Záujem o podnikanie rastie, hlavne medzi mladými ľudmi

Záujem o podnikanie rastie, hlavne medzi mladými ľudmi
  • 12.01.2016
  • Petronela Kotlárová

    • Zdieľaj:
  • 7
  • 2

Mladí ľudia u nás majú o podnikanie výrazne väčší záujem, než má staršia generácia. Zatiaľ čo medzi ľudmi pod 35 rokov si dokáže vlastné podnikanie predstaviť polovica z nich, u starších ako 50 rokov je to iba štvrtina. Dokázala to najnovšia štúdia o podnikaní v 44 krajinách. Každoročný prieskum zadala spoločnosť Amway už po šiestykrát v rade, tentokrát oslovila takmer 50 tisíc respondentov v 44 krajinách sveta, vrátane Slovenska.

Prieskum sa zameral hlavne na podnikateľský potenciál, teda na percento ľudí, ktorí si dokážu predstaviť štart vlastného podnikania.  Na Slovensku tento podiel vzrástol oproti roku 2014 z 28 na 33%. Reálne však podniká iba 6 percent Slovákov, takže podnikateľská "priepasť" je vo výške 27%.

Slovensko v potenciále skôr zaostává za priemerom EU (38%), v mezinárodnom porovnaní. Napríklad v USA je potenciál 51 percent, v Mexiku dokonca 81 percent. Naopak, napríklad v Nemecku je to iba 25%. Práve podnikateľský potenciál v posledných rokoch  u mladších generácií rastie.
 

Odporúčame prečítať: ARTISTRY HYDRA-V Osviežujúci gél

amway

Zdroj: Shutterstock®

Viac mladých ľudí tiež vidí Slovensko ako dobré miesto pre podnikanie. 37% mladších ľudí ako 35 rokov si myslí, že v ich krajine je prívetivé podnikateľské prostredie. V generácii nad 50 rokov je to však iba 30%. 
 
Vek hrá rolu aj v tom, čo ľudí môže od podnikania odradiť. Čím vyšší vek, tým sa ľudia viac boja zlyhania a finančnej záťaže, ktorá môže nastať, pokiaľ sa podnikanie nevydarí.   
 
Hlavným lákadlom na vlastnom podnikání je predstava nezávislosti na zamestnávateľovi.  Táto motivácia je dôležitá pre 44% Slovákov, dôležitú rolu predstavuje aj možnosť druhého príjmu popri zamestnaní (39%). Na ďalšom mieste ľudia spomínajú možnosť realizovania vlastných nápadov a myšlienok  (36%), či lepšie prepojenie kariéry s voľným časom a rodinou (21%).
 
podnikanie-amway

Zdroj: Shutterstock®

O spoločnosti Amway 

Amway je spoločnosť priameho predaja s obratom 10,8 miliárd USD (v roku 2014), ktorá bola založená a sídli v americkom Michigane. Najpredávanejšie výrobky Amway sú vitamíny, minerály a doplnky stravy NUTRILITE(tm), kozmetika ARTISTRY(tm) a zariadenie na úpravu vody značky eSpring(tm). Všetky výrobky je môžné zakúpiť výhradne od Vlastníkov podnikania Amway. Vďaka globálnym obratom v roku 2014 je podľa rebríčka Direct Selling News spoločnosť Amway aktuálne najväčšia spoločnosť priameho predaja na svete.  

Pre viac informácií navštívte stránku http://news.amway.sk/.

Odporúčame prečítať: Artistry - korektor v tyčinke


    • Zdieľaj:
  • 7
  • 2
Návrat hore
Autor článku

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

2 komentáre

Soňa Krátka 19.01.16 21:54

SK
karma
119.00

mladym ludom v podnikani drzim palce...

  • 0
Odpovedať

Nina Červenková 19.09.18 22:30

karma
-1.00

Super článok, vďaka! Amway doma používame aj niekoľko rokov a tie produkty nemajú chybu, preto si tak teraz pri rodičovskej snažím aj privyrábať. Inšpiráciu hľadám hlavne na https://www.ekariera.sk/magazin/ , kde je plno článkov z oblasti osobnostného rozvoja i praktických tipov pre podnikateľov. :)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Vlasová kozmetika

TEST: Super Siberica Professional prípravky proti vypadávaniu vlasov

  • 24
  • 5
  • 25.10.2020
Telová kozmetika

TEST: Uriage Bariésun – Opaľovacia kozmetika pre celú rodinu

  • 58
  • 4
  • 26.08.2020
Telová kozmetika

TEST: Sezónne salónne ošetrenie Zlato & Argan od Bernard Cassière

  • 43
  • 1
  • 24.11.2020
TOPlist