Ako na to... Zachovať si pokoj, keď svet okolo šalie

Ako na to... Zachovať si pokoj, keď svet okolo šalie

    • Zdieľaj:
  • 4

Možno vás to prekvapí, ale 99 % z toho, na čo ste dnes mysleli, je len opakovaním myšlienok z predchádzajúceho dňa. Môžete si to ľahko otestovať: sledujte svoje myšlienky počas celého zajtrajšieho dňa.

Potom sa večer samých seba spýtajte: Koľko úplne nových myšlienok mi dnes zišlo na um? V prípade, že vaše myšlienky boli včera, predvčerom aj predpredvčerom úzkostné, desivé, depresívne, kritické alebo mali iný negatívny náboj, vaša súčasná realita bude len odrazom tohto mentálneho vzorca.

Disharmónia a problémy sú výsledkom vŕšenia sa opakujúcich sa negatívnych myšlienkových pochodov. Uvedomovať si to je dobré na to, že keď raz svoje vzorce spoznáme, pochopíme vďaka nim svoje mentálne návyky. Následne ich vieme meniť – nahrádzaním negatívnych myšlienkových vzorcov tými pozitívnymi. A hoci si to vyžaduje odhodlané úsilie a spočiatku veľa energie, výsledok stojí za to. Zistíte, že vo svojej podstate ste slobodní. Máte slobodu vo voľbe nových myšlienkových vzorcov, ktoré vytvárajú vašu novú realitu. Tá môže byť oslobodená od tlaku na seba a od očakávania, že by ste mali permanentne podávať super výkony a byť dokonalé.

Odporúčame prečítať:  Ako na to... Neuviaznuť v starom hneve

ako si zachovať pokoj

Zdroj: Shutterstock®

Zmena začína ráno

Keď máte chuť vyskúšať si zmenu postoja vedúcu k väčšiemu pokoju, ideálne je zobrať si na mušku svoje ranné vzorce. Vaše prvé myšlienky bezprostredne po prebudení totiž ovplyvnia celý váš deň, rovnako ako aj ostatné mentálne vzorce. Anthony Robbins sformuloval svojich päť preslávených ranných otázok, aby pomohol ľuďom začať deň so správne naladenou mysľou. Ponúkam vám ich ako pomôcku, než si zavediete svoj vlastný pozitívnejší ranný mentálny rituál. Potrebujete si ich klásť aspoň 10 dní, než sa presvedčíte o tom, či to s vami niečo robí.

  1. Na čo som v živote pyšný?
  2. Za čo som vďačný?
  3. Koho milujem a kto miluje mňa?
  4. Čo je na mojej súčasnej situácii naozaj skvelé?
  5. Čo môžem dnes urobiť pre zlepšenie svojho života?

Odporúčame prečítať:  Melasa – zdravá alternatíva cukru, čo o nej viete?

ako si zachovať pokoj

Zdroj: Shutterstock®

Zmena pokračuje v uvoľňovaní

Keď sa ráno nastavíte pohodovo do dňa a myseľ vyladíte na očakávanie toho dobrého, môžete si pomôcť ďalšími 5 vecami pre dosiahnutie väčšieho pokoja. Sú veľmi prosté, a vysoko efektívne: pohodlie, čerstvý vzduch, vylúčenie stimulujúcich faktorov, ticho a motivácia. 

Pohodlie

Jednou z najväčších a zároveň aj najčastejšie prehliadaných prekážok na ceste k pokoju je telesné nepohodlie: nevhodná teplota miestnosti, neprirodzená poloha tela, tesný a obmedzujúci odev. Ľahko a rýchlo dosiahnete pocit uvoľnenia už len tým, že si vyberiete príjemné prostredie, vyzujete si topánky, povolíte si opasok a pohodlne sa usadíte. 

Odporúčame prečítať: Čo nám prinesie zima – HOROSKOPY na december pre všetky znamenia 

ako si zachovať pokoj

Zdroj: Shutterstock®

Čerstvý vzduch

Spoľahlivo sa postará o odstránenie nemalého podielu stiesnených pocitov vo chvíľach stresu. Prechádzka v parku vám prospeje väčšmi, než nával v obchodnom centre.

Vylúčenie stimulujúcich faktorov

Zabraňuje predráždeniu nervového systému. Stres vám často nahovára, že niektoré stimulanty sú pre vás nevyhnutným predpokladom relaxácie, ale pozor, stres klame. Bezprostredný pokoj sa nezaoberá vašimi návykmi a v prípade cigariet a kávy ide o stimulanty, ktoré všeobecne vzrušujú nervový systém namiesto toho, aby ho upokojovali. To isté platí pre alkohol, sladkosti a stovky ďalších vecí, ktoré vyhľadávame na to, aby sme zahnali pocity napätia. Keď túžite po troche pokoja, namiesto šálky kávy vypite pohár vody alebo bylinkového čaju, nepúšťajte rádio ani televíziu, ale vychutnávajte si ticho. Vtedy si najlepšie zrovnáte myšlienky.

