Ako má vyzerať cvičenie po pôrode?

Ako má vyzerať cvičenie po pôrode?
  • 02.06.2016
  • Lucia Hausknechtová

    • Zdieľaj:
  • 16
  • 1

Telo ženy sa po tehotenstve výrazne zmení. Kilá navyše, ochabnuté svalstvo a bolesti chrbtice dokážu trápiť čerstvé mamičky aj niekoľko týždňov po pôrode. Mnohé z nich sa spoliehajú na to, že kilá pôjdu dole po prvých mesiacoch.

Nie každé telo sa však dokáže dostať do rovnakej formy ako pred pôrodom, a preto je dôležité nezabúdať na cvičenie po pôrode.

Problematické bruško

Najväčšie zmeny nastávajú v oblasti brucha, ktoré sa počas tehotenstva mnohonásobne zväčší. Ihneď po pôrode však brucho nespľasne, maternica sa bude postupne zmenšovať a pôvodnú veľkosť by mala mať po šiestich týždňoch. To je aj doba, počas ktorej by ste sa akémukoľvek cvičeniu mali vyhýbať. 

Odporúčame prečítať: Trpíte prokrastináciou?

Ako má vyzerať cvičenie po pôrode?

Zdroj: Shutterstock®

Kedy začať cvičiť?

V prvom rade je dôležité vedieť, že cvičiť po pôrode by mala každá žena až vtedy, keď je jej telo na to pripravené. Počas šestonedelia sa cvičenie neodporúča, ideálne je po dvoch mesiacoch od pôrodu, ak prebiehal pôrod bez komplikácií. Prvé cvičenia by mali byť jednoduché a nenáročné.

Vďaka cvičeniu si spevníte chrbticu, posilníte brušné svaly, odbúrate stres, zlepšíte kondíciu a zbavíte sa nadbytočných kíl. Ako aj pri iných cvičeniach výsledky sa nedostavia ihneď, preto buďte trpezlivé. 

Odporúčame prečítať: Cyklotrasy na Slovensku III.

Aj drepy pomôžu

Niekoľko mesiacov po pôrode si môžete dovoliť cvičiť čokoľvek. Väčšinu žien trápi nielen ovisnuté bruško, ale aj väčšie stehná. Ideálny cvik, ktorým si vyformujete krásny zadok a pevnejšie stehná sú drepy. Ak ich budete robiť správne, onedlho uvidíte výsledky.

Ako na drepy: Postavte sa vzpriamene, nohy rozkročte na šírku ramien. Ohnite kolená a prechádzajte do drepu. Klesnúť by ste mali na pozíciu, kedy sú stehná rovnobežne s podlahou. Dôležité je, aby boli chodidlá pevne na zemi.  Potom tento pohyb opakujte aspoň 10-krát v 3 sériách. 

Odporúčame prečítať: Prvá pomoc pri popáleninách

Ako má vyzerať cvičenie po pôrode?

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com  

    • Zdieľaj:
  • 16
  • 1
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

1 komentár

Soňa Krátka 02.06.16 17:51

SK
karma
113.00

dobre rady, super cviky

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Čím osladiť koláč? Neuveríš, ale dá sa to aj bez cukru!
Inšpirácie

Čím osladiť koláč? Neuveríš, ale dá sa to aj bez cukru!

  • 107
  • 7
  • 13.02.2021
Vieš, ktoré potraviny nezmrazovať? S týmito to radšej neskúšaj!
Domácnosť

Vieš, ktoré potraviny nezmrazovať? S týmito to radšej neskúšaj!

  • 110
  • 3
  • 18.02.2021
Cenená v gastronómii i čínskej medicíne: Čo dokáže huba Coprinus?
Zdravie

Cenená v gastronómii i čínskej medicíne: Čo dokáže huba Coprinus?

  • 59
  • 5
  • 16.04.2021
TOPlist