Príčiny nespavosti: Neuveríš, ale spôsobujú ju aj potraviny!

Príčiny nespavosti: Neuveríš, ale spôsobujú ju aj potraviny!

  • 2
  • 12

To, že sme unavení, často neznamená, že zaspíme. Niekedy sa donekonečna prevaľujeme v posteli a nie a nie zaspať. Niekto to pripisuje splnu mesiaca, niekto iným dôvodom, napríklad aj jedlu.

Áno, niekedy naozaj za to, že donekonečna počítame ovečky, môže potrava, ktorú sme zjedli a vypili niekoľko hodín pred tým, než sme zaľahli. Spísali sme pre vás, ktoré jedlá pred spánkom vynechať, aby ste nestrávili noc pozeraním do steny. Niektorí adepti, ktorí naozaj spôsobujú nespavosť, vás možno prekvapia…

Bude ťa zaujímať: Čo takto dať si špenát? Prezradíme ti o ňom všetko od A do Z

príliš veľa vody pred spánkom

Zdroj: Shutterstock®

Tekutiny, ktorým sa vyhnite!

Piť čo najviac vody je nepochybne zdravé, no je nutné vypiť niekoľko veľkých pohárov pred spaním? Odporúča sa nepiť veľa tekutín aspoň 3 hodiny pred spaním. Vaše telo totiž môže reagovať tak, že vás bude budiť, aby ste šli na toaletu.

Prekvapivý je aj zelený čaj, ktorý vám tiež nedá spať. Nie však pre kofeín (aj pre ten), ale pre ďalšie látky, ktoré obsahuje, a tie zvyšujú váš tep. Zelený čaj by ste, podobne ako kávu, nemali piť po štvrtej hodine poobede.

čokoláda pred spánkom

Zdroj: Shutterstock®

Čokoláda nepomáha

Ak ste si dali na večer dobrý steak a potom to zajedli dezertom z čokolády, vedzte, že môžete mať problémy so spánkom. Obsahuje kofeín, a ten, ako dobre sami viete, pôsobí protispánkovo. Podobne je to aj s inými sladkými jedlami. Na večeru by ste nemali jesť cukrovinky, ale ani pomalé cukry, ako sú cereálie a podobne. Cukor vám nedá spať, tak pozor všeobecne na sladké dobroty!

štipľavé jedlá pred spánkom

Zdroj: Shutterstock®

Ani kyslé, ani štipľavé, ani mastné

Po tomto sa možno budete pýtať, čo vlastne večerať môžete. Tento bod hovorí o tom, že všetkého veľa škodí. Na večeru by ste preto nemali jesť príliš kyslé jedlá, ktoré môžu spôsobiť pálenie záhy a problémy s trávením, no ani príliš štipľavé jedlá, ktoré zasa zdvihnú vašu telesnú teplotu, čo je presný opak toho, čo telo potrebuje pred spaním. Do tretice nejedzte mastné a ťažké jedlá, ako je fast food! Nafúknu vás a je po pokojnom spánku.


  • 2
  • 12
Návrat hore
Autor článku

12 komentárov

Pavlína Vaksmundská 29.04.18 15:12

PV
karma
94.00

Fast food neznášam. Ja varím každý deň ,a viem čo varím ..!!! Presne tak ako píšete, kávu a čaj nepijem od 16-tej hodiny .. Už som to zistila,že potom nemôžem zaspať. No môj spánok nie je najlepší aj tak , pretože aspoň dvakrát v noci musím vstávať k priateľovi ,aby som ho prepolohovala.. !! :-( Už ani nepamätám ,kedy som sa normálne vyspala , aspoň 8 hodín vkuse ..

