Dĺžka spánku závisí od veku. Aký dlhý spánok si teda máme dopriať?

Dĺžka spánku závisí od veku. Aký dlhý spánok si teda máme dopriať?

    • Zdieľaj:
  • 82
  • 13

Spánok je dôležitým ukazovateľom nášho celkového zdravia a pohody. Až tretinu nášho života strávime v posteli s našimi snami. Avšak celkový stav nášho „zdravého spánku" ostáva zásadnou otázkou. Väčšina z nás vie, že kvalitný spánok je dôležitý a že nedostatočný spánok sa podpíše pod náš celkový výkon v práci či v škole.

Potreby spánku sa v priebehu veku menia a sú dosť ovplyvnené životným štýlom a celkovým zdravím. Ak chcete zistiť, koľko spánku v skutočnosti potrebujete, je dôležité prihliadať na faktory, ktoré jeho kvalitu ovplyvňujú. Faktory ako posteľ, životný štýl, pracovné plány a stres, hrajú zásadnú rolu pri spánku. Koľko hodín denne by sme mali spať pre zachovanie pevného zdravia dospelých a zabezpečenie správneho vývinu detí?

Odporúčame prečítať: Starostlivosť o kĺby nezanedbávajte! Odvďačia sa vám

Dĺžka spánku závisí od veku. Aký dlhý spánok si teda máme dopriať?

Zdroj: Shutterstock®

Odporúčaná doba spánku

Samozrejme aj za týmito odporúčaniami stoja vedci. Tentokrát sú to vedci z NSF (National Sleep Foundation), ktorý zostavili jednoduchú tabuľku odporúčanej doby spánku pre rôzne vekové kategórie. Práve títo vedci pravidelne kontrolujú a podávajú vedecké odporúčania pre spánok.

Tabuľka spánku:

 

Veková kategória

Rozsah spánku

novorodenci (0 - 3 mesiace) 14 - 17 hodín
dojčatá (4 - 11 mesiacov) 12 - 15 hodín
batoľatá (1 - 2 roky) 11 - 14 hodín
predškoláci (3 - 5 rokov) 10 - 13 hodín
deti v školskom veku (6 - 13 rokov) 9 - 11 hodín
teenegari (14 - 17 rokov) 8 - 10 hodín
mladší dospelí (18 - 25 rokov) 7 - 9 hodín
dospelí (26 - 64 rokov) 7 - 9 hodín
starší dospelí (65+) 7 - 8 hodín

Odporúčame prečítať: Nedostatok vitamínov! Ako to jednoducho spozorovať na našom tele?

Dĺžka spánku závisí od veku. Aký dlhý spánok si teda máme dopriať?

Zdroj: Shutterstock®

Zlepšite kvalitu vášho spánku už dnes!

Ak chcete začať novú cestu za kvalitnejším spánkom a zdravším životným štýlom, začnite tým, že prehodnotíte svoje každodenné rituály a návyky. Pozrite sa na to, ako reagujete na rôzne podnety v prípade kvalitného spánku a ako v prípade nekvalitného spánku. Položte si otázku: Kedy naposledy som sa poriadne vyspal/vyspala? Rovnako ako dobrá strava a cvičenie, aj spánok je rozhodujúcim prvkom celkového zdravia.

Ak sa chcete konečne poriadne vyspať, vyskúšajte tieto triky:

  • dodržujte plán spánku aj cez víkendy
  • doprajte si relax pred samotným spánkom
  • zaobstarajte si pohodlný matrac a vankúše
  • prehodnoťte teplotu, zvuk a svetlo v spálni
  • pred spánkom vypnite elektroniku

Spánok je prioritou. Preto si skúste zaradiť spánok do svojho „zoznamu úloh" .Možno aj takáto banálna vec vám pomôže ku kvalitnému spánku. Avšak v prípade, že sa vy alebo váš príslušník rodiny počas dňa cítite ospalo, v noci sa budíte v dôsledku chrápania, nepríjemných kŕčov, alebo mávate ťažkosti s dýchaním, tak sa obráťte na lekára. Ten vám pomôže vyriešiť tieto príčiny, ktoré vedú k nedostatočnému spánku.

