Ako doplniť vitamín D počas zimy prirodzene?

Ako doplniť  vitamín D počas zimy prirodzene?
  • 27.01.2016
  • Lucia Hausknechtová

    • Zdieľaj:
  • 1

S mrazivým počasím prichádza v zime aj skoré stmievanie. To spôsobuje, že slnečných lúčov si počas dňa užívame oveľa menej ako počas horúcich letných mesiacov a ich absencia sa môže prejaviť nielen na zhoršenej psychike, ale aj na nedostatku známeho vitamínu D.

Ten sa tvorí v koži pôsobením slnečného žiarenia. Jeho nedostatok si však môžeme doplniť v konkrétnych surovinách. 

Význam "déčka" pre ľudský organizmus

Vitamín D je potrebný pre zdravý vývoj kostí, ovplyvňuje metabolizmus čriev a podporuje vstrebávanie vápnika. Taktiež posilňuje imunitný systém človeka a podieľa sa na správnej funkcii kože. Jeho nedostatok spôsobuje mnohé zdravotné problémy, preto sa odporúča vystaviť sa slnečným lúčom aspoň 3 krát týždenne na 20 minút.

Odporúčame vyskúšať: Vyskúšajte v kuchyni rôzne druhy tekvíc

Ako doplniť  vitamín D počas zimy?

Zdroj: Shutterstock®

Najviac chýba starším ľudom

Najväčší nedostatok vitamínu D má človek práve počas zimných mesiacov. Jeho prejavy sú rôzne, od rednutia kostí, únavy, problémami s trávením alebo zhoršeným zrakom. Najväčším nedostatkom trpia ľudia nad 50 rokov, ktorým sa odporúča dopĺňať vitamín v strave alebo vitamínovými doplnkami.

Odporúčaná denná dávka pre ľudský organizmus je približne 5 mikrogramov, no najnovšie štúdie upozorňujú na to, že liečivé účinky vitamínu D sa prejavia až po niekoľkonásobnom zvýšení tejto dávky. Napriek tomu, by mal byť človek pri jeho užívaní opatrný. Pri vysokom množstve môže spôsobiť hnačku, bolesť hlavy, nevoľnosť alebo vracanie.
 

Odporúčame prečítať: Ktoré bylinky zbierame v októbri?

Ako doplniť  vitamín D počas zimy?

Zdroj: Shutterstock®

Aké potraviny ho obsahujú?

Najvyšší obsah vitamínu D nájdete v rybách, konkrétne v rybom tuku. Dopriať by ste si mali lososa, sardinky, makrelu alebo tuniaka. V menšom množstve sa nachádza aj vo vaječnom žĺtku, droždí alebo hubách. Pridaním tých správnych potravín do jedálnička sa môžete vyvarovať jeho nedostatku a počas leta si ho pravidelne dopriať zo slnečných lúčov. 

Odporúčame prečítať: Pozor pri zbieraní hríbov, týmto sa určite vyhnite!

Ako doplniť  vitamín D počas zimy?

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com

    • Zdieľaj:
  • 1
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

1 komentár

Soňa Krátka 27.01.16 09:36

SK
karma
113.00

slniecko chyba v tomto obdobi kazdemu z nas a neprida to na nalade,preto sa kazdy tesi ak sa nahodou objavi aspon na chvilocku,samozremjme,ze nalepsie D-cko je zo slniecka,skoda,ze sa neda nachytat do zasoby...

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Ako vybrať zdravú školskú tašku pre vaše dieťa?
Rodina

Ako vybrať zdravú školskú tašku pre vaše dieťa?

  • 1
  • 15.08.2022
Veľká recenzia oblečenia a doplnkov z LITTLE HIPSTER SHOP
Rodina

Veľká recenzia oblečenia a doplnkov z LITTLE HIPSTER SHOP

  • 3
  • 01.12.2022
Zdravá desiata do práce či školy – 10 tipov, ktoré si zamiluješ
Voľný čas

Zdravá desiata do práce či školy – 10 tipov, ktoré si zamiluješ

  • 0
  • 31.08.2022