Potraviny na podporu imunity: Ktoré ti nesmú chýbať v jedálničku?

Potraviny na podporu imunity: Ktoré ti nesmú chýbať v jedálničku?
  • 20.12.2012
  • Ingrid Maderičová

  • 66
  • 2

Je sezóna chrípky, prechladnutia a iných vírusových ochorení. Preto je dôležité zvýšiť prísun vitamínov, najlepšie v prírodnej forme. Zvýšte si teda svoju imunitu jedením zdravých potravín, ktoré by ste mali zaradiť do svojho každodenného jedálnička. Len pravidelným konzumovaním zdravej stravy prídu výsledky. Toto sú potraviny, ktoré by nemali chýbať vo vašej strave!

1. Ovos a jačmeň

Ovos a jačmeň sú bohaté na vlákninu a antioxidanty. Tie sú dôležité pre vaše zdravie a boj s baktériami. Je dokázané, že ovos podporuje účinok antibiotík. Pomáhajú pri tráviacich problémoch, posilňujú organizmus. Ideálne na raňajky. Skúste ovsené vločky s jogurtom a sušeným ovocím.

2. Cesnak

O cesnaku, starom známom všelieku, sme už písali. Má antivirálne, protiplesňové, antibakteriálne a antiparazitické účinky. Je skvelý v prevencii proti rakovine žalúdka a hrubého čreva, pomáha pri vredoch a je účinný proti všetkým votrelcom z vonkajšieho sveta.

Odporúčame: Veľká chyba pri spracovaní kuraciny: Môže ťa dostať až do nemocnice!

ryby

Zdroj: Shutterstock®

3. Ryby

Ryby sú bohaté na omega-3 mastné kyseliny a mali by sme ich konzumovať aspoň dvakrát do týždňa. Omega-3 mastné kyseliny sú dôležité pre vaše srdce a krvný obeh. Ryby majú málo kalórií a vysoký podiel bielkovín.

4. Mandle

Obsahujú vysoký podiel vitamínu E, ktorý je dôležitý pre našu imunitu. Každý deň by sme mali zjesť za hrsť mandlí, aby mali pozitívny efekt na naše zdravie. Dokážu taktiež držať na uzde zlý cholesterol.

sladké zemiaky

Zdroj: Shutterstock®

5. Sladké zemiaky, batáty

Sú bohaté na vlákninu, takže sú rovnako potrebné pre rovnováhu v našom tráviacom trakte, čo je dôležité pre imunitu. Obsahujú aj vitamín E, čiže pozitívne vplývajú na srdce a kožu. Taktiež obsahujú betakarotén, čo je antioxidant. Majú vysoký obsah železa, preto by ich mali konzumovať hlavne chudokrvní ľudia. Najlepšie je ich variť a kozumovať v šupke, aby sa zachovali všetky vitamíny a minerály. Staršie, samozrejme, ošúpte.

6. Grepfruit

Obsahuje vitamín C, ktorý je v zime najdôležitejší. AK každý deň zjete jeden grep, urobíte niečo pre vaše zdravie. Ak vám nechutí, snažte sa ho nahradiť pomarančmi a citrónmi. Grep veľmi dobre pôsobí na náš metabolizmus. Doprajte si ovocný šalát z citrusov každý deň. 

Pozri aj: Najzdravšie jesenné potraviny: Pripíš ich na zoznam a pripni na chladničku

jogurt

Zdroj: Shutterstock®

7. Jogurt

Jogurt, zakysané a acidofilné mlieka so živou kultúrou podporujú imunitu. Táto zdravá kultúra predstavuje dobré baktérie, ktoré udržiavajú črevnú flóru v rovnováhe. A tá je pre dobrú imunitu základom. Ale pozor, nie je jogurt ako jogurt, dobre si vyberajte tie, kde je uvedený obsah živej kultúry.

8. Brokolica

Brokolica obsahuje dôležité antioxidanty a protirakovinové látky. Zvyšuje imunitu a odolnosť voči baktériám a vírusom. Brokolica a vôbec zelená zelenina patria medzi najzdravšie potraviny, ktoré by ste mali konzumovať každý deň.

Odporúčame: Jedlé gaštany: Tak toto by si do nich naozaj nepovedala!


  • 66
  • 2
Návrat hore
Autor článku

2 komentáre

Alena Čabáková 20.12.12 11:45

karma
-1.00

Parada same dobroty :) Idem do toho :)))... iba bataty som este neochutnala, mate s nimi uz skusenosti?

  • 0
Odpovedať

Blažena Sádovská 24.01.14 12:56

BS
karma
102.00

Zatiaľ nemám s imunitou problémy, ovocie a zeleninku si veru doprajem v dostatočnom množstve. Veľa si totiž dopestujeme.

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Pre štíhlu líniu

TOP RECEPT: Šťavnatá plnená cuketa, na ktorej si pochutí každý!

  • 56
  • 11
  • 07.08.2020
Mäsité jedlá

Jednoduché recepty z mletej hovädziny: Expresná pochúťka 3x inak!

  • 57
  • 2
  • 14.07.2020
Bezmäsité jedlá

Recept na cuketové muffiny: Lepšie si určite nejedla!

  • 79
  • 7
  • 27.07.2020
TOPlist