Odporúčame prečítať: Žlčníkové ťažkosti sú nepríjemné: Predchádzajte im!


    • Zdieľaj:
  • 82
  • 13
Návrat hore
Autor článku

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

13 komentárov

Milka Damašková 11.05.17 02:09

MD
karma
121.00

Ach ten spánok...musím sa polepšiť :)

  • 1
Odpovedať

Lucia Valková 11.05.17 05:26

LV
karma
138.00

Spím podľa tabuľky,takže zatiaľ ok.Musí to byť hrozné nevedieť v noci spať..

  • 1
Odpovedať

Soňa Kelemenová 11.05.17 07:16

SK
karma
86.00

ja tých osem hodín rozhodne potrebujem..... a vtedy sa cítim FIT

  • 1
Odpovedať

Katarína Konečná 11.05.17 07:33

KK
karma
100.00

vstávam o 6,00, dokonca aj cez víkend aj bez budíka, zatiaľ spľňam podľa tabuľky rozsah spánku

  • 1
Odpovedať

Soňa Krátka 11.05.17 08:44

SK
karma
119.00

mala som obdobie, kedy som spala veeľmi zle, myslím, že to bolo obdobie prechodu,hormóny... teraz sa dostávam do normálu, približne tých 7 hodín, snažím sa, viem, že spánok je veľmi dôležitý...

  • -1
Odpovedať

Mária Frnová 11.05.17 13:32

MF
karma
106.00

milujem spánok...aj keď prespať pol dňa je mi ľúto, ale takých sladkých 9 hodín spánku je pre mňa ideálnych...

  • 1
Odpovedať

Daniela Bieliková 11.05.17 18:45

DB
karma
133.00

Dobrý spánok je dôležitý, keď sa dobre nevyspím som unavená, podráždená a mám pokazený celý deň :-(

  • 0
Odpovedať

Pavlína Vaksmundská 11.05.17 21:40

PV
karma
94.00

Ja spím 8 hodín ..No niekedy v noci musím vstávať ,k priateľovi ,o ktorého sa starám , a kt. je ležiaci.. Chýba mi to potom cez deň , som unavená , a nič nevládzem.. Potom dospávam 3 dni ..!!

  • 0
Odpovedať

Helena Zobková Šimurdová 11.05.17 22:16

HZŠ
karma
100.00

Rozsah spánku dodržujem, ale žiaľ zvyknem sa v noci budiť.

  • 0
Odpovedať

Anna Kralovičová 11.05.17 22:31

AK
karma
64.00

Som tesne na hranici, musím si dopriať aspoň o hodinu viac spánku.

  • 0
Odpovedať

Mária Chromíková 12.05.17 11:25

MC
karma
100.00

V zime si rada predĺžim spánok aj dlhšie.

  • 0
Odpovedať

Anna Kristova 16.05.17 17:59

AK
karma
117.00

spánok mám výborný a 8 hodín je potrebných

  • 0
Odpovedať

Patrícia Paškanová 25.06.18 22:21

PP
karma
91.00

Noo tak takmer to dodržiavam. ;)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Voľný čas

Pamätáš sa na tieto retro účesy? Možno si jeden z nich nosila aj ty

  • 90
  • 8
  • 27.09.2020
Voľný čas

Najvtipnejšia autoumyvárka na svete: Skvelé riešenie počas pandémie!

  • 62
  • 3
  • 04.10.2020
Auto

Ženský pohľad na: BMW X3 xDrive30e Plug-in hybrid – hybridné vozidlo v prestrojení

  • 21
  • 7
  • 03.10.2020
TOPlist