Majte zdravé a šťastné srdce. Ako na to v jednoduchých krokoch?

Majte zdravé a šťastné srdce. Ako na to v jednoduchých krokoch?
  • 13.08.2014
  • Silvia Karasová

    • Zdieľaj:
  • 1

O tom, že srdiečko je orgán, ktorý k životu nevyhnutne potrebujeme, netreba ani diskutovať. Častokrát však jeho zdravotný stav podceňujeme a za doktorom prídeme až keď je to už naozaj nevyhnutné. Pritom pre zdravé a šťastné srdce vám stačí urobiť tak málo. Ak neviete ako na to, rady vám poradíme.

Odporúčame prečítať: Obnovte svoje zdravie a vitalitu

stredomorská strava

Zdroj: Shutterstock®

Na jedálniček zaraďte stredomorskú stravu

Podľa odborníkov totiž práve tá mimoriadne pozitívne pôsobí na srdcovú činnosť. Je skvelá ako prevencia proti srdcovocievnym ochoreniam a tiež proti vzniku Alzheimerovej choroby. Okrem toho upravuje vysoký krvný tlak, pomáha vám bojovať proti obezite aj cukrovke. A o čo teda ide? Stredomorská strava zahŕňa v sebe množstvo ovocia a zeleniny, taktiež rýb a byliniek. Okrem toho úplne vylučuje fastfoodové stravovanie, ako aj presolené a mastné jedlá. Ak olej, tak, samozrejme, olivový.

Odporúčame: Ovčie kiahne: V detstve pomerne neškodné, v dospelosti nebezpečné?

fajčenie

Zdroj: Shutterstock®

Zbavte sa cigariet

Vieme, že prestať fajčiť nie je vôbec jednoduché, ale pokúste sa to urobiť, minimálne pre svoje srdce. Z hodín biológie si ešte môžete pamätať, že cigarety vám upchávajú cievy, každou vyfajčenou cigaretou ste tak bližšie k infarktu.

Jedzte menej červeného mäsa

Podľa niektorých odborníkov by ste mali jesť červené mäso maximálne dvakrát do týždňa. Poriadny steak alebo jahňacie mäso by mali byť len občasnými radosťami. 

ovsené vločky

Zdroj: Shutterstock®

Raňajkujte ovsené vločky

Ideálne s trochou medu a s orechmi. Všetky tri potraviny sú totiž dokonalými pomocníkmi v tom, aby udržali vaše srdce v zdravom stave. Ovos znižuje hladinu cholesterolu o 8 až 23 percent. Orechy podporujú nielen činnosť srdca, ale aj mozgu. V kombinácii s medom vám hneď zrána dodajú dostatok energie. 

Odporúčame: Urea v kozmetike – prečo je TOP zložkou pre pokožku celého tela?

pohyb

Zdroj: Shutterstock®

Pravidelne cvičte

A opäť toľko omieľaná klasika. Zdravé srdce vám pomôže udržať aspoň 30 minút cvikov denne. Samozrejme, najlepšie sú kardiovaskulárne cviky, ako beh, plávanie, tanec či aerobic – jednoducho také cvičenia, pri ktorom sa vám srdce dôkladne rozpumpuje.


    • Zdieľaj:
  • 1
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

1 komentár

Miriama Rusinová 19.08.14 12:27

MR
karma
-1.00

Zdravie by malo byť na prvom mieste ale dôležitý je aj pohyb. pravidelné cvičenie, behanie, byciklovanie aj to pomáha k zdraviu.

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Melónový šalát s uhorkou a feta syrom: Letné dobrodružstvo na tanieri
Bezmäsité jedlá

Melónový šalát s uhorkou a feta syrom: Letné dobrodružstvo na tanieri

  • 1
  • 11.07.2022
Rýchla polievka z ružičkového kelu: Obľúbiš si ju?
Polievky

Rýchla polievka z ružičkového kelu: Obľúbiš si ju?

  • 2
  • 22.07.2022
Paella s morskými plodmi – pochúťka zo slnečného Španielska
Mäsité jedlá

Paella s morskými plodmi – pochúťka zo slnečného Španielska

  • 5
  • 10.08.2022
TOPlist