10 superpotravín, ktoré by ste mali určite jesť

10 superpotravín, ktoré by ste mali určite jesť
  • 24.10.2014
  • Silvia Karasová

  • 13
  • 5

Slovíčko „superfood“ je v móde už nejakú tú dobu. Patria tu tie potraviny, ktoré okrem funkcie zasýtiť vás, sa snažia aj o to, aby korigovali vaše zdravie, dodávali telu dostatok živín, vitamínov a pomáhali mu byť fit za každých okolností.

Pozrite sa spolu s nami, ktoré potraviny by na vašom tanieri rozhodne nemali chýbať.

Hlávkový šalát

Celkovo zelené šaláty obsahujú veľa vitamínov. Ich pravidelnou konzumáciou si tak posilňujete imunitný systém. Hlávkový šalát okrem iného obsahuje tiež veľa vody, takže vaše telo dôkladne hydratuje. Je bohatým zdrojom železa aj kyseliny listovej, pomáha odstraňovať únavu, dať dokopy trávenie, prečisťovať pečeň, či bojovať proti kardiovaskulárnym chorobám.

Odporúčame prečítať:  istová zelenina plná zdravia a vitamínov

hlávkový šalát

Zdroj: Shutterstock®

Avokádo 

Obsahuje množstvo dobrých tukov, ktoré pomáhajú podporovať naše srdiečko, a tiež bojujú proti kardiovaskulárnym chorobám. Avokádo obsahuje tiež luteín, kyselinu listovú, či vitamín E, čím sa radí aj medzi potraviny, ktoré pôsobia protirakovinovo.

Odporúčame prečítať:  Šťastné ploché bruško - čo pomáha ?

avokádo

Zdroj: Shutterstock®

Chia semienka 

Patria k najbohatším zdrojom omega 3-mastných kyselín, znižujú tlak, pomáhajú riediť krv a sú tiež výborným zdrojom vitamínov skupiny B. Obsahujú taktiež veľa antioxidantov, telo tak prečisťujú od nahromadených toxínov a dodávajú mu novú životnú energiu. 

Odporúčame prečítať:  Superpotraviny - chia a konopné semienka

chia semienka

Zdroj: Shutterstock®

Jogurt 

Najlepší je obyčajný biely jogurt, ktorý si viete dochutiť vždy podľa seba. Či už medom, orieškami, ovsenými vločkami, alebo ovocím. Chutné sú tiež grécke jogurty, každá z nás má už najskôr ten svoj obľúbený. Podstatné je to, že kvalitný jogurt obsahuje bielkoviny, a tiež pomáha prečisťovať črevnú mikroflóru.

Odporúčame prečítať:  RAW Recepty - Pohánková RAW kaša

jogurt

Zdroj: Shutterstock®

Brokolica

Obsahuje množstvo vitamínu C, dokonca najviac zo všetkej zeleniny. Pomáha ako prevencia pred vznikom rakovinou, pomáha tiež naštartovať proces detoxikácie, je ideálna pri chudnutí a ešte aj chutí. Najlepšia je surová, alebo pripravená na pare. 

Odporúčame prečítať:  Varíme zo zdravej brokolice

brokolica

Zdroj: Shutterstock®

Goji: Kustovnica čínska

Tieto sýtočervené plody dnes už bežne kúpite a v menších obchodoch, v hypermarketoch obvykle nechýbajú v regáloch vôbec. Goji je skvelou prevenciou pred vznikom rakoviny, obsahuje množstvo antioxidantov, vitamínov, aj stopových prvkov. Dodáva životnú energiu, podporuje dlhovekosť, sexualitu a má tiež protizápalové účinky.

Odporúčame prečítať:  RAW Recepty - Raw vegan ice cream

goji

Zdroj: Shutterstock®

Bulgur

Ide o predvarenú pšenicu, ktorú poznajú skôr obyvatelia Turecka, či Stredomoria. Bulgur môžete pripravovať ako prílohu k mäsu, rybám, ale tiež do šalátov. Obsahuje veľa železa, horčík, vlákniny, aj vitamín A. Je tiež veľmi vhodnou potravinou pri chudnutí, keďže obsahuje minimum tuku. 

Odporúčame prečítať:  Poznajte druhy ryže a to na čo sú vhodné?

bulgur

Zdroj: Shutterstock®

Reďkovky 

Obsahuje dlhý zoznam minerálov, aj vitamínov, ktoré pomáhajú čistiť pečeň aj krv. Najlepšia je samozrejme v jej čerstvej podobe, napríklad do šalátov, či ako príloha ku chlebíku. Reďkovku môžete využiť aj pri príprave zeleninových štiav.

Odporúčame prečítať:  Základy, ktoré možno neviete o zdravej výžive

reďkovky

Zdroj: Shutterstock®

Orechy

Obsahujú množstvo vitamínov zo skupiny B. Priaznivo pôsobia na mozgovú činnosť, ale aj na chod nášho srdiečka, pozornosť, či pamäť. Všetky orechy sú zdravé, od vlašských, cez lieskové, až po píniové, mandle, alebo pistácie. Pri orieškoch však musíte byť aj trošku opatrné, keďže okrem toho, že sú veľmi zdravé, patria taktiež do skupiny alergénov, a nie každá z nás ich môže jesť.

Odporúčame prečítať:  To pravé orechové !

orechy

Zdroj: Shutterstock®

Čučoriedky

Vďaka skutočne veľkému obsahu antioxidantov by mali patriť na váš jedálniček takmer v pravidelnej podobe. Ich výhodou je aj to, že sú pre nás pomerne ľahko dostupné. Ak si ich neviete nazbierať v lese, či na záhradke, v obchodoch by s nimi nemal byť problém. Čučoriedky si viete aj zamraziť a užívať ich teda aj v čase mimo ich sezóny. 

Odporúčame prečítať:  8 potravín pre vašu krásu a zdravie

čučoriedky

Zdroj: Shutterstock®

Ktoré z týchto superpotravín vám chutia najviac?

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com

  • 13
  • 5
Návrat hore
Autor článku

5 komentárov

Martina Zahoranová 24.10.14 08:28

MZ
karma
92.00

z týchto potravín mám najradšej čučoriedky a orechy ale okrem bulguru si občas doprajem aj to ostatné

  • 0
Odpovedať

Gabriela Vrabľová 24.10.14 09:23

GV
karma
82.00

niektoré mám veľmi rada a konzumujem pravidelne, no o niektorých počujem prvý krát

  • 0
Odpovedať

Martina Begalova 24.10.14 09:59

MB
karma
100.00

no v podstate väčšinu aj jeme :)

  • 0
Odpovedať

Andrea Vidová 24.10.14 10:45

AV
karma
-1.00

všetky tieto potraviny sa snažím jesť,bulgur som ešte neochutnala ale vyskúšam.

  • 0
Odpovedať

anka - fb anka all saga saganová 24.10.14 11:44

A-FAASS
karma
-1.00

skoro všetko jeme okrem bulgra

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Cvičenie

Perfektné cviky na doma so stoličkou: Spevnia každý sval na tele!

  • 105
  • 0
  • 13.07.2020
Domácnosť

Najkrajšie sukulenty do bytu: Ktoré privítaš aj u seba doma?

  • 115
  • 4
  • 11.06.2020
Inšpirácie

Čo s bohatou úrodou? Zisti, ako skladovať bylinky správne!

  • 50
  • 0
  • 21.06.2020
TOPlist