Naučte vaše dieťa zdravému pohybu

Naučte vaše dieťa zdravému pohybu
  • 26.10.2014
  • Simonka Žigová

  • 1
  • 5

Súčasná moderná doba sa musí popasovať s mnohými problémami.

Čoraz alarmujúcejšia je práve detská obezita či nadváha.

Počet detí s takouto diagnózou totiž neustále narastá. Tieto problémy sú spájané s nedostatkom pohybu. 

Deti trávia svoj voľný čas zvyčajne pri počítačových hrách či televízii, namiesto toho, aby čas venovali zdravému vzduchu. Nedostatok pohybu u detí má za následok mnoho psychických a taktiež aj fyzických nevýhod. V prvom rade je dieťa ohrozené možnou obezitou, v druhom rade do úvahy pripadá výraznejšia únava a celkový úbytok energie. 

Odporúčame prečítať: Prečo je lepšie cvičiť ráno?

deti

Zdroj: Shutterstock®

Dieťa v predškolskom veku by sa malo pohybovým aktivitám venovať približne 60 minút za deň. Deti, ktorým nie je pohyb ,,cudzí“, sú vo všeobecnosti šťastnejšie a plné energie. Rovnako môžu mať aj lepšie výsledky v škole, pretože sa vedia efektívnejšie sústrediť. 

Je preto na rodičoch, aby dieťaťu pohyb umožňovali a podporovali ho vo voľno-časových pohybových aktivitách. Akým spôsobom je teda možné toto všetko docieliť? Na výber sa vám ponúka hneď niekoľko možností.

Odporúčame prečítať: Prebicyklujte sa k dobrej kondícii a zdraviu​

rodina

Zdroj: Shutterstock®

- Vaše dieťa by nemalo vnímať pohyb ako určitú povinnosť, preto spojte príjemné s užitočným v podobe rodinnej prechádzky. Spoločný čas s rodinou sa dá využiť naozaj rôzne, či už usporiadate futbalový turnaj, pôjdete si zaplávať alebo bicyklovať. Takýmto aktivitám sa venujte čo najčastejšie.


- Mnoho rodín je zvyknutých na pohodlnú prepravu, ktorú je schopné zabezpečiť autom. Vhodnou raňajšou aktivitou môže byť práve nahradenie auta za vlastné nohy.

Odporúčame prečítať: Aqua aerobic - cvičenie vo vode

aktivita

Zdroj: Shutterstock®

- Pre svoje dieťa ste zvyčajne vzorom, ktorý sa snaží napodobňovať ako v správaní, tak i v iných črtách, ktoré sú pre vás charakteristické. Pozitívnym vzorom mu môžete byť teda i pri cvičení v prípade, že navštevujete kurz jógy, zumby, aerobicu či iné.


- Snažte sa svoje dieťa motivovať k pohybu aj formou efektného a účelového narodeninového darčeka, akým môže byť napríklad trampolína, ktorá môže, napokon, rozoskákať i vás. :-)

- Možným riešením môže byť pravidelnejšie zapájanie detí do domácich prác, umývania auta či kosenie trávnika, teda pri aktivitách, pri ktorých musia vyvinúť určité úsilie.

Odporúčame prečítať: Spevnite si nohy a zadok​

aktivita 2

Zdroj: Shutterstock®

OTÁZKA PRE VÁS:

 

Ako je na tom vaše dieťa? Vyhľadáva častejšie

spoločnosť počítača alebo kamarátov na čerstvom vzduchu?

Zdroj foto: Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com

  • 1
  • 5
Návrat hore
Autor článku

5 komentárov

Martina Zahoranová 26.10.14 09:25

MZ
karma
92.00

snažíme sa aby sa naša dcéra čo najviac hýbala, najčastejšie je to bicykel a v zime korčule ale čím je staršia tým nás to stojí viacej síl ju niekedy "donútiť" športovať, pretože´ako väčšina detí by najradšej stále sedela za počítačom

  • 0
Odpovedať

Andrea Vidová 26.10.14 11:02

AV
karma
-1.00

snažím sa,aby moje deti, čo najviac športovali.Aspoň pohyb na čerstvom vzduchu každý deň.

  • 0
Odpovedať

Martina Begalova 27.10.14 10:12

MB
karma
100.00

našťastie deti majú krúžky pohybové tak sa vyskáču a niekedy ja doma po byte.

  • 0
Odpovedať

Lenka Vartovníková 28.10.14 22:52

LV
karma
-1.00

Sú radi aj pri počítači, ale chodia veľa aj von.

  • 0
Odpovedať

Soňa Krátka 17.05.16 19:16

SK
karma
119.00

deti maju kruzky, futbal, tenis,folklorny subor

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Mäsité jedlá

RECEPT: Grilovaný syrový sendvič s klobáskou a jarnou cibuľkou

  • 400
  • 8
  • 30.05.2020
Pre štíhlu líniu

Hľadáš zdravý recept na lososa? Vyber si z týchto 3!

  • 29
  • 3
  • 30.06.2020
Dezerty

Už nikdy ich nevyhoď! Vyskúšaj 3 recepty z prezretých banánov

  • 47
  • 2
  • 23.06.2020
TOPlist