Tibetská hormonálna gymnastika: 5-minútové cvičenie pre lenivých

Tibetská hormonálna gymnastika: 5-minútové cvičenie pre lenivých
  • 30.10.2017
  • Veronika Lacková

  • 50
  • 8

Veľa ľudí nemá v dnešnej uponáhľanej dobe na seba poriadne čas. O cvičení už ani nehovoriac. Všetci však chceme byť zdraví, nebrať lieky a vyzerať dobre. Toto všetko môžete dosiahnuť len za 5 minút denne ráno po prebudení. Znie to neuveriteľne...

Gymnastiku mi poradila mama, ktorá sa zaoberá zdravou výživou a ezoterikou už dlhé roky. Dostala sa k nej po odporúčaní jednej známej z Moskvy. Mamina sa jej pýtala, čo robí, že vyzerá tak úžasne a mlado. Odpoveďou je tibetská hormonálna gymnastika. Moje skúsenosti po týždni s touto gymnastikou sú: zlepšenie pleti (od detstva mám problém s akné) a zlepšenie trávenia.

Odporúčame: Využi jelení loj úplne inak: O tomto si určite nevedela!

Ranné cvičenie v posteli

Zdroj: Shutterstock®

Tibetská hormonálna gymnastika

Celé roky bola táto gymnastika pre nás jednou veľkou neznámou. Vymysleli ju mnísi 

a tí, ako isto viete, viedli, a stále vedú ojedinelý uzavretý spôsob života. 

Preto o tomto hormonálnom cvičení ľudia nemali žiadne zdanie. O jej existencii sme sa dozvedeli len pred niekoľkými rokmi.

Tibetská ranná hormonálna gymnastika zahŕňa množstvo jednoduchých cvičení, ktoré sa musia vykonávať hneď po prebudení. Pri tomto cvičení sa stláčajú určite body tela, ktoré pomáhajú otvárať energetické čakry, posilňovať biologické pole,

a tým zlepšovať činnosť endokrinného systému, ktorý je zodpovedný za stav celého organizmu. Z tohto dôvodu má cvičenie široké spektrum liečivých

a omladzujúcich účinkov. 

Nevynechaj: Kedy je správny čas na večeru? Môžeme ju vynechať? Tu sú odpovede!

Výhody hormonálnej gymnastiky:

  • zlepšuje hormonálny systém, normalizuje činnosť endokrinného, srdcovo-cievneho, lymfatického či tráviaceho ústrojenstva;
  • napomáha k zlepšeniu zraku a sluchu;
  • navracia životnú energiu, telo je pružnejšie, držanie tela je lepšie;
  • omladzuje organizmus, predlžuje život o 25-30 rokov;
  • ,,cvičí" sa v posteli.
Cvičenie v posteli

Zdroj: Shutterstock®

Kedy túto gymnastiku vykonávať?

Tibetskí mnísi ju praktizujú do východu slnka, keďže veria, že v tom čase

sa normalizuje hormonálna rovnováha, človek mladne a energia, ktorá sa spotrebovala v predošlý deň sa ľahšie dobíja. Z toho dôvodu je najvhodnejšie túto gymnastiku vykonávať do 6:00 ráno (alebo pred východom slnka), no nevadí, ak ju budete praktizovať aj neskôr v čase, kedy ste zvyknutí vstávať. 

UPOZORNENIE: môže sa vyskytnúť zhoršenie stavu! Pri chronických a ťažkých chorobách sa zo začiatku môžu vyskytnúť bolesti. To je však v poriadku.

Na začiatku každej ozdravovacej procedúry je tento efekt bežný. Ak by ste však cítili silné bolesti, treba sa poradiť s lekárom.

