Ako zlepšiť zdravie pri dlhodobom sedení? Obetuj LEN 4 sekundy a zisti, čo sa stane!

Ako zlepšiť zdravie pri dlhodobom sedení? Obetuj LEN 4 sekundy a zisti, čo sa stane!

    • Zdieľaj:
  • 57
  • 4

Intenzívne, no krátke. Také by mali byť podľa vedcov cvičenia, ktoré by mal robiť každý jeden človek so sedavým spôsobom života, ktorý je veľmi nebezpečný. Nedávne výskumy totiž odhalili, že je smrteľnejší než mnoho iných desivých ochorení. Prednedávnom však vedci zistili aj to, čo dokáže rýchlo a účinne sedavý život a jeho nástrahy eliminovať. Naozaj budú stačiť len 4 sekundy niekoľkokrát za hodinu?!

Zabijak menom sed

Ak sa pýtate, čo sa vlastne považuje za sedavý spôsob života, tak je to sedenie (alebo ľah) počas dňa, ktoré trvá viac ako 6 hodín, pričom nočný spánok sa prirodzene nepočíta. Je to v podstate indikátor toho, že sa hýbete príliš málo a mali by ste s tým niečo urobiť, kým nebude naozaj neskoro. Sed je podľa mnohých tichý zabijak a spôsobuje mnoho nepríjemných zdravotných ťažkostí na chronickej úrovni a čo je najhoršie, dokázateľne zvyšuje aj úmrtnosť ľudí. 

Inšpiruj sa: Zajedanie stresu: Prečo vyjedáš chladničku a ako sa zlozvyku zbaviť?

výsledok sedavého života

Zdroj: Shutterstock®

Nedostatok pohybu

V súvislosti so sedavým spôsobom života je teda alarmujúci najmä nedostatok pohybu, ktorý s ním ide takpovediac ruka v ruke. A presne to je to, čo musíte zmeniť. Lenivé telo treba rozhýbať tak, aby ste naštartovali metabolizmus a predišli prípadnej odolnosti voči cvičeniu, ktorá spôsobuje aj to, že kilá napriek snahe akosi nejdú dole alebo idú dole len veľmi pomaly. Vedci však zistili, že cvičenie nemusí byť len zdĺhavé a bolestivé, ale aj svižné a zároveň účinné.

čo so sedavým životom

Zdroj: Shutterstock®

Skúste mikro tréningy

Ak sa chcete dostať do formy a zároveň odvrátiť všetky nástrahy sedavého spôsobu života, skúste mikro tréningy, ktoré vedci testovali na niekoľkých ženách a mužoch. Tí sedeli 8 hodín vkuse a medzitým trénovali na špeciálne zostrojenom stacionárnom bicykli, a to po dobu 4 sekúnd 5-krát za hodinu. Keď tento mikro tréning zopakovali každú hodinu počas 8-hodinového pracovného dňa, trénovali menej ako 3 minúty denne. Podľa vedcov bol experiment úspešný – metabolizmus fungoval ako hodinky, čo sa z dlhodobého hľadiska pravdepodobne podpíše na celkovom zlepšení zdravotného stavu. Aj preto odborníci takýto druh cvičenia pri sedavom spôsobe života odporúčajú a upozorňujú, že stačí po dobu 4 sekúnd poriadne rozprúdiť krv, napríklad šprintom alebo inou vhodnou športovou aktivitou.

Pozri aj: Prírodný liek na bolesti reumatického pôvodu: Čo dokáže čertov pazúr?


    • Zdieľaj:
  • 57
  • 4
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

4 komentáre

Leona Bašistová 20.07.20 13:51

LB
karma
106.00

Nie každá z nás má možnosť v práci pri sedavom zamestnaní cvičiť. Treba však využiť aj malú pauzu na pohyb ramenami, natiahnutím krčnej chrbtice, nôh a vyhľadávania možností na postavenie sa zo stoličky. Je treba aj obednú pauzu využiť na chôdzu a predýchanie sa na čerstvom vzduchu, aj keď nejdeme obedovať. Pre mňa je dôležité aj neustále podvihovanie sa na stoličke tak, aby som dlho nesedela a krv tak nemohla prúdiť do nôh.

  • 1
Odpovedať

Mária Liščinská 29.07.20 22:51

karma
132.00

Do extrémov nie je dobré ísť ani pri prílišnom sedení, ale ani pri prílišnom státí. Či už v práci, vo voľnom čase, pri cestovaní atď. Pohyb je na nezaplatenie aj rozcvičky, aj cvičenia počas prac.doby, hoci aj pri televíznom programe - rozhýbať kosti a svaly, krvný obeh a odblokovať si tak krk-chrbátik-ruky-nohy ponaťahovať sa poriadne postrečovať, to je základ! Čím viac sa hýbeme, tým sme nielen ohybnejší, ale aj zdravší, spokojnejší, šťastnejší... :) Do toho!

  • 0
Odpovedať

Marta Kendrová 04.08.20 14:42

MK
karma
112.00

Treba využiť aj malú pauzu na precvičenie

  • 0
Odpovedať

Alžbeta Stanková 05.08.20 08:57

AS
karma
110.00

zlý vplyv sedavého zamestnania pocíti človek hlavne v staršom veku- viem o tom svoje

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Laminácia obočia ako alternatíva microbladingu: Oplatí sa alebo nie?
Líčenie

Laminácia obočia ako alternatíva microbladingu: Oplatí sa alebo nie?

  • 2
  • 3
  • 23.01.2021
Domáci telový píling 5-krát inak: Minimálne jeden si zamiluješ
Telo

Domáci telový píling 5-krát inak: Minimálne jeden si zamiluješ

  • 117
  • 1
  • 24.01.2021
Valentínska manikúra 2021: Inšpiruj sa týmito zamilovanými dizajnmi!
KRÁSA

Valentínska manikúra 2021: Inšpiruj sa týmito zamilovanými dizajnmi!

  • 208
  • 4
  • 11.02.2021
TOPlist