Problémy so spánkom počas pandémie: Vedci prišli na šokujúcu príčinu

Problémy so spánkom počas pandémie: Vedci prišli na šokujúcu príčinu

    • Zdieľaj:
  • 81
  • 6

Svitá nám na lepšie časy! Po roku neistoty, sociálnej izolácie a práce z domu sa postupne začína všetko vracať do akéhosi normálu. Aj keď už nič nebude ako predtým, my dúfame, že príde niečo lepšie a hlavne niečo nové. No za ten rok, čo sme strávili doma, zažili sme mnoho prebdených nocí, ktoré boli pre nás častokrát frustrujúce.

Samotná pandémia ovplyvnila mnohé veci a jednou z nich je aj náš spánok. Áno, počas COVID-19 pandémie mnohí z nás začali pociťovať problémy so spánkom. Dokonca sa touto problematikou začali zaoberať aj vedci, ktorí hľadali skutočné príčiny a snažili sa prísť na koreň problému. A viete, čo? Ich zistenia nás skutočne prekvapili a dozaista prekvapia aj vás.

nuda a nespavosť

Zdroj: Shutterstock®

Čo je príčinou problémov s nespavosťou?

Nespavosť môže mať mnoho príčin, no, ako uvádza portál Unilad, vedci počas pandémie skúmali závislosť medzi nespavosťou a nudou. Nová štúdia tak poukázala na fakt, že nuda môže byť príčinou nespavosti počas pandémie. Mnohí z nás totižto pracujú z domu a sú zavretí medzi štyrmi stenami, v dôsledku čoho podliehajú prokrastinácii a predovšetkým nude. Nuda tak priamoúmerne vplýva aj na náš spánok a jeho kvalitu. Vedci majú teda jasnú odpoveď, zabudnite na prokrastináciu pred spaním a radšej sa venujte nejakým aktivitám, ktoré vás na spánok pripravia.

Neprehliadni: Prejavy srdcového zlyhávania: Ktoré príznaky nebrať na ľahkú váhu?

prečo nepoužívať mobil pred spaním

Zdroj: Shutterstock®

Štúdia so zaujímavými zisteniami

Štúdia sa uskutočnila na 270 účastníkoch vo veku 18 až 69 rokov (síce je to malá vzorka, ale pre vedcov postačujúca). Štúdiou teda poukázali na súvislosť medzi nudou, prokrastináciou a napokon aj horšou kvalitou spánku. Vedci tiež uvádzajú, že je nevyhnutné, aby sa to zmenilo. Totižto ľudia, ktorí sa nudia sú zväčša aj nepozorní k prítomnému okamihu a pokiaľ majú sklony k prokrastinácii (prejavovalo sa to aj pred pandémiou), tak v období pandémie sa to môže zhoršovať.

Psychológovia dokonca uvádzajú, že prokrastinácia pred spaním môže vplývať na kvalitu spánku, ale tiež môže prispieť k vzniku psychických problémov a znížiť kognitívny výkon človeka. Ako to teda zmeniť? Aj na to majú odborníci jasnú odpoveď. Zo spálne by ste mali odstrániť televízor, mobil a rovnako aj hodiny. Je potrebné, aby si vaše telo spravilo „vzťah s posteľou“ a vytvorili si svoj vlastný spánkový rituál. Nie je vhodné v posteli sledovať televízor a ani na mobil, pretože naše telo môže byť zmätené.

Odborníci tiež vyzdvihujú aktivitu počas dňa, ktorá by vás mala dostatočne unaviť na to, aby ste si ľahli do postele a nemali už nutkanie sledovať sociálne siete či seriál a pod.

- Anketa

MÁVATE (MALI STE) AJ VY PROBLÉMY SO SPÁNKOM POČAS PANDÉMIE?

Odpovedalo 59 ľudí  

Áno, pandémia (lockdown) mi dala poriadne zabrať
25%
Ako kedy, no menej často
47%
Nemám problémy so spánkom
27%

    • Zdieľaj:
  • 81
  • 6
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

6 komentárov

Ľubica Šťastná 24.04.21 06:41

ĽŠ
karma
100.00

Neuveriteľné a predsa...

  • 1
Odpovedať

Dušan Varga 24.04.21 19:42

DV
karma
104.00

Ja som aj počas pandémie zamestnaný, pracujem na smeny, takže so spánkom problém nemám. Článok sa mi páči.

  • 1
Odpovedať

Zdenka Sabanošová 25.04.21 20:08

ZS
karma
102.00

Pandémia,nepandemia aj tak mám problémy do spánkom. Čím viac som unavená tým väčší problém so zaspavanim

  • 1
Odpovedať

Anna Kristova 25.04.21 21:05

AK
karma
100.00

so spánkom som žiadne problémy nikdy nemala

  • 1
Odpovedať

Juraj Podmanický 26.04.21 22:35

JP
karma
104.00

Na každého pôsobí niečo iné. Uznávam, že keď sa človek nudí a pospí si cez deň, určite musí mať problémy so spánkom v noci a odstránenie televízora zo spálne je úplne zlá rada, lebo je to najlepší uspávací prostriedok. Ak ma neuspí televízor, tak snáď už iba rajský plyn.

  • 1
Odpovedať

Katarína Kačuriková 27.04.21 08:09

karma
88.00

No teda, vedci sa asi mýlia! :D Ale tak každý sme iný a na každého zaberá niečo iné - niekto počíta ovečky, niekto si dá kávu kávu pred spaním (pre lepší spánok) a niekto „vytuhne" pri telke. :D

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Naturálny púder na líčka: Ako si ho vyrobiť doma?
Vyrob si sama

Naturálny púder na líčka: Ako si ho vyrobiť doma?

  • 107
  • 8
  • 04.02.2021
Získaj sebavedomie a krásne pevné telo: Omladenie vďaka koenzýmu Q10
Novinky

Získaj sebavedomie a krásne pevné telo: Omladenie vďaka koenzýmu Q10

  • 117
  • 4
  • 13.03.2021
SOS líčenie za 5 minút s 5 produktmi: Také jednoduché a rýchle!
Líčenie

SOS líčenie za 5 minút s 5 produktmi: Také jednoduché a rýchle!

  • 1
  • 3
  • 28.04.2021
TOPlist