Ako na to:

  1. Spojíme ruky a začneme nimi trieť aby vzniklo príjemné teplo.
  2. Ruky priložíme na oči a 30-krát ich jemne stláčame.
  3. Ďalej ruky položíme na uši a stláčame 30-krát aj tie. 
  4. Zovrieme ruky, akoby do gesta ,,palec hore". Priložíme si ich na sánky, aby palce smerovali dolu a šúchame ich od brady až za uši 30-krát.
  5. Dlaň pravej ruky si položíme na čelo a na tú položíme dlaň ľavej ruky. Čela sa dotýkať nemusíme, ale ak chceme vyhladiť vrásky, odporúča sa, aby sa dlaň dotýkala čela - opakujeme 30-krát.
  6. Pokiaľ ste ležali na posteli, tak si teraz sadnite. Dlaň pravej ruky dáme cca 10 cm nad hlavu a prikryjeme ju dlaňou druhej ruky. Robíme pohyb spredu dozadu 30-krát, hlava je zaklonená - pri tomto cviku by ste mali cítiť svaly na chrbte.
  7. Teraz rukami v tej istej polohe opisujeme pohyb zo strany hlavy na stranu 30-krát.
  8. Dlaňou pravej ruky si obopneme hrdlo a ľavou rukou opisujeme polkruh od hrdla po brucho. 30-krát opakujeme.
  9. Ľavú ruku položíme na pravú, skĺzneme s ňou po tele a zastavíme sa na bruchu, kde s takto položenými rukami opisujeme 30-krát kruh do smeru hodinových ručičiek.

  10. Ľahneme si na chrbát, vystrieme ruky do vzduchu a začíname nimi krútiť v zápästí a neskôr s nimi triasť. To isté spravíme aj s nohami. Nemusí sa opakovať 30-krát, stačí si určiť, dokedy to vám bude príjemné.

  11. Potom si dlaňami prejdeme po jednej celej nohe od chodidiel až po stehná. Túto nohu pokrčíme a položíme ju cez druhú nohu. Dlaňami rúk si pretrieme chodidlo, potom si nohy vymeníme opakujeme postup ako pri prvej nohe.

Táto gymnastika vás skvele naladí a naštartuje do nového úspešného dňa.

Odporúčame: Šokujúce! Prsty na nohách o tebe prezradia aj to, čo ani sama nevieš!


  • 50
  • 8
Návrat hore
Autor článku

8 komentárov

Soňa Krátka 30.10.17 08:25

SK
karma
119.00

určite ju vyskúšam

  • 0
Odpovedať

Soňa Kelemenová 30.10.17 09:08

SK
karma
86.00

ja zostanem verná mojej hormonálnej joge od Dinah Rodrigues

  • 0
Odpovedať

Milka Damašková 30.10.17 14:44

MD
karma
115.00

Naisto vyskúšam, nemám v poriadku hormonálny ani endokrinný systém, toto je to, čo by mohlo viesť k zmene k lepšiemu....

  • 0
Odpovedať

Mária Maxianová 30.10.17 17:58

MM
karma
121.00

ešteže som ranostaj :-)

  • 0
Odpovedať

Soňa Krátka 04.11.17 07:31

SK
karma
119.00

začala som pravidelne cvičiť po prebudení...

  • 0
Odpovedať

Martina Begalova 13.11.17 14:47

MB
karma
100.00

znie to zaujimavo... co clovek neurobi pre mladost :)

  • 0
Odpovedať

Jana Komadová 06.01.18 22:38

JK
karma
100.00

Jogu som nikdy necvičila

  • 0
Odpovedať

Jana Čipková 10.01.18 18:34

karma
100.00

Jogu cvičím, a aj túto tibetskú hormonálnu gymnastiku vyskúšam.

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Tvár

Mätová pleťová maska pre oživenie pleti. Tú naozaj potrebuješ!

  • 68
  • 2
  • 09.06.2020
Kozmetické novinky

Truvivity by Nutrilite™ predstavuje komplexné riešenie v starostlivosti o pleť

  • 54
  • 0
  • 23.07.2020
Tvár

Poznáš účinky bambuckého masla? Tu je 7 tipov na jeho použitie!

  • 60
  • 5
  • 02.08.2020
TOPlist