Ako na zdravý fast food? Poradíme ti!

Ako na zdravý fast food? Poradíme ti!

  • 68
  • 8

Fast foody nám ponúkajú rýchle a chutné jedlá, ktoré však nezískavajú status zdravého jedla. Prezradíme vám, ako si dokážete vychutnávať jedlo nielen chuťovými bunkami, no tiež čuchovými či zrakovými zmyslami a ako nezaťažovať organizmus nezdravým pokrmom. Základom je využiť pri príprave to, čo nám príroda dala a pripraviť si skvelý a časovo nenáročný obed, ktorý si môžete so sebou zabaliť aj do práce či na cesty. Pozrite sa spolu s nami, čo to znamená zdravý fast food.

Pozri aj: RECEPT: Bulgur s mletým mäsom a zeleninou – to musíš ochutnať!

zdravé jedlo

Zdroj: Shutterstock®

Ako začať?

Všetci máme spoločné 3 veci:
1.   Máme radi chutné a zdravé jedlo.
2.   Máme radi jedlo nenáročné na prípravu.
3.   Potrebujeme sýte jedlo.

Zdravý životný štýl preferuje prípravu jedál, v ktorých prevažuje zelenina. V rámci zdravej stravy sa obmedzujú vysmážané a mastné pokrmy. Dnes sa kvalitný život spája skôr s vychutnávaním zdravého a lahodného jedla.

Klasický fast food postráda dôvtipnosť, nemá nič spoločné s rafinovanosťou a určite nie je súčasťou dnes tak propagovaného zdravého životného štýlu. Nedokážete sa vzdať pečiva? Nevadí! Pečivo je základom, ktorý v miernom množstve nikdy neuškodí. Celozrnné pečivo navyše skutočne zasýti. Dôležitý je obsah, ktorý sa skrýva v pečive. Ako teda vytvoriť zdravý fast food?

Pozri aj: Tipy, ako sa nenechať oklamať pri nákupoch: Zachovaj ostražitosť

grilovaný hermelín

Zdroj: Shutterstock®

Držte sa týchto rád!

Vysmážaný syr nahraďte grilovaným (odporúčame hermelín). Vysmážané mäso nahraďte grilovaným alebo tepelne upraveným na prírodno vo vlastnej šťave. Ostane šťavnaté, zachová si chuť a je zdravé. Vysmážané hamburgerové mäso nahraďte opečenou diétnou salámou. Majonézu nahradiť ľahkým dressingom z bieleho jogurtu a byliniek. Samozrejme, nesmie chýbať obloha z čerstvej zeleniny! Tie z vás, ktoré nie sú milovníčkami pečiva, vyskúšajte chlebové placky, ktoré sú chutné a sýte. Sú zdravé a praktické pri príprave fast foodu na zdravý spôsob.

TIP: Suroviny: chlebové placky, zelenina akéhokoľvek druhu (mrkva, rajčiny, cuketa, reďkovky, paprika, ľadový šalát alebo rukola), ghí (prepustené maslo), a čokoľvek, na čo máte chuť (šunka, syr, na prírodno pripravené mäso)

Postup: Zeleninu si nakrájame na malé kúsky a do zlatista ich opečieme na troche ghí. Potom to môžeme nechať podusiť alebo podávať aj takto. Placky si ohrejeme a plníme tým, čo máme radi, napr. jemným dressingom, ľadovým šalátom, pripraveným mäsom a zeleninou. Môžeme ich zrolovať a podávať ako zdravé wrapy.

 Je to rýchle, zdravé a ľahké!

Odporúčame: Zábavné fotografie z prírody za rok 2019: Potešia aj pobavia


  • 68
  • 8
Návrat hore
Autor článku

8 komentárov

Helena Kravcová 07.03.13 20:22

HK
karma
100.00

Zbožňujem všelijaké zeleninové šalaty  tie sa hodia ku všelijakým jedlám.Kozí syr robíme doma je vynikakúci.

  • 0
Odpovedať

Nataša Hirčková 25.03.13 12:04

NH
karma
-1.00

Konecne fast food, ktory vo mne evokuje nieco dobre a zdrave :O)

  • 0
Odpovedať

Dominika Sedliaková 01.02.14 12:36

DS
karma
-1.00

Skvelé recepty :)

  • 0
Odpovedať

Ivana Goliašová 05.03.14 18:20

IG
karma
-1.00

Placky so zeleninou a syrom, tak to je moje. Ach neskutočne chutné.

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Dezerty

RECEPT: Cícerová bábovka s orechmi

  • 84
  • 7
  • 13.06.2020
Mäsité jedlá

RECEPT: Pečené chilli špekáčiky na čiernom pive

  • 48
  • 6
  • 10.06.2020
Dezerty

Recept na krtkovu tortu: Lahodné mini tortičky s banánom

  • 50
  • 1
  • 26.06.2020
TOPlist