Odporúčame prečítať:  Cvičenia pre dokonalé nohy

ako si zachovať pokoj

Zdroj: Shutterstock®

Ticho (alebo pocit ticha)

Keď je ticho využívané tvorivým spôsobom, je silnou zbraňou proti negatívnym účinkom stresu. Keď chcete dosiahnuť pokojný stav mysle a psychického uvoľnenia, potrebujete vyhľadávať ticho. Ponorte sa do neho, nasávajte ho každučkým pórom, držte sa ho tak dlho, ako to len pôjde. Pretože ticho prináša naozajstný pokoj.


Motivácia


Je to najdôležitejšie. Nedá sa spoliehať na to, že techniky a návody urobia všetko za vás. Jedinou cestou k skutočnému pokoju je prevziať zodpovednosť za seba samého a vydať sa za svojim cieľom. V situáciách, kedy na vás intenzívne doľahne nával stresu a úzkosti sa môže stať, že ani najtichšie miesto na svete s absolútnym pohodlím a úplným vylúčením stimulantov vám neumožní dosiahnuť vytúžené uvoľnenie. Dosiahnutie pokoja si žiada vynaložiť úsilie na to, aby ste pavidelne zo svojich pliec zhadzovali následky negatívneho stresu. Každému funguje niečo iné a kľúčové je zotrvať pri tom svojom, aby sa efekt mohol dostaviť. Vtedy máte chuť robiť všetko preto, aby sa novo vytváraný návyk opakoval. 

Odporúčame prečítať:  Očami odborníka - Dajte stop suchým vlasom!

ako si zachovať pokoj

Zdroj: Shutterstock®

Vaša Janette

P.S. V 19. storočí francúzsky básnik Ch. Baudelair považoval za pokojný, tichý život ten, v ktorom nie je nič, než poriadok, krása, prepych, pokoj a rozkoš. V 20. storočí to videl švajčiarsky spisovateľ H. Hesse takto: „Pokoj je najvyššia vedomosť a láska, je to uistenie, že si uvedomujem celú realitu na kraji všetkých hĺbok a priepastí. Pokoj je tajomstvo krásy a podstatná súčasť umenia.“ Ja si v 21. storočí uvedomujem, že pokoj značí nevnímať život ako preteky s časom, lebo je to veľmi agresívna záležitosť, v ktorej niet oddychu. A človek v závere života aj tak nikdy nič nevyhrá, môže sa akokoľvek namáhať. Radšej sa namáham s oddychovaním, než pachtením.

Nabudúce sa pozrieme na to, ako byť spokojný s tým, čo máme

Svoje otázky píšte na: janette.simkova@lifekoucing.sk

Viac o Jannette Šimkovej na jej webe: www.lifekoucing.sk


    • Zdieľaj:
  • 4
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

4 komentáre

Martina Zahoranová 06.12.15 11:36

MZ
karma
92.00

určite nie je na škodu občas sa zamyslieť nad svojím životom, a spomaliť aj keď v dnešnej dobe to je veľmi ťažké

  • 1
Odpovedať

Júlia Dominová 06.12.15 19:36

JD
karma
-1.00

super článok! :)

  • 1
Odpovedať

Soňa Krátka 07.12.15 14:43

SK
karma
113.00

Velmi dobry clanok, velmi pravdivy,verim,ze nam mnohym pomoze.

  • 1
Odpovedať

Soňa Krátka 03.01.18 19:34

SK
karma
113.00

po čase sa vraciam k tomuto článku, pretože chcem napísať, že je to super článok, ktorý som odskúšala na sebe a poradila som ho aj iným, mám ho vytlačený a poruke

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Mewing – čo to je? Zisti, ako vzhľad tváre ovplyvní pozícia jazyka!
Cvičenie

Mewing – čo to je? Zisti, ako vzhľad tváre ovplyvní pozícia jazyka!

  • 4
  • 15.11.2021
Pečeňová diéta – prejedaniu je koniec! Takto dáš pečeň do poriadku!
Zdravie

Pečeňová diéta – prejedaniu je koniec! Takto dáš pečeň do poriadku!

  • 5
  • 09.08.2021
Čaputová a Banášová pozývajú na skríning rakoviny krčka maternice. Prečo sa nechať vyšetriť?
Pre ženy

Čaputová a Banášová pozývajú na skríning rakoviny krčka maternice. Prečo sa nechať vyšetriť?

  • 2
  • 15.09.2021
TOPlist