Detská hra? Skákaním na švihadle spálite stovky kalórií

Detská hra? Skákaním na švihadle spálite stovky kalórií
  • 29.06.2016
  • Lucia Hausknechtová

    • Zdieľaj:
  • 29
  • 6

Skákanie cez švihadlo bolo v minulosti veľmi obľúbenou detskou hrou. Hoci v súčasnosti už nie je medzi deťmi tak populárne, rastie jeho obľúbenosť medzi dospelými.

Táto hravá športová aktivita pomáha pri zlepšovaní kondície, posilňuje svaly a spaľuje vaše tukové zásoby.  Za desať minút skákania cez švihadlo dokážete spáliť viac ako 100 kalórií, čo je viac ako pri väčšine športových aktivít. 

Prečo práve švihadlo?

Jedna z najväčších výhod tejto športovej aktivity je tá, že ju môžete vykonávať takmer všade. Švihadlo je malá športová pomôcka, ktorú si môžete so sebou zobrať do prírody alebo na dovolenku a nezaberie vám v taške veľa miesta.

Odporúčame prečítať: Ako si doma vypestovať bio citróny?

Detská hra? Skákaním na švihadle spálite stovky kalórií

Zdroj: Shutterstock®

Pomocou skákania schudnete

Pri skákaní cez švihadlo zapájate nielen svaly na nohách, ale aj na rukách a chrbte. Pri vykonávaní tohto aeróbneho cvičenia (cvičenie, ktoré zvyšuje srdcovú frekvenciu na 60 až 90 % jej maximálnych hodnôt) dokážete spáliť až 800 kalórií za hodinu. Samozrejme, závisí to od intenzity cvičenia a vašej kondície.

Na rozdiel od behu, skákanie na švihadle zaťažuje kĺby menej. Stále však zostáva náročnejšou športovou aktivitou, ktorú by nemali vykonávať ľudia trpiaci bolesťami kĺbov alebo by sa mali najskôr poradiť so svojím lekárom. 

Odporúčame vyskúšať: Vitamínová bomba medzi zeleninou - kvasená kapusta

Detská hra? Skákaním na švihadle spálite stovky kalórií

Zdroj: Shutterstock®

Ako začať?

S výberom švihadla si nemusíte robiť veľké starosti. Začiatočníkom postačí aj textilné švihadlo, ktoré bude mať pohodlné rukoväte. Dôležitá je však jeho dĺžka, ktorá závisí od vašej výšky. Ak máte do 170 cm dĺžka lanka by mala byť okolo 250 cm, vyššie postavy by mali vyberať švihadlo s dĺžkou aspoň 270 cm.

Skákať na švihadle môžete viacerými spôsobmi. Na oboch nohách spolu, striedaním nôh alebo na jednej nohe. Dôležité je, aby ste lakte držali pri tele, ruky mali vo výške pásu a neskákali príliš vysoko. Začiatočníci by mali začať na 30 až 60 preskokoch za minútu a postupne svoj výkon zlepšovať.

Odporúčame prečítať: Oplatí sa zaradiť gaštany do svojho jedálnička?

Detská hra? Skákaním na švihadle spálite stovky kalórií

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: www.shutterstock.com

    • Zdieľaj:
  • 29
  • 6
Návrat hore
Autor článku

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

6 komentárov

Monika Filípková 29.06.16 09:47

MF
karma
56.00

Švihadlo si aj teraz občas požičiam od dcéry, je to super prospešný a zábavný šport.

  • 0
Odpovedať

Erika Špacírová 29.06.16 11:09

karma
93.00

skákanie na švihadle je zábava :)

  • 0
Odpovedať

Lucia Valková 29.06.16 14:27

LV
karma
138.00

Cez švihadlo skáčeme dosť často,hlavne pre deti je to zábava.

  • 0
Odpovedať

Soňa Krátka 29.06.16 19:17

SK
karma
119.00

svihadlo bolo nasim spolocnikom hlavne v detskych rokoch, malo ho hadam kazde dievca

  • 0
Odpovedať

Lenka Lapuniková 29.06.16 21:50

LL
karma
-1.00

Asi ho opäť vytiahnem.

  • 0
Odpovedať

Mária Zámečníková 15.07.16 09:33

MZ
karma
-1.00

Občas ho veru aj ja vytiahnem :)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Bezmäsité jedlá

Cviklové placky s jogurtovým dresingom: Zdravá jesenná pochúťka

  • 56
  • 7
  • 02.11.2020
Dezerty

Nadýchaná kávová pena s čokoládou: Nedá sa jej odolať!

  • 59
  • 9
  • 21.10.2020
Bezmäsité jedlá

Recept na sendvič 3x inak: Toto je ideálny obed do práce!

  • 60
  • 1
  • 10.10.2020
TOPlist