Nedostatok vitamínu C? Dávajte si pozor!

Nedostatok vitamínu C? Dávajte si pozor!

    • Zdieľaj:
  • 36
  • 9

Vitamín C je veľmi dôležitým antioxidantom, ktorý je potrebný pre každé ľudské telo. Je potrebný najmä pre reguláciu telesného rastu, stimuluje tvorbu bielych krviniek, pomáha pri hojení rán a reguluje reakcie na stres. Rovnako podporuje vstrebávanie železa, ovplyvňuje vývoj kostí a zubov, odstraňuje voľné radikály.

Vitamín C si telo dokáže samo vytvoriť, preto v prípade jeho nedostatku tento fakt možno považovať za genetický defekt. Samozrejme si ho vieme dopĺňať vďaka citrusovým plodom a niektorým druhom zeleniny. Avšak pri jeho nedostatku môže byť ľudské telo náchylnejšie na infekcie a môžeme prispieť k zhoršeniu zdravotného stavu.

Odporúčame prečítať: Stop hádkam: Pracujte vo fungujúcom kolektíve

Nedostatok vitamínu C? Dávajte si pozor!

Zdroj: Shutterstock®

Príznaky nedostatku vitamínu C:

- znížená fyzická výkonnosť a s tým spojená únava a vyčerpanosť

- krvácanie ďasien a možná strata, poprípade zafarbenie zubov

- podráždenie bez zjavného dôvodu

- oslabenie imunitného systému, vďaka čomu vzniká priestor pre infekcie a alergie

- vznik siniek bez akejkoľvek príčiny (bez úrazu)

Odporúčame prečítať: 6 pravidiel pri organizovaní v domácnosti

Nedostatok vitamínu C? Dávajte si pozor!

Zdroj: Shutterstock®

Zvýšenú dávku vitamínu C by mali prijímať:

- predčasne narodení novorodenci

- tehotné a dojčiace ženy

- pri prechladnutí pomáha znížiť závažnosť príznakov

- pri nedostatočnej strave (podvýžive)

Odporúčame prečítať: 5 zdravých nízkokalorických šalátov, ktoré si obľúbite

Nedostatok vitamínu C? Dávajte si pozor!

Zdroj: Shutterstock®

Aby ste nepocítili nepriaznivé vplyvy nedostatku vitamínu C vo vašom tele, je potrebné niečo pre to urobiť. Určite by ste mali vsadiť na ovocie a zeleninu, ktoré nepotrebujete tepelne upravovať. V prípade nutnosti tepelnej úpravy to skúste nad parou, tak si zelenina uchová všetky svoje vitamíny.  Okrem toho skvelým zdrojom vitamínu C sú kivi, šípky, brokolica, cesnak, špenát či kyslá kapusta. Samozrejme existuje aj alternatíva v podobe šumivých tabliet dostupných v lekárňach či obchodoch.

Odporúčame prečítať: Vieme, čím ho potešíte na Valentína

Nedostatok vitamínu C? Dávajte si pozor!

Zdroj: Shutterstock®

Vraví sa, že všetkého veľa škodí, avšak v tomto prípade to až tak neplatí. Keďže si telo nevytvára zásoby tohto vitamínu, ale vylučuje sa obličkami, v prípade väčšieho požívania vitamínu C vám nehrozí žiadna hypervitaminóza. Podanie vysokej dávky vám spôsobí nanajvýš podráždenie žalúdka a tráviaceho traktu.

Odporúčame prečítať: Nezanedbajte hydratáciu pokožky - a nielen v zime!


    • Zdieľaj:
  • 36
  • 9
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

9 komentárov

Anna Kralovičová 06.02.17 12:57

AK
karma
64.00

Kyslú kapustu mám rada, konzumujem ju dosť často a teraz aj citrusové plody, tak dúfam, že vitamínu C mám dosť.

  • 3
Odpovedať

Gabriela Vrabľová 06.02.17 14:06

GV
karma
82.00

vitamin C doplnam najradsej formou cerstveho ovocia :)

  • 2
Odpovedať

Pavlína Vaksmundská 06.02.17 17:37

PV
karma
116.00

My máme dostatok vitamínu C. Hlavne papáme kyslú kapustu, šťava je NAJ , potom Kiwi , citrusové ovocie veľa..

  • 2
Odpovedať

Mária Maxianová 06.02.17 18:31

MM
karma
108.00

všetko s mierou, aj vitamín C

  • 1
Odpovedať

simona vician 06.02.17 21:39

SV
karma
100.00

tak ako vitamin b aj vitamin c, ak je ho viac, tak ho jednoducho telo vycika, preto si myslim, ze ho treba papat pocas celeho dna..

  • 1
Odpovedať

Iveta Moravčíková 06.02.17 22:10

IM
karma
100.00

asi by som sme mali troška vitamíov nabrat

  • 1
Odpovedať

Monika Filípková 07.02.17 19:39

MF
karma
56.00

Ovocie a zeleninu konzumujem prevažne v surovom stave a snažím sa, aby som mala prísun tohto vitamínu každý deň v dostatočnom množstve.

  • 2
Odpovedať

Soňa Krátka 08.02.17 18:33

SK
karma
113.00

...najradšej dopĺňam ovocím a zeleninou

  • 1
Odpovedať

Ingrid Šimoniková 04.03.17 12:27

karma
69.00

milujem ovocie aj si ho pestujem ale v zime si doplnam Cčko aj v tabletách lebo pracujem z ľuďmi a mám oslabenu imunitu a tak hned virozu chytím

  • 1
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Výnimočný kávový zážitok a ženy, ktoré za nim stoja
Voľný čas

Výnimočný kávový zážitok a ženy, ktoré za nim stoja

  • 47
  • 3
  • 08.03.2021
Tehotenský workout pre ženy v prvom, druhom aj treťom trimestri
Cvičenie

Tehotenský workout pre ženy v prvom, druhom aj treťom trimestri

  • 74
  • 0
  • 15.03.2021
Vyhadzovanie jedla ako globálny problém: Toto musíme zmeniť!
Inšpirácie

Vyhadzovanie jedla ako globálny problém: Toto musíme zmeniť!

  • 101
  • 7
  • 28.02.2021
TOPlist