodov, prečo je bulgur považovaný za veľmi zdravú potravinu je niekoľko. Jedným z nich je vysoký obsah vlákniny, ktorá priaznivo pôsobí na tráviaci systém a pomáha pri prevencii rakoviny hrubého čreva. Obsahuje minerálne látky ako horčík, železo či fosfor a z vitamínov sa v ňom nachádza vitamín A a vitamíny skupiny B.

Skvelou vlastnosťou bulguru je aj jeho minimálne množstvo tuku, čím sa stáva skvelou potravinou pri chudnutí. Je ľahko stráviteľný, podporuje činnosť čriev, nenafukuje a má protizápalové účinky.
 

Odporúčame prečítať: Nebojte sa jarnej únavy! Ako ju poraziť?

Do zdravej kuchyne patrí bulgur

Zdroj: Shutterstock®

Základný recept na prípravu bulguru

Budeme potrebovať 150 g bulguru, 400 ml vody a 1 polievkovú lyžicu oleja. Do hrnca s olejom vložíme na jednu minútu bulgur a dobre opražíme. Potom zalejeme horúcou vodou a necháme na miernom ohni variť 10 minút. Bulgur vsiakne všetku vodu a zväčší svoj objem. Môžete ho podávať so zeleninou alebo ako prílohu k mäsu.

Recept na zeleninový bulgur

Suroviny:

  • 1 hrnček bulguru
  • 1 brokolica
  • 2 paradajky
  • 50 g sterilizovanej kukurice
  • olej
  • soľ, korenie

Príprava:

  • Najskôr v hrnci uvaríme bulgur. Potom na oleji opražíme pokrájanú brokolicu s kukuricou. Pridáme bulgur a necháme 5 minút dusiť.
  • Na záver pridáme pokrájané paradajky, osolíme, okoreníme a môžeme podávať.

Odporúčame prečítať: 5 chutných polievok, ktoré vám pomôžu schudnúť

Do zdravej kuchyne patrí bulgur

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: www.shutterstock.com

    • Zdieľaj:
  • 1
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

1 komentár

Anna Kristova 14.05.16 22:36

AK
karma
100.00

vyzerá to chutne

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

75-ročná fitness influencerka Joan MacDonald: Cvičiť sa oplatí v každom veku!
Cvičenie

75-ročná fitness influencerka Joan MacDonald: Cvičiť sa oplatí v každom veku!

  • 8
  • 05.10.2021
Skutočnú krásu ženy odhalí aj toto leto kampaň Pantene Silná a krásna
Vlasy

Skutočnú krásu ženy odhalí aj toto leto kampaň Pantene Silná a krásna

  • 6
  • 12.08.2021
Takmer každý druhý Slovák si myslí, že za násilie páchané na ženách sú čiastočne zodpovedné aj samotné ženy
Voľný čas

Takmer každý druhý Slovák si myslí, že za násilie páchané na ženách sú čiastočne zodpovedné aj samotné ženy

  • 5
  • 16.11.2021
TOPlist