Čo telo ničí viac než cigarety? Budeš prekvapená!

Čo telo ničí viac než cigarety? Budeš prekvapená!

  • 73
  • 0

Netvrdíme, že je fajčenie zdravé, to vôbec nie. Cigarety samozrejme škodlivé sú ale existujú aj ďalšie neresti, ktoré môžu vášmu telu ublížiť. Čo telo ničí viac než cigarety?

Celodenné sedenie

Hoci si idete občas zacvičiť, môže mať celodenné sedenie v kancelárii alebo napríklad v aute vplyv na vaše dlhodobé zdravie. A to nielen čo sa týka vášho chrbta, ale podľa jednej štúdie vraj celodenné sedenie a nedostatok pohybu môžu byť aj jednou z príčin, ktoré vedú k nádorovým ochoreniam, a to prevažne hrubého čreva, konečníka, prostaty alebo prsníkov.

Aby ste sa trochu rozhýbali, snažte sa byť trochu aktívny už v kancelárii. Keď sa zdravíte s kolegom, vstaňte od stola, aspoň raz za hodinu sa choďte prejsť. Len čo prídete domov, nezvaľte sa ihneď na gauč pred televíziu ale urobte si prechádzku. Hoci sa cítite unavení, verte, že je to len psychická unavenosť, vaše telo je po celodennom sedení čerstvé.

Zaujme ťa tiež: Čím nahradiť mäso počas pôstneho obdobia? Spoľahni sa na tieto potraviny!

prečo si denne dopriať chôdzu

Zdroj: Shutterstock®

Príliš veľa údenín

Určite ste niekde niekedy počuli, že údeniny nepatria medzi tie najzdravšie jedla. Ale nemali by ste to brať na ľahkú váhu. Svetová zdravotnícka organizácia zaradila údeniny na čiernu listinu produktov, ktoré môžu byť rakovinotvorné. Týka sa to tých mäsových výrobkov, ktoré sú spracované údením alebo inou konzerváciou. Nemusíte ale hneď z chladničky vyhadzovať všetky potraviny, ktoré by sa eventuálne mohli podpísať na vašom zdraví. Dôležité je zmenšiť množstvo tukov, ktoré konzumujeme.

Jednou zo skvelých prevencii je používanie sedliackeho rozumu. Ak si raz za čas dáte nejakú tú údeninu, doplníte ju dostatkom zdravých potravín, hlavne tých bohatých na vlákninu, ktoré podporujú zdravie čriev, nemusíte sa báť.

Opaľujete sa? Tak s mierou!

V posledných rokoch stúpa počet ľudí s rakovinou kože. Samozrejme, na tom má svoj značný podiel stále sa zväčšujúca ozónová diera, ale tiež fakt, že kult krásy stále hlása: čím opálenejší, tým lepšie! Takže sa pred slniečkom príliš nechránime, cestou do práce krémy nepoužívame, čo potom v celkovom súčte môže byť pre naše zdravie skutočne nebezpečné. A ak to ešte podporíme občasným grilovaním v solárnom štúdiu, na problém je zamiesené.

Snažte sa teda skutočne dodržiavať všetky zásady správneho opaľovania, používajte krémy, mažte sa každé dve hodiny. V lete si kúpte kozmetiku s SPF, ktorá vašu pokožku ochráni. Jedzte potraviny bohaté na beta-karotén, teda na vitamín A, v ktorom je obsiahnutý. Je napríklad v mrkve, marhuliach, rybom tuku, pečeni, vaječnom žĺtku alebo v brokolici.

čo spôsobuje nedostatok spánku

Zdroj: Shutterstock®

Málo spánku

Ak budete spať denne menej ako šesť hodín, vytvárate si podmienky na vysoký tlak, infarkt, mŕtvicu, obezitu a ďalšie civilizačné choroby. Hoci nemáte pocit, že by ste boli unavení, nepodceňujte svoje telo, ono si to všetko totiž bude pamätať a potom vám to raz pekne spočíta.

Pozor ale! Počíta sa nielen nedostatok spánku, ale aj jeho zlá kvalita. Ak sa cítite dlhodobo unavení, rozhodne to nie je normálny stav a mali by ste to začať riešiť s lekárom. Jasné, každý máme v živote obdobia, kedy tej energie príliš nie je, ale to by nemalo trvať večne.

Pohárik za odmenu

Hoci niektoré štúdie potvrdzujú, že pohárik alkoholu denne je v poriadku, príliš sa na to nespoliehajte. Pravidelné užívanie alkoholu totiž môže naopak urýchliť rozvoj niektorých ochorení, prípadne celkovo zhoršiť zdravotný stav. S alkoholom, a to najmä s pivom, sú spojené napríklad rakovina hrubého čreva alebo vysoký cholesterol.

Vedľa toho platí, že ak nabudúce pôjdete na pivo, spomeňte si, koľko kalórií má. Za večer tak môžete vypiť  taký energetický príjem, ktorý by vám vystačil na celý deň. Cukry v alkohole sa potom premieňajú na tuk, ktorý sa ukladá v oblasti brucha, teda stáva sa pre nás nebezpečným.

Neprehliadni: Začína sa sezóna medvedieho cesnaku. Tu sú TOP tipy na jeho použitie!


  • 73
  • 0
Návrat hore
Autor článku

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

Telo

TOP chladivé prípravky na nohy i celé telo: Nutnosť proti opuchom i celulitíde!

  • 127
  • 4
  • 28.08.2020
Tvár

TOP kozmetika po opaľovaní: Je vôbec nutné pleť po slnení ošetriť?

  • 57
  • 0
  • 21.07.2020
Líčenie

Červený rúž v centre pozornosti: Ako si vybrať správny pre svoj tón pleti?

  • 0
  • 5
  • 10.09.2020
TOPlist