Vedieš uponáhľaný život? Zisti, ako získať energiu, nie čas!

Vedieš uponáhľaný život? Zisti, ako získať energiu, nie čas!
  • 25.08.2018
  • Simona Kostková

  • 57
  • 2

Každý jeden deň sa niekam ponáhľame, či už do práce, z práce, na stretnutie, za rodinou alebo na oslavu. Na konci dňa sme potom unavení a keď nás niekto zavolá von, hľadáme výhovorky. Stále myslíme len na to, koľko roboty máme a ako málo času. A ak stretneme niekoho, kto má času na rozdávanie, len slepo závidíme.

„Žijeme v uponáhľanom svete.“ To je najčastejšia veta, ktorú počujeme z každej strany, dennodenne. Je to ale naozaj tak? Prečo jeden stíha a druhý nie? Veď predsa každý z nás má rovnako veľa času. Rozdiel je totiž v tom, ako si ho vieme zorganizovať. Prezradíme vám malé tajomstvo, ako si správne zorganizovať čas.

Dôležitý nie je čas, ale energia

Ak sa rozhodneme, že chceme viesť úspešný život, ako prvé riešime správny časový harmonogram jednotlivých činností, ktoré nás cez deň, poprípade cez týždeň, čakajú. Lenže práve tu je zásadný problém. Nie je dôležité si rozvrhnúť prácu, ale energiu. Veď predsa, ako môžete cez deň stíhať všetky činnosti, ak nemáte ani štipku energie nazvyš?! Viete, ako ju získať?

Na to, aby sme si dokázali správne rozvrhnúť energiu, ktorú budeme potrebovať, musíme si vybudovať vlastné vedomie. To si vybudujeme vďaka pozitívnym návykom. Ponúkame vám 5 najlepších návykov, vďaka ktorým budete mať energie na rozdávanie a tým pádom už pre vás nebude problém užiť si voľný čas naplno.

Nahliadni sem: Domáca masáž, ktorá vám dokonale rozprúdi lymfu!

ako si zorganizovať čas

Zdroj: Shutterstock®

Správna strava je polovica úspechu

Ak chcete mať dostatok energie, musíte jesť tak, aby ste o ňu neprichádzali, ale aby vám pribúdala. Snažte sa preto vyhýbať týmto trom zlodejom, ktorý vás oberú o potrebnú energiu! V prvom rade sú to sacharidy. Najviac sa ich nachádza v pečive, v cereáliách, v sladených nápojoch, v slaných pochutinách a samozrejme v sladkostiach. Je vhodné ich nahradiť vysoko kvalitnými tukmi, ktoré vás zasýtia, dodajú potrebnú energiu a navyše zabezpečia aj hormonálne procesy v tele.

Ďalší požierači energie sú umelé sladidlá, dochucovadlá, konzervanty, soľ, éčka a ďalšie. Dávajte si preto pozor na to, čo kupujete – čítajte pozorne etikety! A tretím bodom, ktorý je treba si vyriešiť, sú individuálne intolerancie na vybrané potraviny alebo nesprávne kombinácie a úprava jedál a ich následný vplyv na metabolizmus. Možno aj vás dlhodobo trápi nejaký zdravotný problém alebo napríklad akné a neviete, ako si s tým poradiť. Môže byť za tým práve vaša neznášanlivosť určitého druhu potravín.

zdravý životný štýl

Zdroj: Shutterstock®

Stačí sa trošku hýbať

Ak sedíte dlhšie, ako 45 minút, tak vám potom asi super večerný tréning k zdraviu nemusí pomôcť. Pritom sa stačí len postaviť a 10 minút sa poprechádzať a ponaťahovať. K prirodzenému tréningu si treba vybrať ešte primeraný tréning svalov a kondície pre funkčné telo. Nechoďte však hneď do extrémov, ale zvoľte si správnu dávku! Keď s niečím začínate, tak si dajte záležať na pravidelnosti, inak to môže byť kontraproduktívne.

Najefektívnejším je intervalový alebo silový tréning, ktoré majú za krátky čas veľký vplyv na svaly, metabolické procesy a vašu inzulínovú citlivosť, ktorá je kľúčová pre vaše zdravie. Obľúbené športy sú však jedným z najlepších riešení, lebo keď vás niečo baví, nebudete sa do toho musieť nútiť. Ak ale trénujete denne, dajte si pozor na chronické kardio a pretrénovanosť a dbajte aj na dostatočnú regeneráciu a spánok, lebo inak môžete neskôr ľutovať.

Neuveríš: Manažujete čas správne? Ako všetko stihnúť a nezblázniť sa?

prečo je cvičenie dôležité

Zdroj: Shutterstock®

Spánok ako spánok

V súčasnosti sú kvalitný spánok a zaspávanie asi jedným z najväčších problémov životosprávy. Ľudia sú v strese a celú noc podvedome rozmýšľajú, čo všetko treba na ďalší deň spraviť. Nevieme vypnúť mozog! Ďalším problémom je ranná rutina a nevedomý štart dňa, kedy nás budí budík, rovno letíme do kúpeľne, ku káve a chystáme sa do práce.

A asi najhoršie je, keď hneď ráno kontrolujeme Facebook, Instagram, e-maily či mobil. Mobil ráno, mobil večer, mobil pri hlave, mobil v hlave. Podľa odborníkov, ak minimálne dve hodiny pred spaním pozeráme na obrazovku, tak sa aj po 8-hodinovom spánku budíme unavení. Zmeňte preto svoje ranné aj večerné rituály a ušetrite si energiu!

koľko hodín denne spať

Zdroj: Shutterstock®

Otužujte telo aj myseľ!

Posledné dve veci, ktoré nám dokážu výrazne zlepšiť kvalitu života, sú vitamíny, minerálne látky a ďalšie potrebné látky, ako aj otužovanie. Vitamín D3, magnézium a probiotiká, presne tieto tri látky vám stačia na dobitie energie.

Otužovanie je dobré hlavne pre našu imunitu, to vie každý. Tak akú má súvislosť so zvyšovaním energie? Otužovanie dokáže uvoľniť myseľ, prečistiť ju, zvýšiť mentálnu silu a zoceliť charakter. Lekári odporúčajú otužovať sa ráno aj večer, pričom ranné otužovanie je najdôležitejšie. Môžete začať napríklad so studenou sprchou.

Zaujme ťa: Ako dodať telu aj duši energiu?


  • 57
  • 2
Návrat hore
Autor článku

2 komentáre

Soňa Krátka 25.08.18 08:48

SK
karma
119.00

veľmi dôležité

  • 0
Odpovedať

Mária Maxianová 25.08.18 15:45

MM
karma
127.00

pohyb a práca v prírode dobíja energiu

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

RECEPTY

Nevieš, čo s úrodou sviežich ríbezlí? Skús domáci ríbezľový sirup!

  • 126
  • 6
  • 06.08.2020
Dezerty

RECEPT: Cícerová bábovka s orechmi

  • 84
  • 7
  • 13.06.2020
Raňajky

Recept na banánové lievance, ktorých príprava ti nezaberie celú večnosť

  • 26
  • 4
  • 27.06.2020
TOPlist