  • 0
Odpovedať

Mária Maxianová 29.04.18 15:54

MM
karma
127.00

spím pomerne dobre - okrem splnu, akútnych zdravotných problémov - samozrejme sa na noc vyhýbam jedlám a tekutinám, o ktorých v článku píšete

  • 0
Odpovedať

Magdaléna Križanová 29.04.18 15:58

MK
karma
-1.00

zaujímavý článok :-)

  • 0
Odpovedať

Elena Švachová 29.04.18 20:20

karma
152.00

Možno niekomu vadia vymenované potraviny,ale ja spím dobre aj po čokoláde.Ked som chodila spať "normálne",tiež som sa prehadzovala na posteli,kým som zaspala.Teraz chodím spať trochu v neskorších hodinách a vždy zaspím hádam behom 10 minút. a spím bez zobudenia až do rána.

  • 0
Odpovedať

Marianna Rajniaková 30.04.18 07:47

MR
karma
113.00

ak som unavená tak zaspím aj po káve, no naopak mám aj také noci kedy nespím aj keď všetky tieto rady dodržiavam.. podľa mňa je všetko o psychike človeka..

  • 0
Odpovedať

Martina Varhaníková 30.04.18 13:46

karma
121.00

U mňa hlavne káva spôsobuje nespavosť. Včera som mala hroznú chuť na ňu po 17,oo hod. a ráno o 4,oo som ešte nespala. Nepoučím sa. :o(

  • 0
Odpovedať

Tomáš Kamenár 30.04.18 14:18

TK
karma
105.00

skôr ako potraviny mi vadí teplota v miestnosti pri spánku ak je chladnejšie tak sa mi spí výborne

  • 0
Odpovedať

Jana Komadová 30.04.18 21:45

JK
karma
100.00

Skúšala som kadečo aj tak mám problém zo spaním neprajem to nikomu

  • 0
Odpovedať

Denisa Oravcová 01.05.18 00:04

karma
104.00

Budem musieť obmedziť niektoré veci, no aspoň už viem čomu sa vyhýbať aby bol spánok lepší a kvalitnejší

  • 2
Odpovedať

Zdena Paňková 02.05.18 07:29

ZP
karma
100.00

Keď som veľmi unavená neviem zaspať, kávu nepijem po tretej hodine len výnimočne. Večeru si dám do tej šiestej, ale nie vždy sa zadarí a tak nejaká mlsnota potom spôsobí oddialenie spánku. Dobre spím keď nie je príliš horúco alebo keď prší. Dobrý spánok sa dostaví keď je človek v pohode a netrápi sa nezmyselnými myšlienkami. Mne pomáha aj čítanie dobrej knihy v posteli.

  • 0
Odpovedať

Libuše Šumná 02.05.18 16:13

karma
107.00

dodržuji všechno a spaní je problém, obudím se v noci a začnou se mi promítat problémy a jsem jak čiperka

  • 0
Odpovedať

Mária Liščinská 04.05.18 00:24

karma
129.00

Problém s nespavosťou trápi aj mňa a čo sa týka tekutín - či je to akýkoľvek čaj (aj ten z medovky lekárskej, ktorá je dobrá na spanie, alebo z levandule) nie iba ten zelený... som vylúčila, avšak ani to nepomáha, ale to je len môj prípad, isteže to nemusí platiť pre každého. To znamená, že aj keď už po tej 20:00 h nejem nič (a predtým naozaj len striedmu zeleninovú ľahkú večeru), a pritom idem spať dosť neskoro v noci resp. nadránom, nakoľko mám posunutý režim a nie a nie sa z toho dostať. Zaspávam dennodenne nie skôr ako o druhej ráno. Je to smutné a už ani neviem ako to riešiť. Veľmi ma to trápi pravdupovediac, lebo je to dlhodobé a neviem si s tým dať rady. Skúšala som všeličo, aj to, že som sa pokúšala ísť omnoho skôr spať (medzi 22:00 a polnocou), ale ani to mi nepomohlo a prevaľovala som sa v posteli ďalších pár hodín. Ach jaj. . .

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Dezerty

RECEPT: Cícerová bábovka s orechmi

  • 84
  • 7
  • 13.06.2020
Mäsité jedlá

RECEPT: Pečené chilli špekáčiky na čiernom pive

  • 48
  • 6
  • 10.06.2020
Dezerty

Recept na krtkovu tortu: Lahodné mini tortičky s banánom

  • 50
  • 1
  • 26.06.2020
TOPlist