Potraviny, ktoré vám naštartujú imunitu II.

Potraviny, ktoré vám naštartujú imunitu II.
  • 02.11.2014
  • Simonka Žigová

  • 12
  • 2

V dnešnej rubrike o Zdraví vám prinášame druhú časť potravín, ktoré vám pomôžu naštartovať imunitu v čase, kedy je oslabená a telo môže byť náchylné na rôzne vírusové ochorenia.

V rámci ochrany svojho organizmu je dôležitá najmä prevencia, ktorá znamená, že je potrebné starať sa o naše zdravie neustále, teda nielen v čase chrípkových a iných vírusových ochorení. V dnešnej časti si predstavíme niekoľko ďalších potravín, ktoré dokážu našu imunitu naštartovať a posilniť

Odporúčame prečítať: Potraviny, ktoré pomôže naštartovať imunitu I.

granat

Zdroj: Shutterstock®

 Granátové jablko

Granátové jablko dokáže blahodarne pôsobiť na náš organizmus vďaka obsiahnutým vitamínom z radu B, E, C. Obsahuje však aj mnohé iné látky ako fosfor, železo či zinok. Má antioxidačné účinky, dokáže regulovať krvný tlak, a to najdôležitejšie, nabudiť imunitný systém.

 Tekvicové semienka

Semienka sú zdrojom horčíka a zinku. Majú vysoký obsah tukov, čím sú vhodné pre posilnenie zníženej činnosti imunitného systému. Rovnako vám pomôžu v prípade, že potrebujete znížiť krvný tlak.

Odporúčame prečítať: Liečivé rastliny nám vedia pomôcť pri prechladnutí

broskyne

Zdroj: Shutterstock®

 Broskyne

 

Máme ich radi takmer všetci. Majú vysoký obsah draslíka, no obsahujú aj horčík, fosfor či železo. Z radu vitamínov broskyne obsahujú vitamín A, C a E. Dokážu pomôcť pri znižovaní hmotnosti a rovnako aj pri posilnení imunitného systému.

 Spirulina

Ďalšia z liečivých zelených rias, ktoré majú nevšedné liečivé účinky na náš organizmus. Je významným zdrojom živín a vitamínov, napríklad vitamínu A, B12 a E. Obsahuje minerálne látky, chlorofyl a veľký obsah antioxidantov

Odporúčame prečítať: Bolesť hlavy - prečo vzniká a ako ju zastaviť?​

cucoriedky

Zdroj: Shutterstock®

 Čučoriedky a maliny

Toto chutné ovocie obsahuje množstvo prospešných látok a vitamínov, napríklad vitamín C. Pomáhajú nám proti únave, zažívacích poruchách, zlepšujú ostrosť zraku či zvyšujú našu imunitu. Sirupy z tohto ovocia oceníte pri nachladnutí či virózach.

 Propolis

Čoraz častejšie sa propolis dáva do spojitosti práve s imunitou. Obsahuje éterické oleje, vosky či flavonoidy, ktoré sú známe vďaka svojím antioxidačným účinkom. Propolis navyše dokáže urýchľovať hojenie, má antibiotické, antivirotické vlastnosti a mnohé iné. 

Odporúčame prečítať: Ako sa vyvarovať nádche a prechladnutiu?

kurkuma

Zdroj: Shutterstock®

 Kurkuma

Táto exotická bylina, ktorá je známa najmä svojou výraznou intenzívnou farbou a chuťou, má antioxidačné, protizápalové a protirakovinové účinky. V kurkume je zastúpený aj vitamín C, B6 či minerálne látky.

 Surové kravské mlieko

V surovom kravskom mlieku sú zachované všetky bielkoviny, plnohodnotné tuky, probiotické kultúry a vitamíny, ktoré sú potrebné pre podporu našej imunity. Pitie takéhoto mlieka je pre náš organizmus dôležité, a preto by sme si ho mali dopriať čo najčastejšie

Odporúčame prečítať: Ako predísť jesennej depresii?

zelenina

Zdroj: Shutterstock®

Odporúčame prečítať: Chráňte svoje prsia prevenciou

OTÁZKA PRE VÁS:

Akým spôsobom sa staráte o vašu imunitu vy?

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com

  • 12
  • 2
Návrat hore
Autor článku

2 komentáre

Martina Zahoranová 02.11.14 14:05

MZ
karma
92.00

snažíme sa jesť hlavne veľa zeleniny a teraz aj veľa kyslej kapusty na rôzne spôsoby

  • 0
Odpovedať

Martina Begalova 03.11.14 14:01

MB
karma
100.00

dobre je na to mysliet... hlavne s rozumom sa stravovat

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Domácnosť

Trendy tipy pre kuchyňu: Necháš sa aspoň jedným z nich inšpirovať?

  • 48
  • 4
  • 12.09.2020
Cvičenie

3 efektívne cviky na menšie bruško: Toto vás dostane do formy

  • 45
  • 2
  • 03.09.2020
Zdravie

Spánkový rozvod: Kedy môžu oddelené spálne vzťahu pomôcť?

  • 100
  • 4
  • 31.05.2020
TOPlist