Potraviny pre zdravie našich očí

Potraviny pre zdravie našich očí
  • 26.05.2014
  • Aďa Knies

  • 13
  • 5

Možno nepatríte do skupinky šťastlivcom, ktorý majú zdravé oči.

Možno si k lepšiemu zraku dopomáhate kontaktnými šošovkami alebo dioptrickými okuliarmi.

A možno sa nakoniec rozhodnete pre operáciu očí, ktorá je v dnešnej dobe už bežná.

Zamysleli ste sa však niekedy nad tým, že si k lepšiemu zraku vieme pomôcť aj inak? Čo tak to rovno potravinami, ktoré konzumujeme?

Mrkvička

Mrkva, ako ste už iste počuli, podporuje zdravie očí a chráni zrak. Beta-karotén a vitamín A, udržiavajú sietnicu v oku tak, aby pracovala bez problémov. Najlepšia je čerstvá mrkva, keďže varením stráca svoju hodnotu. 

žena, ktorá je mrkvičku

Zdroj: Shutterstock®

Listová zeleninka

Antioxidanty, ako sú luteín a zeaxantín, ktoré sa nachádzajú v listovej zelenine znižujú riziko vzniku makulárnej degenerácie (žltá škvrna) a šedého zákalu. Pochutiť si môžeme na špenáte, hlávkovom šaláte, kapuste, kučeravom šaláte, rukole, brokolici...

listová zelenina pre zdravie našich očí

Zdroj: Shutterstock®

Vajíčka

V prípade vajec sa zamerajte na zdravý žĺtok. Obsahuje luteín, zinok a zeaxantín. Rovnako ako listová zelenina znižujú riziko žltého zákalu. Čiže ak si pripravíte čerstvý šalátik a k tomu vajíčko na mäkko alebo tvrdo, nič nepokazíte. 

zdravé žĺtky

Zdroj: Shutterstock®

Citrusové a bobuľové ovocie

Najväčší obsah vitamínu C nájdeme práve v citrusovom a bobuľovom ovocí. Vitamíc C preukázateľne znižuje riziko vzniku žltej škvrny a šedého zákalu. Limetka, citrón, pomaranč, kiwi, grepfruit, maliny, jahody, černice, čučoriedky, ríbezle... Na čerstvé ovocie teraz narazíme na každom kroku, takže si máme z čoho vyberať. 

citrusy

Zdroj: Shutterstock®

Mandle

Mandle sú plné vitamínu E. Vitamín E taktiež zabraňuje vzniku žltej škvrny. Hrsť mandlí je dávka, ktorú potrebujeme každý deň.

„Tučné“ ryby

Tuniak, losos, makrela, sardely a pstruhy sú bohaté na mastné kyseliny, ktoré taktiež potrebujeme pre zdravie našich očí. Mastné kyseliny potrebujú naše oči, aby mohli predísť syndrómu suchého oka.

rybičky

Zdroj: Shutterstock®

Myslím, že tento zoznam je celkom rôznorodý. Nájdeme v ňom ovocie, zeleninu, orechy, ale aj živočíšne potraviny. Dopriať si ich môžeme kľudne aj každý deň a počas týždňa ich prestriedať.

Zdravé a chutné jedlá, čo poviete? :)

Zdroj foto: www.youqueen.com www.healthybitchdaily.com www.m.dziennik.pl www.femside.com www.medium-haircuts-for-women.blogspot.com www.gyt09.org

  • 13
  • 5
Návrat hore
Autor článku

5 komentárov

Jana Komadová 27.05.14 14:16

JK
karma
100.00

tak to je pravda treba si dopriať zo všetkého troška mandle a mrkvu chrumkám každý deň oči mám zatial v poriadku a to už mám 47rokov a som rada že okuliare nepotrebujem

  • 0
Odpovedať

Juliana Šurkovská 28.05.14 09:26

karma
-1.00

vajcia veľmi nemusím, ryby občas a zeleninu si dožičím každý deň

  • 0
Odpovedať

Dominika Sedliaková 28.05.14 21:05

DS
karma
-1.00

To o vajíčkach som nevedela, aspoň som sa niečo nové naučila

  • 0
Odpovedať

Erika Špacírová 12.04.16 11:07

karma
93.00

pekný článok, všetko treba papať :)

  • 0
Odpovedať

Anna Kristova 03.01.17 13:32

AK
karma
112.00

milujem tieto potraviny hlavne mandle

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Znamenia horoskopu

3 zákerné znamenia zverokruhu, na ktoré si dávaj pozor: Nečakaj od nich nič dobré!

  • 1
  • 2
  • 06.09.2020
Astro, numerológia a mágia

Nastanú zmeny vo zverokruhu? Spoznaj trináste znamenie Hadonos!

  • 133
  • 3
  • 05.08.2020
Znamenia horoskopu

Letná láska do konca života? Spoznaj 3 znamenia, ktoré do konca leta nájdu pravú lásku!

  • 104
  • 0
  • 17.08.2020
TOPlist