Staňte sa najlepšou šéfkou!

Staňte sa najlepšou šéfkou!

Viesť tím ľudí, byť lídrom, prinášať úspech – to sú ciele každej vedúcej osoby. Dokázať svojich zamestnancov pochváliť, usmerniť, ale vyjadriť aj nespokojnosť nie je vždy jednoduché. Naučte sa zvládať situácie šéfky čo najlepšie a staňte sa obľúbenou nadriadenou, ktorú si budú jej zamestnanci vážiť a považovať za svoju podporu a vzor. Prečítajte si  naše rady, ako sa vypracovať na dobrú šéfku, ktorú by chcel každý zamestnanec. 

Verte svojim ľuďom

Nie vždy sa dostanete do vedúcej pozície s možnosťou zostaviť si svoj tím. Niekedy sú vám vaši ľudia priradení. To však nemusí hneď znamenať problém. Nikdy neviete, či práve tento tím nebude ten najlepší. Hlavné je – verte im! Ak zamestnanci cítia, že ich nadriadený im dôveruje, budú sa snažiť jeho dôveru nesklamať, budú pracovať poctivejšie a dôslednejšie. Ako by ste sa cítili vy, keby o vás niekto stále pochyboval a mal potrebu vás neustále kontrolovať? Takýto prístup šéfky k vašej práci by nebavil nikoho.

Aj šéfky sa mýlia

Ak ste žena ľudskej rasy bez predkov antických bohov, aj vám sa môže stať, že sa pomýlite, spravíte zlé rozhodnutie, dáte mylný pokyn k práci vašich zamestnancov, vymyslíte zlý projekt. Jednoducho, otrepane, ale pravdivo - mýliť sa je ľudské. Ak svoj tím navediete zlou cestou, ktorá sa v konečnom dôsledku nevydarí, nebojte sa za svoje rozhodnutia zobrať zodpovednosť. Priznajte si chybu pred svojím tímom a snažte sa prísť s náhradným riešením. Nielenže vaši ľudia uvidia, že ste férová, no budú vás považovať za charakternú osobu, ktorú budú chcieť rešpektovať pre jej úprimnosť. Hádam ani nemusíme spomínať, že najhoršia možnosť je obviňovať všetkých naokolo za vlastné zlyhanie... 

Odporúčame: Prvé dni v novej práci - 10 trikov ako zapadnúť v novom kolektíve

Staňte sa najlepšou šéfkou!

Zdroj: Shutterstock®

Musíte najskôr sama vedieť, čo žiadate od druhých

Potrebujete rozložiť úlohy medzi vašich ľudí, no nemáte absolútne žiadne poňatie o tom, ako treba prácu dokončiť? Veľká chyba. Nemôžete očakávať, že váš tím prácu spraví dobre a tak, ako si predstavujete, pokiaľ sama nemáte žiadnu predstavu. Ak niečo vyžadujete od druhých, buďte im príkladom. To však neznamená, že okrem svojich povinností máte pomáhať s povinnosťami aj vašim zamestnancom. Skúste ich však naviesť na to, ako by bolo dobré danú úlohu splniť alebo im poskytnúť stručnú osnovu úlohy. A zvyšok realizácie nechajte na nich. Takýmto druhom práce vás nebudú zamestnanci považovať za "kontrolórku", ale za niekoho, kto sa zapája do spoločného procesu a tvorí jeden tím.

Úprimná spätná väzba je kľúčová

Pravdepodobne sa vám ako šéfke niekedy stane, že budete musieť konfrontovať svojich zamestnancov aj s neúspechom. Dôležité je, byť úprimná. Nie každému sa vždy všetko podarí a môže dôjsť k malým ušmyknutiam. Reagujte správne. Svoj tím nezhadzujte, nekričte, neponižujte a nekonfrontujte problém na verejnosti medzi ostatnými zamestnancami. Najlepšie bude, ak si s dotyčným sadnete osamote a v pokoji poviete to, čo vám prekáža. Vedieť podať negatívnu kritiku správnym spôsobom vás neskutočne posunie ďalej. Ak negatívnu kritiku podáte konštruktívne, zmysluplne a milým spôsobom, buďte si istá, že daný človek vám v konečnom dôsledku bude vďačný a môže na sebe začať pracovať.

Odporúčame prečítať: Vorkoholičky, naučte sa oddychovať 

Staňte sa najlepšou šéfkou!

Zdroj: Shutterstock®

Buďte dobrou poslucháčkou

Zamestnanci niekedy zvyknú prísť za svojím nadriadeným s určitým problémom. Dôležité je, aby ste sa im nikdy neotočili chrbtom. Zaujímajte sa o nich. Ak vám človek z vášho tímu začne rozprávať, aký má problém, vypočujte ho. Ak budete mať pocit, že rozumiete tomu, čo chce povedať, tak ho stopnite a prerozprávajte znova jeho problém, aby ste sa uistili, že ste porozumeli správne. Aj keď v tej chvíli nebudete mať odpoveď a nebudete vedieť, ako vzniknutú komplikáciu vyriešiť, týmto malým trikom získa váš zamestnanec pocit, že ho počúvate, jeho problém vás zaujíma a chcete ho doriešiť. Avšak – nezabudnite ho v dohľadnej dobe skutočne vyriešiť! Inak stratíte dôveru. 

Odporúčame prečítať: Stop hádkam: Pracujte vo fungujúcom kolektíve


  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

1 komentár

Mária Maxianová 02.04.17 14:16

MM
karma
100.00

ja by som bola asi prísna šéfka, ale spravodlivá, mám na ľudí "nos"

  • 0
Odpovedať
Návrat hore
Autor článku

Čo čítajú ostatní