Majte zdravé a šťastné srdce

Majte zdravé a šťastné srdce
  • 13.08.2014
  • Silvia Karasová

  • 5
  • 1

O tom, že srdiečko je orgán, ktorý k životu nevyhnutne potrebujeme netreba ani diskutovať. Častokrát však jeho zdravotný stav podceňujeme, a za doktorom prídeme, až keď je to už naozaj nevyhnutné. Pritom pre zdravé a šťastné srdce vám stačí urobiť tak málo. Ak neviete ako na to, rady vám poradíme.

Odporúčame prečítať: Obnovte svoje zdravie a vitalitu.

Na jedálniček zaraďte stredomorskú stravu. Podľa odborníkov totiž práve tá mimoriadne pozitívne pôsobí na srdcovú činnosť, je skvelá ako prevencia proti srdcovocievnym ochoreniam a tiež proti vzniku Alzheimerovej choroby. Okrem toho upravuje vysoký krvný tlak, pomáha vám bojovať proti obezite, aj cukrovke. A o čo teda ide? Stredomorská strava zahŕňa v sebe množstvo ovocia a zeleniny, taktiež rýb a byliniek. Okrem toho úplne vylučuje fastfoodové stravovanie, ako aj presolené a mastné jedlá. Ak olej tak samozrejme klasika – olivový.

Majte zdravé a šťastné srdce

Zdroj: Shutterstock®

Odporúčame prečítať: Ako si vybrať pravý olivový olej?

Zbavte sa cigariet. Vieme, že prestať fajčiť nie je vôbec jednoduché, ale pokúste sa to urobiť, minimálne pre svoje srdce. Z hodín biológie si ešte môžete pamätať, že cigarety vám upchávajú cievy, každou vyfajčenou cigaretou ste tak bližšie k infarktu.


 

Jedzte menej červeného mäsa. Podľa niektorých odborníkov, by ste mali jesť červené mäso najviac dvakrát do týždňa. Poriadny steak alebo jahňacie mäso by mali byť len občasnými radosťami. 

Majte zdravé a šťastné srdce

Zdroj: Shutterstock®

Raňajkujte ovsené vločky. Ideálne s trochou medu a s orechmi. Všetky tri potraviny sú totiž dokonalými pomocníkmi v tom, aby udržali vaše srdce v zdravom stave. Ovos znižuje hladinu cholesterolu o 8 až 23 percent. Orechy podporujú nielen činnosť srdca, ale aj mozgu. V kombinácii s medom vám hneď zrána dodajú dostatok energie. 

Majte zdravé a šťastné srdce

Zdroj: Shutterstock®

Pravidelne cvičte. A opäť toľko omieľaná klasika. Zdravé srdce vám pomôže udržať aspoň 30 minút cvikov denne. Samozrejme najlepšie sú kardiovaskulárne cviky, ako beh, plávanie, tanec, či aerobic – jednoducho také cvičenia, pri ktorom sa vám srdce dôkladne rozpumpuje .

Odporúčame prečítať: Odhaľte čaro brušných tancov.

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com

  • 5
  • 1
Návrat hore
Autor článku

1 komentár

Miriama Rusinová 19.08.14 12:27

MR
karma
-1.00

Zdravie by malo byť na prvom mieste ale dôležitý je aj pohyb. pravidelné cvičenie, behanie, byciklovanie aj to pomáha k zdraviu.

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Dekoratívna kozmetika

TEST: Gélový lak na nechty Dermacol One step gel lacquer

  • 97
  • 2
  • 18.07.2020
Pleťová kozmetika

TEST: SOS krém Liptavia – prírodný pleťový krém zo srdca Liptova

  • 69
  • 2
  • 18.09.2020
Dekoratívna kozmetika

TEST: Hydratačný BB krém Magica BB + Detox s SPF 20 od Collistar

  • 77
  • 6
  • 02.06.2020
TOPlist