Ako doplniť vitamín D počas zimy prirodzene?

Ako doplniť  vitamín D počas zimy prirodzene?
  • 27.01.2016
  • Lucia Hausknechtová

    • Zdieľaj:
  • 1

S mrazivým počasím prichádza v zime aj skoré stmievanie. To spôsobuje, že slnečných lúčov si počas dňa užívame oveľa menej ako počas horúcich letných mesiacov a ich absencia sa môže prejaviť nielen na zhoršenej psychike, ale aj na nedostatku známeho vitamínu D.

Ten sa tvorí v koži pôsobením slnečného žiarenia. Jeho nedostatok si však môžeme doplniť v konkrétnych surovinách. 

Význam "déčka" pre ľudský organizmus

Vitamín D je potrebný pre zdravý vývoj kostí, ovplyvňuje metabolizmus čriev a podporuje vstrebávanie vápnika. Taktiež posilňuje imunitný systém človeka a podieľa sa na správnej funkcii kože. Jeho nedostatok spôsobuje mnohé zdravotné problémy, preto sa odporúča vystaviť sa slnečným lúčom aspoň 3 krát týždenne na 20 minút.

Odporúčame vyskúšať: Vyskúšajte v kuchyni rôzne druhy tekvíc

Ako doplniť  vitamín D počas zimy?

Zdroj: Shutterstock®

Najviac chýba starším ľudom

Najväčší nedostatok vitamínu D má človek práve počas zimných mesiacov. Jeho prejavy sú rôzne, od rednutia kostí, únavy, problémami s trávením alebo zhoršeným zrakom. Najväčším nedostatkom trpia ľudia nad 50 rokov, ktorým sa odporúča dopĺňať vitamín v strave alebo vitamínovými doplnkami.

Odporúčaná denná dávka pre ľudský organizmus je približne 5 mikrogramov, no najnovšie štúdie upozorňujú na to, že liečivé účinky vitamínu D sa prejavia až po niekoľkonásobnom zvýšení tejto dávky. Napriek tomu, by mal byť človek pri jeho užívaní opatrný. Pri vysokom množstve môže spôsobiť hnačku, bolesť hlavy, nevoľnosť alebo vracanie.
 

Odporúčame prečítať: Ktoré bylinky zbierame v októbri?

Ako doplniť  vitamín D počas zimy?

Zdroj: Shutterstock®

Aké potraviny ho obsahujú?

Najvyšší obsah vitamínu D nájdete v rybách, konkrétne v rybom tuku. Dopriať by ste si mali lososa, sardinky, makrelu alebo tuniaka. V menšom množstve sa nachádza aj vo vaječnom žĺtku, droždí alebo hubách. Pridaním tých správnych potravín do jedálnička sa môžete vyvarovať jeho nedostatku a počas leta si ho pravidelne dopriať zo slnečných lúčov. 

Odporúčame prečítať: Pozor pri zbieraní hríbov, týmto sa určite vyhnite!

Ako doplniť  vitamín D počas zimy?

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com

    • Zdieľaj:
  • 1
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

1 komentár

Soňa Krátka 27.01.16 09:36

SK
karma
113.00

slniecko chyba v tomto obdobi kazdemu z nas a neprida to na nalade,preto sa kazdy tesi ak sa nahodou objavi aspon na chvilocku,samozremjme,ze nalepsie D-cko je zo slniecka,skoda,ze sa neda nachytat do zasoby...

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

75-ročná fitness influencerka Joan MacDonald: Cvičiť sa oplatí v každom veku!
Cvičenie

75-ročná fitness influencerka Joan MacDonald: Cvičiť sa oplatí v každom veku!

  • 8
  • 05.10.2021
Skutočnú krásu ženy odhalí aj toto leto kampaň Pantene Silná a krásna
Vlasy

Skutočnú krásu ženy odhalí aj toto leto kampaň Pantene Silná a krásna

  • 6
  • 12.08.2021
Takmer každý druhý Slovák si myslí, že za násilie páchané na ženách sú čiastočne zodpovedné aj samotné ženy
Voľný čas

Takmer každý druhý Slovák si myslí, že za násilie páchané na ženách sú čiastočne zodpovedné aj samotné ženy

  • 5
  • 16.11.2021
TOPlist