Povedzme si rovno, každá dobre cielená reklama na sociálnych sieťach dokáže človeka presvedčiť, aby si kúpil aj to, čo v podstate ani nepotrebuje. Stačí, aby nejaká celebrita ukázala krém, ktorý používa a už ho máme všetky doma vo svojej kúpeľni. Nastajlovaná fotografia, dokonalo upravená celebrita aj s nejakou tou retušou je dokonalou chodiacou reklamou. Veď ktorá z nás by nechcela mať takú krásnu pleť bez vrások a iných nedokonalostí, akou sa môžu popýšiť herečky, speváčky, beauty blogerky a pod.
Avšak Instagram klepol všetkým influencerom po prstoch. Nové rozhodnutie totižto nariadilo influencerom, aby v reklame na kozmetiku prestali používať zavádzajúce filtre, ktoré dokážu prikrášliť realitu. Údajne, ak ide o platené reklamy, tak by mali byť reálne a nie prikrášlené. Mali by zobrazovať skutočné účinky a nie tie upravené prostredníctvom rôznych filtrov, teda by mali ukazovať „skutočnú tvár“. Úrad pre štandardy reklamy sledoval kampaň vizážistky Sashy Pallari (@sashalouisepallari) s názvom #FILTERDROP, prostredníctvom ktorej sa snažila poukázať na to, aká je skutočnosť a realita na sociálnych sieťach.
Čo sa tým mení?
Podľa nového zákona bude platiť, že ak sa na sociálnej sieti Instagram objaví fotografia, ktorá je reklamou na kozmetický produkt a bude upravená nejakým filtrom, tak bude vymazaná. Ženy si totižto zaslúžia poznať skutočnú pravdu.
Sasha pre portál Unilad uviedla, že cieľom jej kampane je podporiť pozitívny prístup k telu tým, že sa vyhne používaniu filtrov. Sama si totižto uvedomila, že krása je o prirodzenosti a nie o všetkých filtroch a úpravách. Začala preto zverejňovať na sociálnej sieti svoje fotografie bez akýchkoľvek úprav. Jej kampaň prebieha už 8 mesiacov a za tú dobu ju začali podporovať mnohé celebrity, politici, ale aj používatelia sociálnej siete.
Bude ťa zaujímať
Zbohom filtre! Vitaj prirodzená krása!
Prečo to dospelo až k zákazu používania filtrov? Je to predovšetkým kvôli tomu, že v dnešnej dobe už človek nedokáže rozlíšiť, čo je skutočne prirodzené a čo nie. Mladé dievčatá tak boli pod tlakom, kvôli ktorému sa chceli priblížiť určitému štandardu krásy, ktorý vídali na sociálnych sieťach. Ten štandard však bol neprirodzený a skrášlený.
Síce ešte nie je úplne jasné, ako chce Instagram toto rozhodnutie zaviesť do praxe, no od influencerov žiada, aby dodržiavali reklamné štandardy.
Zdroj foto - úvodná koláž: nstagram.com/kimkardashian; instagram.com/sashalouisepallari/
- Anketa
ČO HOVORÍTE NA TENTO KROK INSTAGRAMU?
Odpovedalo 12 ľudí