Nezriekajte sa plávania ani počas zimy

Nezriekajte sa plávania ani počas zimy
  • 28.11.2016
  • Lucia Hausknechtová

    • Zdieľaj:
  • 22
  • 3

Leto sa už dávno skončilo a horúce letné dni sú v nedohľadne. Obľúbeného plávania sa však vzdávať vôbec nemusíte.

Vonkajšie bazény a kúpaliská sa dajú ľahko nahradiť plavárňami, kde sa môžete venovať tomuto letnému športu a zároveň spaľovať nadbytočné kalórie. Plávanie vám pomôže udržať kondíciu aj počas chladnej zimy a zbaviť sa pretrvávajúcich jesenných depresií. 

Ako schudnúť pomocou plávania?

Ak chcete schudnúť pomocou plávania, plaváreň by ste mali navštevovať aspoň trikrát týždenne. Nezabudnite na správnu techniku plávania, ktorá vás ušetrí bolestí chrbta zo zlého držania tela a svalovej horúčky. Dodržiavaním niekoľkých zásad a pravidelným plávaním však už o niekoľko týždňov na sebe uvidíte prvé výsledky.

Odporúčame prečítať: Ako si doma vypestovať bio citróny?

Nezriekajte sa plávania ani počas zimy

Zdroj: Shutterstock®

Vplyv na zdravie

Výhodou plávania je, že nezaťažuje kĺby a pozitívne pôsobí na aktiváciu svalov celého tela. Pomáha rozvíjať hlboké svaly v strede tela a dolnej časti chrbta, svaly brucha a ramien. Vďaka otužovaniu sa posilňuje imunita, dýchací systém, stimuluje sa krvný obeh a zrýchľuje metabolizmus.

Plávanie sa odporúča aj ľuďom s nadváhou. Za jednu hodinu plávania dokáže telo spáliť 1300 až 2500 kilojoulov. Okrem toho pôsobí pozitívne na znižovanie stresu v organizme a vďaka vyplavovaniu endorfínov sa budete cítiť lepšie a spokojnejšie.

Odporúčame vyskúšať: Vitamínová bomba medzi zeleninou - kvasená kapusta

Nezriekajte sa plávania ani počas zimy

Zdroj: Shutterstock®

Správna technika plávania

Podobne ako pri každom športe, aj pri plávaní platia určité pravidlá. Zlá technika plávania môže spôsobiť nejeden zdravotný problém. Preto myslite na to, že pri plávaní má byť hlava v neutrálnej polohe, ani predklonená ani zaklonená.

Najčastejší problém však býva s dýchaním. Pri plávaní je potrebný tzv. plný dych, čo znamená, že sa nadychujete nielen do pľúc, ale tiež do bránice. Vydychovať by sa malo správne do vody. Postupným trénovaním si osvojíte správne techniky a plávanie sa stane aktivitou s mnohými benefitmi.

Odporúčame prečítať: Oplatí sa zaradiť gaštany do svojho jedálnička?

Nezriekajte sa plávania ani počas zimy

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: www.shutterstock.com

    • Zdieľaj:
  • 22
  • 3
Návrat hore
Autor článku

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

3 komentáre

Soňa Krátka 01.12.16 22:25

SK
karma
119.00

plávanie mám rada, ak sa dá, nenechám si ujsť takúto možnosť

  • 0
Odpovedať

ľubka Olexyová 31.12.16 16:37

ľO
karma
-1.00

plávanie je môj obľúbený šport

  • 0
Odpovedať

Anna Kristova 02.01.17 16:05

AK
karma
117.00

plávanie je zdravý šport

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Zdravie

Poznáš ich všetky? Toto sú najzdravšie druhy listovej zeleniny!

  • 48
  • 9
  • 17.10.2020
Sebarozvoj

Návod, ako sa prispôsobiť zmenám: Takto to pôjde oveľa ľahšie!

  • 33
  • 3
  • 11.11.2020
Pleť

Vplyv modrého svetla na pokožku: Ako ochrániť pleť pred poškodením?

  • 4
  • 3
  • 12.11.2020
TOPlist