Ako vyzerať dobre po prebdenej noci? Tieto tipy a triky ti pomôžu!

Ako vyzerať dobre po prebdenej noci? Tieto tipy a triky ti pomôžu!
  • 13.04.2013
  • Aďa Knies

  • 62
  • 0

Z času na čas sa nám to stane každej. Problém menom nespavosť trápi mnoho ľudí. Je úplne jedno, či nespíte kvôli problémom v práci alebo v rodine. V prípade, že ste noc strávili na večierku, nezúfajte. To dospíte. Nespavosť sa týka takmer každého tretieho človeka.

Po noci plnej myšlienok, sa cítite byť vyčerpaná a slabá. Siahnete po dávke kofeínu, ale ani to vám nepomôže k tomu, aby ste si odpočinuli. Je naozaj zlé, byť vyčerpaná a unavená. Ešte horší je snáď fakt, že to vidno na vašom zovňajšku. 

Odporúčame: Malebné sochy s hlbokým významom, ktoré vás nechajú v nemom úžase

nedostatok spánku

Zdroj: Shutterstock®

Ľudia, ktorý trpia nedostatkom spánku, pôsobia neatraktívne a nezdravo. Pokožka sa nám totižto počas spánku regeneruje. V priebehu noci naša pleť oddychuje. Zároveň produkuje kolagén, uvoľňuje melatonín a znižuje množstvo kortizolu. V niektorých prípadoch naozaj nemáme na výber. Práca dlho do noci alebo uplakané dieťa. To sú nepredvídateľné situácie, ktoré nedokážeme ovplyvniť. Ale ani to nemusia byť dôvody, prečo by ste mali vyzerať vyčerpane a strhane. Máme pre vás komplexný zoznam toho, čo vám v takomto prípade pomôže.

Pozri aj: Nepríjemná infekcia v ústnej dutine: Ako sa prejavuje múčnivka?

dostatok tekutín

Zdroj: Shutterstock®

Hydratácia

Každý deň sa snažte dodržovať pitný režim. Bez ohľadu na to, aký je náročný. Bylinkové čaje, voda a kvalitné domáce ovocné šťavy sú to pravé. Pokiaľ nebudete dodržiavať pitný režim, odzrkadlí sa to aj na vašej pleti. Pleť postupne stratí pružnosť a bude suchá.

Pozri aj: Šokujúce štatistiky: Je sedavý spôsob života nebezpečnejší než HIV?

dostatok spánku

Zdroj: Shutterstock®

Je dôvodom nespavosti kofeín?

Pokúste sa vynechať večernú kávu s priateľmi. So známymi sa, samozrejme, stretávajte. No večerné pitie kávy radšej obmedzte. Uvidíte, že pôjdete do postele na čas. Veľkým nepriateľom spánku je aj alkohol. Tomu sa tiež pokúste vyhnúť, alebo len minimalizujte jeho množstvo.

Ste to, čo jete

Okrem správneho pitného režimu, si dajte pozor aj na stravu. Dohliadajte na pravidelný príjem čerstvého ovocia a zeleniny. Len ak sa budete stravovať zdravo, budete naozaj zdravá. Čerstvosť je v tomto prípade kľúčová. Radšej sa vyhnite mrazeným alternatívam. Je v nich veľké množstvo konzervantov a soli. Vyprážané potraviny tiež nie sú ideálne. Z dlhodobého hľadiska sú naozaj zlé. Obsahujú zložky, ktoré naše telo nevie príliš dobre stráviť. Ak máte možnosť, skúste si dopriať ľahké jedlá. Zmenšite prijímané porcie. Začnite jesť pravidelnejšie. S plným bruchom sa zle zaspáva. Preto jedzte minimálne tri hodiny pred tým, ako idete spať.

odličovanie pleti

Zdroj: Shutterstock®

Neodlíčeným vstup zakázaný!

Pred spaním sa uistite, že ste odstránili zo svojej pleti všetky nečistoty a make-up. Používajte výrobky, ktoré obsahujú kyselinu hyalurónovú alebo bambucké maslo. Týmito zložkami docielite ozajstnú hydratáciu pleti. Počas spánku je dôležité, aby pleť mohla dýchať. Len tak si oddýchne. Preto do postele nevstupujte bez toho, aby ste sa odlíčili a nakrémovali. Neodlíčeným vstup zakázaný!

Pozri aj: Bielkovinová diéta od A po Z: Chudne sa z nej a je naozaj zdravá?!

fajčenie

Zdroj: Shutterstock®

STOP fajčeniu

Spýtajte sa sama seba, ako na vás pôsobí žena s cigaretou v ruke. Fajčenie nepristane nežnému pokoleniu ľudstva. Pôsobí naozaj antisexi. Navyše už úplne vyšlo z módy, je totálne OUT. Chodiaci popolník. To je príznačné pomenovanie. Cigarety obsahujú nikotín, ktorý má rovnako podiel na nespavosti.

Pozri aj: Efektívne cvičenie pre štíhly pás: Len 10 minút ťa delí od osieho drieku!

čítanie pred spánkom

Zdroj: Shutterstock®

Radšej kniha ako televízia

Vedci z Japonska skúmali, ako pôsobí vyžarovanie z počítačov alebo televízie na ľudský organizmus. Konkrétne sa zamerali na spánok. Neustále pracovanie za počítačom a večerné pozeranie televízie, majú svoje negatíva. Za všetko môže podsvietená obrazovka. Žiarenie z nej neprospieva ani našim očiam. Pred spaním si radšej prečítajte knihu. Navyše si zlepšíte aj slovnú zásobu.

Melatonín

Melatonín je veľmi dôležitý hormón spánku. Starnutím telo produkuje tento hormón menej. Navštívte lekáreň a vyhľadajte doplnky, ktoré obsahujú túto látku. Pred samotným používaním sa však nezabudnite poradiť so svojím lekárom.

kvapky do očí

Zdroj: Shutterstock®

  Buďte pripravená

Niekedy nemáme na výber a prebdieme celú noc. Máme pre vás zoznam malých pomocníkov, ktorý vám zachránia deň. Očné kvapky sú skvelé pre okamžitú úľavu. Sú vhodným pomocníkom pre začervenané oči. Minerálna voda zas pomáha rozjasniť pleť. Použite ju ráno pomocou rozprašovaču. Nezabúdajte na očný krém a hydratačný pleťový krém. Bledé a unavené tváre sa tak stanú hydratované a omladené.

V prípade, že vás trápia kruhy pod očami, použite krycí krém. Dbajte na to, aby mal ochranný faktor. Nikdy neviete, kedy vykukne slniečko. Kvapky a krycí krém zvládne každá z nás nosiť v kabelke. Pred odchodom z domu sa uistite, že ste si ich nezabudli doma.

Pozri aj: Recept na zdravé raňajkové muffiny 3x inak: Naslano aj nasladko!


  • 62
  • 0
Návrat hore
Autor článku

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

Pre štíhlu líniu

RECEPT: Mrkvový šalát ideálny na grilovačku alebo ako príloha k mäsu

  • 32
  • 2
  • 24.06.2020
Dezerty

Chutná bublanina so slivkami, po ktorej sa len tak zapráši

  • 58
  • 7
  • 19.09.2020
Dezerty

Úžasná neťahaná jablková štrúdľa: Originálny recept, ktorý musíš mať v kuchárke!

  • 64
  • 9
  • 21.09.2020
TOPlist